Gå til innhold

Slutten for PC plattforma?


Anbefalte innlegg

Virkar som det er stadig færre og færre utgivelsar til PC no til dags. Svært uheldig iogmed at PC er absolutt den beste plattforma å spele på(Med unntak av bilspel, japansk-turn-based(Final fantasy), gitarhero/singstar(doh!) og slossespel). Berre frustrasjonane som kjem når du febrilsk prøver å treffe hovudet til fienden gjer heile opplevelsen dårleg. Spelinga vert eigentleg litt tragikomisk, sjølv for ein veteran. Du endar som regel opp med å strafe til ein av sidene og skyte i håp om få nokre solide treff. I nyare titlar ser det ut som at fleire benyttar seg av ein versjon av auto-aim, bra, men blir allikavel dumt om man sammanlikna spelbarheita opp mot data.

 

Eg ser stadig at det kjem fleire store titlar til konsollane som eigentleg hadde gjort seg betre på PC. Dog kjem desse titlane til PC-en omsiders, men ikkje før fleire månadar har gått. Grunnen til at stadig færre spel-produsentar vend PC-plattforma ryggen er rett og slett for å tjene meir på salg i konsollmarkedet.

 

Ein av hovudfaktorane til dårlegare PC-salg er som sagt piratkopiering.

 

Ein annan skadeleg faktor er at Nvidia, ATI, Intel og AMD sponsar sine respektive PC-spel mot at spela passar best for deira system og for å promotere sine eigne produkter. Dette gjer at brukeren ofte må byte ut hardware for å klare dei strenge systemkrava. Driver tull oppstår også, og frustrasjonen kan bli stor.

 

Crysis er eit av dei spela i nyare tid som har gått på ein større smell. Spelet krev nermast splitter nye maskiner om det skal køyrast utan problemer, på brukbare innstillingar og krev at skjermkortet støttar dx-9. For casual-gamers vert dette for dumt og dyrt. Gameplay-messig er spelet ikkje fullt så bra. Kort, ikkje so veldig engasjerande historie, har ein rett og slett kjedelig del(alien) og sleit med ein del bugs. Nanosuiten var trekkplasteret, i eit ellers identisk spel med Far Cry. Uansett, poenget er at grafikk-jaget og gjerne hardware produsentane i bakgrunnen er med på å øydelegge industrien for PC-spel. Crysis selte forøvrig i underkant av 20.000 kopiar i USA.

 

Blizzard har vert ekspertar på å lage spel som kan spelast sjølv på low-budget maskiner og i tilleg vert nærmast tidlause, der alle titlane har levd eit aktivt liv i minst 5 år, før dei vert erstatta av ein eventuell oppfølgar. Kanskje andre produsentar bør sjå og lære? Langt fleire spel bør få sin release på Steam, som eit våpen mot piratkopiering. Blizzard bør i alle fall støtte seg opp mot steam!

 

Uansett, kanskje ein del synsing og personlege meininga her, men grafikk-jaget og piratkopiering er usunnt for spel-bransja. Og det er lett å skjønne at folk vel konsoll for å sleppe alt kompitabilitets-maset som oppstår nærmast kvar gang ein skal kjøpe eit spel!

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du sier er faktisk fakta.

Jeg har vert tilhenger av pc for mangen år tilbake da hardware ikke var så dyrt som det er nå.

 

Og viss jeg hadde kjøpt en pc for 9000kr pr.idag, måtte jeg ikke da oppgradere etter 1 år da spillene vil sannsynligvis kreve vanvittig bra maskin for å i hele tatt å dra spillet greit nok

 

Men så er jeg en vassekte fanboy av alle konsoller som er blitt laget!

Pr idag er det ingen pcspill som gjør meg misunnelig att pcfolket har som deres "toppspill" :)

 

Dette er bare min mening om saken!!

Lenke til kommentar
Det du sier er faktisk fakta.

Jeg har vert tilhenger av pc for mangen år tilbake da hardware ikke var så dyrt som det er nå.

 

Og viss jeg hadde kjøpt en pc for 9000kr pr.idag, måtte jeg ikke da oppgradere etter 1 år da spillene vil sannsynligvis kreve vanvittig bra maskin for å i hele tatt å dra spillet greit nok

 

Men så er jeg en vassekte fanboy av alle konsoller som er blitt laget!

Pr idag er det ingen pcspill som gjør meg misunnelig att pcfolket har som deres "toppspill" :)

 

Dette er bare min mening om saken!!

 

problemet er jo at det kun er Valve og Blizzard som spytter ut toppspel som er PC-only. Og dette i hovudsakleg spel som er mest basert på online-spilling. Valve solgte i bøtter og spann gjennom steam(lovlig nedlastning) så eg forstår ikkje kvifor andre produsentar tørr og satse på Steam only releases.. med god promotering er det null problem. Det beste og kanskje det einaste våpenet mot piratkopiering... Problemet med steam er at du må ha bankkort som fungerar opp mot internettkjøpt, då vert det eit relativt stor brukermasse som fell vekk(utan støtte frå foreldre). Kanskje ei løysning på dette er "steamcard" med same virkning som "gamecard" har for WoW.

 

Nvidia, ATI, intel og AMD bør straks slutte å vere "hovudsponsorar" for sine respektive spel! Einaste dei har i tankane er å tvinge kunden til å måtte kjøpe det nyaste skjermkortet eller prosessoren for å køyre, f.eks Crysis.

 

Gründeren bak Funcom(gaute --?) sa jo sjølv i eit intervju at dei skal slutte/trappe ned å utvikle spel som ikkje er onlinebaserte til PC. Men heller utvikle MMORPG/Online spel og konsoll-spel. Grunnen var at "for kvar kopi av eit spel som vert kjøpt vert det piratkopiert ti kopia" og at deira hovudmål var å tjene pengar. Viss haldningane er slik hjå alle produsentar er det good bye til den beste plattforma..!

 

Det neste er vel at Red Alert 3 vert også eit spel som blir tilpassa konsoll. All den hybridaliseringa er skadelig iogmed at utviklerane må bruke energi på å utvikle spel som kan brukast i fleire plattformer...

Lenke til kommentar
Nvidia, ATI, intel og AMD bør straks slutte å vere "hovudsponsorar" for sine respektive spel! Einaste dei har i tankane er å tvinge kunden til å måtte kjøpe det nyaste skjermkortet eller prosessoren for å køyre, f.eks Crysis.

 

Sjøvlsagt er agendaen deira å selje meir maskinvare. På same måten er spelprodusentane sin agenda å selje fleire spel. Hw-produsentane har berre innsett at for å halde liv i PC-marknaden er det taktisk veldig lurt å sponse dei som faktisk tek seg bryet med å utvikle spel. HW-marknaden har jo i motsetnad til spelprodusentar nøyaktig null piratkopiering av openbare grunnar. Dersom utviklarar ikkje kan forvente sponsormiddel vil dei antaglegvis bevege seg over på ein marknad der dei kan rekne med å selje meir, som i dagens tilfelle er konsoll.

 

Då vil PC stå at med spel som er teknologisk underlegne konsoll og gjerne utvikla med veldig låge budsjett. Eg ser ikkje korleis det kan hjelpe PC som spelplatform.

Lenke til kommentar
Nvidia, ATI, intel og AMD bør straks slutte å vere "hovudsponsorar" for sine respektive spel! Einaste dei har i tankane er å tvinge kunden til å måtte kjøpe det nyaste skjermkortet eller prosessoren for å køyre, f.eks Crysis.

 

Sjøvlsagt er agendaen deira å selje meir maskinvare. På same måten er spelprodusentane sin agenda å selje fleire spel. Hw-produsentane har berre innsett at for å halde liv i PC-marknaden er det taktisk veldig lurt å sponse dei som faktisk tek seg bryet med å utvikle spel. HW-marknaden har jo i motsetnad til spelprodusentar nøyaktig null piratkopiering av openbare grunnar. Dersom utviklarar ikkje kan forvente sponsormiddel vil dei antaglegvis bevege seg over på ein marknad der dei kan rekne med å selje meir, som i dagens tilfelle er konsoll.

 

Då vil PC stå at med spel som er teknologisk underlegne konsoll og gjerne utvikla med veldig låge budsjett. Eg ser ikkje korleis det kan hjelpe PC som spelplatform.

 

Viss HW-produsentane sponsar pc-spel kun for å redde eit "synkande skip" gjer dei i alle fall det på feil måte.. For ein av grunnane til at folk går over til konsoll er at dei slepp maset om å heile tida oppgradere maskina for å imøtekome dei altfor store krava som kjem med nokre av stortitlane innan PC-plattforma(Crysis f.eks). Det ATI og Nvidia ber kundane gjere no er å kjøpe det feitaste skjermkortet til kvar release som kjem av eit spel. Og eg trur at Nvidia og ATI pressar spelprodusentante i å bruke den nyaste og kraftigaste grafikkmotoren.

 

Blizzard har aldri jaga etter eye-candy grafikk men heller lagt vekt på fantastisk gameplay. Grafikken har dog vore utruleg velskapt, sett i kva ramme dei har jobba ut ifrå. Deira mål har alltid vore å nå ut til flest mulig gamers. Viss dei fleste spelprodusentar tenkte som dei gjor for nokre år sidan, eller som blizzard og valve, ville berre det hjelpt på spelsalget.

 

Viss HW-produsentane var så ivrige til å hjelpe PC-plattforma burde dei støtta opp om tjenestar som Steam.

 

Verken ATI eller Nvidia lid noko naud, størsteparten av hardware-salet deira er i såkalte PC-pakkar, som Dell, Acer osv. Og eg trur at skjermkort som vert selt enkeltvis står berre for ein liten del av det totale salet. Og eg vil ikkje tru at salet har gått nedover endå. Skjønt at salet av spel med singleplayer som hovudmodus går nedover, har MMORGP og onlinespel kraftig aukt.

 

Dette med at HW-produsentane støttar PC-spel er berre ei utvikling som har tatt fart i dei siste åra. Du såg ikkje at Warcraft 3, Starcraft, Baldurs Gate 2, Max Payne, Half life, morrowind hadde NVIDIA eller ATI sine logoar på coveret. Eg tek desse som eksempel for eg sit akkurat å ser på kopiane eg har av spela :)

 

Ikkje misforstå, PC-spel sel fortsett svært godt. Og dei siste rapportane har ikkje tatt med salgstala frå Steam og andre internettkjøpte spel.

Lenke til kommentar

Fyrst berre eit liten ting. Nvidia støttar vel allereie steam ved å tilby serverkapasitet for nedlasting, så sånn sett omfavnar dei og dette segmentet med sine sponsorpengar.

 

Videre greier eg ikkje å tru at hw-produsentar tvingar opp systemkrav på spelmotorar - det har utviklarane som regel alltid greid å gjere sjølv. Sjølvsagt er det i hw-produsentane si interesse å selje toppsegmentkort, men dei tener like godt (eller faktisk betre) på mellomsegmentet. Difor ser eg det som positivt at utviklarar kan auke budsjetta sine gjennom sponsorpengar og eg trur ikkje dei ynskjer å sabotere pc-marknaden med å aktivt tvinge fram overdimensjonerte spelmotorar som ingen vil ha.

Endret av sjukheit
Lenke til kommentar

Det blir vel LITT vel mye personlig synsing i denne tråden ja , noen her trenger å kikke ut og sjekke hva som egentlig skjer . Hardware har ALDRI , jeg gjentar ALDRI vært så billig som nå i forhold til performance og kjøper man åright hardware i dag , ja så holder det i mange år for de fleste spill.

 

Jeg kjøpte et 8800 gtx kort for snart 2 år siden - det vil om 2 år fortsatt kunne kjøre de fleste spill på høyeste innstillinger. En core2 cpu koster i dag 1200 kr og 4GB ram koster under 1000 kroner - latterlig billig pris/performance , dette er bare eksempler. For de av oss som følger med litt ; så har spillene ligget på etterskudd en stund i å utnytte dagens hardware - man trenger ikke lenger å oppgradere hvert halvår.

Man merker også at feks grafikk-kort utivklingen har stoppet litt opp - det er rett å slett ikke nødvendig å utvikle noe serlig raskere hardware fordi spilla ikke vil trenge det uansett , slik det er nå. Et 9800 kort er ikke nevneverdig raskere enn et 8800 kort osv osv .

Å bruke Crysis som et eksempel på "hardware-jaget" er vel heller litt uheldig , da crysis står for en flopp som IKKE er representativt for pc-spill ellers . Crysis er DÅRLIG optimalisert .

 

Å sammenligne pc mot ALLE konsollplattformene blir litt uheldig det også ,folk generaliserer litt vel mye .PC-spill industrien lever faktisk i beste velgående , vi har fantastiske FPS , RPG og RTS spill , faktisk fler enn noen gang .Det er faktisk ikke så ille som det folk skal ha det til :)

 

At hardwareprodusentene har logoen sin i enkelte spill har INGENTING med at de vil tvinge oss til å oppgradere til deres hardware å gjøre - det er rett å slett bare reklame :D

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Slutt? Nope. Mass Effect & Bioshock 2,3,4,5,6,7,8,9, 10 kommer jo!

Og det er? Ja, nettopp porter av konsollspill!

 

Jeg har ment det lenge, og jeg mener det fortsatt pcen som spillpllattform er døende, og i mine øyne så er det per i dag lite som kan redde den...

Lenke til kommentar
Slutt? Nope. Mass Effect & Bioshock 2,3,4,5,6,7,8,9, 10 kommer jo!

Og det er? Ja, nettopp porter av konsollspill!

 

Jeg har ment det lenge, og jeg mener det fortsatt pcen som spillpllattform er døende, og i mine øyne så er det per i dag lite som kan redde den...

 

 

Hvorfor er det ille at spill blir gitt ut multiplattformisk ? Slutt å tulle ;)

Dør PC , så dør også konsollene fordi det er pc som står for den teknologiske utviklingen .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Det er ikke ille, det er selvfølgelig bedre enn ingenting, men det er et dårlig eksempel på at pcen som spillplattform lever i beste velgående...

 

Pcen i seg selv dør selvfølgelig ikke, men pcen som spillplattform er allerede på god vei.

Lenke til kommentar

Dette her er jo bare tull, det er da utallige gode titler som kommer exlusivt på PC, slik det er med konsoll. Skal man først legge skylda på noen så for det være konsoll produsentene som legger "feite" titler på ekslusiv lista si. F. Sony og Grand Turismo, Microsoft og Halo (Microsoft skjønte omsider at det passet best for PC). Lista er lang over slike eksempler.

 

Gode pc spill? Se bare på den lista som ligger under kommende spill for PC på gamer.no, kan nevne raskt at det i år kommer 586 PC spill, 39 Playstation 3 spill, 133 Xbox 360 spill og 48 Wii spill. "Give or take a few"

 

Gamer.no's slippdato lista for PC spill

 

Så at PC som spilplattform er døende? Nei, overhodet ikke. Kan det bli lengre mellom de helt store titlene? Ja det kan det, men slik er det for konsoll også. Prisen det i dag koster å utvikle ett spill er skyld i dette, som igjen slår tilbake på oss som stadig krever bedre grafikk etc.

 

Død? Haha, yeah right!

Lenke til kommentar

Selv skjønner jeg ikke hvorfor vi har denne diskusjonen i første omgang. Vi vil ha flere og flere spill på konsoll, og samtidig blir det mindre og mindre spill på PC uten at noen skjønner hvorfor. Det er direkte latterlig på mange måter.

 

Ta det rent logisk. Før hadde vi en rekke eksklusive kvalitetsspill til PC, og da snakker vi Elder Scrolls, Ghost Recon, Command & Conquer, System Shock og så videre. Faktisk var RTS-sjangeren utelukkende på PC fordi kontrollene på konsoll er håpløse til slike spill, og selv FPS spill blir kjedelige på konsoll da man er nødt til å bruke auto-aim og/eller svært strategisk plassering av fiendene for å ha sjanse å ta dem med gamepad. (før Wii'en, vel og merke). På PC derimot har vi svært rask og nøyaktig kontroll med mus og tastatur, så den er perfekt for både RTS og FPS.

 

I våre dager "skal" alt på konsoll for å selge mer, så både Battle For Middle-Earth og Command & Conquer har havnet der av en eller annen grunn. Ghost Recon var ikke bare et FPS, men det krevde farten og presisjonen til mus/tastatur kombinasjonen da et enkelt skudd kunne drepe deg. Nå kommer Ghost Recon først og fremst på konsoll, selvsagt nedtonet for å i det hele tatt bli spillbart med gamepad.

Half-Life? Første spill som offisielt klarte å dytte Doom ned fra FPS tronen, og hva skjer? Både Doom og Half-Life 2 er på konsoll. System Shock 3 kommer neppe, men i stedet fikk vi en spirituell oppfølger kalt BioShock. Trodde man, før det viste seg å være mer eller mindre eksklusivt til konsoll. Det er riktignok en PC versjon, men på samme måte som Oblivion er den så latterlig konsollbasert at jeg skjemmes. Grand Theft Auto er ikke bare på konsoll nå, men det er eksklusivt til dem i månedsvis før det endelig kommer en dårlig port til PC. Årets lavmål for meg var da jeg prøvde Clive Barker's Jericho og Universe At War på PC, og det første som møtte meg i Jericho var "Press start", og UaW maser om en blå knapp merket X, en grønn knapp merket A og så videre. Dette selv om det er et RTS spill, og jeg spilte som sagt PC versjonen.

 

Det er logisk at det selger mindre og mindre spill til PC, og det før vi tenker på at konsollene blir mer og mer likt en PC. Greit vi ikke har offisielt tastatur og skriveprogrammer, men det ikke langt unna, dessverre. Det høres kanskje bra ut i farten, men i realiteten blir de mer og mer lik en "billig-PC" man ikke kan oppgradere.

 

Ikke misforstå, jeg liker konsoller til enkelte spill. Jeg synes bare man skal la PC være PC og la den beholde noen av spillene den hadde. Noen nevnte vel "vi har jo mmmorpg". Age of Conan er ikke bare et av årets mest etterlengtede spill for mange, men også på xboks... :(

 

Edit: Leste første side i den listen, og selv om den ser imponerende ut med tanke på at dette er PC spill er det veldig mange som kommer på konsoll i tillegg. Det er nettopp poenget mitt. Vi kan ikke gi ut alle spillene på konsoll og likevel regne med at PC spillene selger som før. Det er ikke slik at alle som har PC beholder den og de som ikke har kjøper konsoll. Svært mange har begge deler, selv flere konsoller og/eller en PC. (selv har jeg PC og Wii, og hadde xboks360 før den streiket). Skal dere ha en liste over PC spill bør dere heller prøve å sette opp en liste over etterlengtede og eksklusive PC-spill. (obskure spill ingen har hørt om eller kommer til å kjøpe teller ikke, og da er jo over halve listen borte allerde.) :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Selv har jeg gått fra pc over til konsoll, og synes alle spill er bra på konsoll. Selv skytespill som COD4 har jeg fått teken på, og er på et ''aim'' nivå som lett kan måle seg med min data ''aim'' nå.

 

PC er som sagt ALT for dyrt å holde på med rent spillmessig om man har regninger som skal betales i tillegg.

Lenke til kommentar

Klart det er lett å sikte i CoD4, Halo og så videre da de først og fremst er på konsoll, og plasseringen av fiendene er bevist gjort enklere. Det er ikke vanskelig å sikte sidelengs, men hva når fiender er over og under deg samtidig? Hva om du er omringet av fiender?

 

Eller ta Aliens vs Predator 2 som et bra FPS eksempel. Hva ville du gjort på konsoll når Alien'ene angriper deg fra bokstavelig talt alle kanter samtidig? (foran, bak, til venstre, til høyre, ovenfra, selv opp gjennom gulvet...) Når de i tillegg er så utrolig raske blir det vanskelig å treffe dem selv med mus, så en gamepad ville ikke hatt sjanse. ;)

Lenke til kommentar

Åpningsposten er jo bare tull. Crysis solgte ca 90.000 første måneden (som var 2 uker) i USA.

 

http://www.joystiq.com/2007/12/14/crysis-s...ts-fragged-too/

 

Til dags dato har crysis solgt over 1.000.000 ifølge GFW og EA selv.

 

 

http://crysiseu.com/Crysis-News/EA-Crysis-...pectations.html

 

Du prøver sikkert å få frem et poeng men når en må ty til løgner så faller hele argumentet ditt i søppla.

Endret av Book
Lenke til kommentar

Om jeg kan spekulere litt selv: PC som spillplattform er *ikke* døende. La oss se på gamer.nos liste over kommende spilltitler per plattform:

 

* Dreamcast

* DS (89)

* Game Boy Advance (30)

* GameCube (77)

* N-gage (17)

* PC (586)

* PlayStation 2 (331)

* PlayStation 3 (39)

* PSP (72)

* Wii (48)

* Xbox (193)

* Xbox 360 (133)

 

Ifølge denne listen (som pleier å være noenlunde oppdatert) kommer det like mange spill på PC som på PS2, PS3 og Xbox 360 til sammen.

 

Med andre ord, ikke noe som tyder på at PC som spillplattform er på vei ut.

 

EDIT: Så ikke at samme argument var presentert et par poster i forveien. Doh. :)

Endret av Kharan
Lenke til kommentar
Åpningsposten er jo bare tull. Crysis solgte ca 90.000 første måneden (som var 2 uker) i USA.

 

http://www.joystiq.com/2007/12/14/crysis-s...ts-fragged-too/

 

Til dags dato har crysis solgt over 1.000.000 ifølge GFW og EA selv.

 

 

http://crysiseu.com/Crysis-News/EA-Crysis-...pectations.html

 

Du prøver sikkert å få frem et poeng men når en må ty til løgner så faller hele argumentet ditt i søppla.

 

Baserte talla frå ein artikkel eg las rundt januar/februar. Har dog undersøkt i dag og funne ut at fleire meinar at dei rapporterte salgstala er langt fra presise.

Lenke til kommentar

Jeg har for øvrig litt problemer med de spilltypene du nevnte i den første posten. Du sier PC er best til alt unntatt bilspill, JRPG, guitarhero/singstar og slossespill, men aner du hva du snakker om?

 

Bilspill? Skaff deg ratt og pedaler.

JRPG? Septerra Core er kun til PC (så vidt jeg vet) og utrolig bra. Final Fantasy VII er regnet som et av de beste i serien, og jeg spilte gjennom hele greia uten problemer på PC. ;)

Guitar Hero? GH3 er ute på PC, og Frets On Fire er minst like bra på mange måter og gratis.

Slossespill? Aner ikke hvor mange timer som har gått med til Mortal Kombat 2 på PC. ;) Dessuten er ikke en gamepad så dyr, så det argumentet holder ikke akkurat.

 

Av alle spillene er det kun singstar som ikke er på PC foreløpig, men det er nok bare et tidsspørsmål.

 

Når det gjelder piratkopiering vil jeg påstå det på mange måter er langt mindre nå enn det brukte å være. Da Commodore 64 og Amiga var populære fløt alt av spill overalt, så det var svært vanlig å bokstavelig talt ha så mange spill at man ikke ante hva man faktisk hadde. Straks en fikk tak i et spill ble det kopiert til alle interesserte, og de igjen spredte det videre, og de igjen spredte det enda lengre. Jeg sier selvsagt ikke at det var lovlig eller bra, men "alle gjorde det jo" og spill var dyre da.

 

I våre dager krever man minst en DVD for å få med seg et enkelt spill, og noen har begynt å gis ut på¨flere plater. Kopibeskyttelsen er mye verre enn det brukte å være (før var det stort sett "finn ord #4 på side #6 line #2 i manualen" og slikt. Skriv opp en liste over ordene du bruker, og vips er kopibeskyttelsen borte. ;) Piratkopiering er selvsagt fortsatt et problem, men ikke så ille som det brukte å være da det rett og slett ikke er så lønnsomt lengre. Nå kreves det faktisk at man jobber med å knekke kopibeskyttelsen, og selv om man greier det må man ha en eller annen måte å gi spillet videre på.

 

For øvrig kjøpte jeg Sins Of A Solar Empire i går, og kort sagt "There isn't a serial key. Our customers aren't pirates." :p

Lenke til kommentar

Bra at flere av dere gutta her har samme oppfatning som meg og jeg sier ; ALDRI før har vi hatt så mange gode titler til pc som vi har nå og det er INGEN konsoll som kan måle seg med den mangfoldighet som rår til PC.

 

At PC-hardware er dyrt, er bare tull , tøys , pølsevev, sludder og vås.

La oss si at man har en kontorPC med en pciE hovedkort , hva må til for å oppgradere den til en bra gamerPC ? ;

 

Core2CPU : 1500kr

Skjermkort 8800 gtx : 2200 kr

2GB ram : 560 kr

 

Hvis strømforsyningen er bra nok ( minst 500 watt ) , så må man punge ut ca 4000 kr - ca det samme som en konsoll koster MEN man får MYE bedre grafikk , spillefølelse , mangfold i titler og i TILLEGG kan man bruke PCn til mange andre ting .Den CPuen og skjermkortet vil faktisk holde i noen år , tro det eller ei .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...