Gå til innhold

Hva er konsekvensan for scaming.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Som Lycantrophe sier. En drittsekk er en drittsekk.

Synes ikke det burde oppfordres til å stenge tråden pga å diskutere scamming/luring.

Det er et rollespill ffs. Folk skal leve seg litt inn i rollene og da er det folk som lurer andre. Burde ikke være ulovlig å narre andre, med mindre man bruker avanserte metoder eller hjelpemidler.

Er folk så dumme/uheldige at de blir lurt av en enchanter etc, så får man leve med det og bli en erfaring rikere og mye mer skeptisk.

Det nytter ikke å løpe til GM hver gang man har blitt lurt for f.eks 10g. Samme som i virkeligheten: Per sier at jeg skal få kjøpe kjekspakken hans for 20 kroner. Jeg betaler 20 kroner men får en tom kjekspakke. Det er ikke ulovlig, men jeg dreit på draget og ikke sjekka om det faktisk var kjeks i pakken først.

Selv om mamma sier at det ikke er snillt å lure andre, så kan ikke Per settes i fengsel, eventuelt bannes av den grunn..

Slik er nå i alle fall mitt syn på det.. :hmm:

Skrevet

men så er ikke ditt syn nødvendigvis blizzard sitt syn. Og jeg regner med at de skjønner at de mister spillere på grunn av scamming. eller at scamming kan være en av grunnene til at folk slutter i det minste.

Skrevet
oppfordrer til stenging uansett... trådstarter har få innlegg, og jeg mistenker at han har tenkt å scamme noen men vil først vite hva konsekvensene av det blir.

Dust, har faen ikke noe med det å gjøre, men hører at folk blir scammet hele tiden. Så synes det er rart at mann kan scamme folk uten konsenkvenser. skjenner til flere som scammer hele tiden. ikke nødvendig hvis på samme char.

Bytt venner. Joda, det er bare et spill, men det er et karaktertrekk som vitner om en personlighet man ønsker å styre laaaaangt unna.

Lol? "sorry jeg kan ikke være med deg lenger, husker du da du scamma han karen på World of Warcraft?"

Jepp, bytt venner. At fyren gidder å scamme viser bare til dypere personlighetstrekk på den personen du sannsynligvis vil klare deg mye bedre uten.

Og om det er en RL venn som er ok ellers, vær for all del ikke i samme guild som fyren. Får han ett dårlig rykte med bekreftede scams på nakken og guildet ikke booter ham, får hele guildet dårlig rykte...

Skrevet
http://www.wow-europe.com/en/policy/scam.html

Det må jeg si var en ganske annen policy enn de førte tidligere...

Den ble byttet i 2.3, slik at det skulle være lettere å få enchants/sockets.

Skrevet

Hvis prisen står der svart på hvitt, vil jeg si ikke. Personen har gjort valget med all den informasjonen han eller hun trengte til å foreta valget på en opplyst måte.

Skrevet

På den annen side.. du legger jo opp et item til en pris som du vet er helt urimelig og håper at folk skal overse/gjøre feil... som Lycan sa.. en drittsekk er en drittsekk...

Skrevet
Oh, formulerte meg feil der. Jeg mente at hvis den som som blir scammet tar screenshot som bevis er det lettere får at du blir bannet.

Som en annen sa, Blizzard tar ikke imot screenshots som bevis, med tanke på at det er alt for lett å photoshoppe det til å være mer "passende" for deg.

Skrevet
På den annen side.. du legger jo opp et item til en pris som du vet er helt urimelig og håper at folk skal overse/gjøre feil... som Lycan sa.. en drittsekk er en drittsekk...

Det er forskjell på å scamme og selge noe til høy pris. Hvis noe selger til så høy pris er det bare bra markedsføring av han som legger det ut. Man er ikke drittsekk fordi man selger ting dyrt.

Skrevet

Det er forskjell på å scamme og selge noe til høy pris. Hvis noe selger til så høy pris er det bare bra markedsføring av han som legger det ut. Man er ikke drittsekk fordi man selger ting dyrt.

Tviler på at du selv tror på det du sier der. 80g for 20 heavy stone er ikke "høy pris". Det er å håpe at noen i farten ikke ser forskjell på gull og sølv.

Skrevet

Tviler på at du selv tror på det du sier der. 80g for 20 heavy stone er ikke "høy pris". Det er å håpe at noen i farten ikke ser forskjell på gull og sølv.

Aha, ok det er jo noe annet. Det jeg tenkte på var å sette en veldig høy pris fordi det ikke var noen andre av det itemet der.

Skrevet (endret)

må bare si att jeg er sterkt uenig med att man å scamme er RP, som man kan samenligne med folk som stjeler i virkerligheten. Åsen kan du hevne deg på en fra din egen faksjon? i virkerlighetens middelalder kunne du drept ham-skadet han noe du ikke kan i wow. du har rett å slett ingen måte å ta igjen på.

er dude jeg kjenner drev å scammet accounter på wowtrade. jeg ba ham like gjerne gi tilbake accene han scammet, ellers ville jeg lagt ut all rl info av han slik att de kunne tatt ham selv. scammere er ufyselige.

Endret av neoman
Skrevet (endret)
Blitt styrtrik på heavy stones i det siste jeg :p

Men det p.g.a folk som ikke ser forksjell på gull og sølv da :p

Scam?

Players are allowed to place an item for sale at whatever cost they feel appropriate, it is at the buyer's discretion to view the price and agree to purchase it

While the actions of the seller may be underhanded, the problem comes down to the purchaser ensuring their money goes where they want it to, which you have full control over

Ensure it's of a reasonable price, and don't click the confirmation button unless you're confirming you want to purchase it

- Drysc

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...o=1&sid=1#0

Edit: Uansett... Enig i det Lycan sa; "en drittsekk er en drittsekk". Men, folk som scammer i trade channel er drittsekker med svekkede sjelsevner.

Endret av Rata101
Skrevet (endret)

Det er ett enkelt ordtak som kommer til minnes i situasjoner som dette (AH overpricing), og det lyder simpelthen slik "Let the buyer beware." Og det er nettopp det som må til Som kjøper er det helt og holdent din oppgave å sørge for at varen du kjøper er korrekt og at prisen stemmer. Går du på en slik blemmert en gang, så lærer du kanskje til neste gang? Således vil jeg si man utfører en samfunnstjeneste heller enn å scamme... Enkelte folk må lære av feil..

Endret av MrLee
Skrevet

Jeg holder med folka ovenfor (en plass). Scamming er og blir ufyselig, gjør man det online sier det faktisk litt om personen irl (til en viss grad). men jeg ser faktisk bort fra AH, det regner jeg ikke som direkte scamming. Der bør folk være litt mer bevisst på hva ting koster før de trykker "buyout". Eller, ennå enkler.. se øverst på siden! Det billigste ligger først!

Scamming i form av trikse på trade er den verste! Har aldri blitt scammet :) Men så er jeg kanskje mer bevisst på det også da xD Folk har prøvd, men ikke klart det. Gubben har en fin screen av en som whisprer han i et forsøk på å jukse til en <GM>, der han skulle oppgi passord ol. Alle oppegående vet at GM spørr aldri etter slikt! Og gjennomskuer at det er feil på whispern, siden <GM> kommer sist. Så han tok screen og rapporterte jæveln ;) Scammers = Raportert umiddelt bart! Dato, sted, klokkeslett, nick, rase, class.. og hva som hente! Jeg oppfordrer alle til å effektivt rapportere scamming :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...