Gå til innhold

Forslag til firmanavn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes vi skal holde et visst seriøsitetsnivå her i Bedriftsforumet. Det er noe som heter konstruktiv kritikk og forslag til forbedringer. Kanskje vi skal holde oss til det.

 

Det er et godt utgangspunkt, det skal du ha. Jeg vet selv hvordan det er med egne websider. Jeg drev i mange mnd med bare logoen min der, fordi jeg ikke hadde tid til å ordne de.

 

Man kan ikke alltid prioritere de oppgavene som ikke gir direkte penger i kassa, hvis man har andre oppgaver.

Lenke til kommentar
Jeg synes vi skal holde et visst seriøsitetsnivå her i Bedriftsforumet. Det er noe som heter konstruktiv kritikk og forslag til forbedringer. Kanskje vi skal holde oss til det.

 

Det er et godt utgangspunkt, det skal du ha. Jeg vet selv hvordan det er med egne websider. Jeg drev i mange mnd med bare logoen min der, fordi jeg ikke hadde tid til å ordne de.

 

Man kan ikke alltid prioritere de oppgavene som ikke gir direkte penger i kassa, hvis man har andre oppgaver.

Jeg er som sagt helt enig i at hjemmesiden ikke er 100%, men ett sted må jeg starte.

Hvordan hjemmesiden ser ut, har ingenting å si med hva jeg kan og ikke.

 

Men det er sef. viktig at denne funker 100%, så det skal jeg sef. gjøre noe med.

Men jeg trenger tid da... litt vanskelig med 2 jobber og mye reising. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Glem nå ikke hvor viktig førsteinntrykket er!? Hvis jeg selv er på jakt etter en vare og kommer over "hjemmesnekrede" løsninger så mister jeg straks interressen.

 

Vi snakker om tapte kunder. Det man legger i proffe løsninger kan man tjene inn. Det er en helt annen sak å få tilbake en uinterressert kunde.

Lenke til kommentar

Jeg får også bare halve logen din frem på en widescreen skjerm. En liten titt på source viser at selve logoen ligger uten for selve rammen(tabellen) på siden. Burde være en enkel sak å fikse.

 

Hva skal til for at du tørr å si opp jobben, og satse 100% på egen bedrift? Erfaringsmessig tror jeg at det er vanskelig å få til noe ved å starte opp på "si" av vanlig jobb, da man ofte må ta stilling til hvordan man prioriterer tiden. Mange velger dessverre da det trygge, og legger "prosjektet" på hylla inntill videre. Da støver det fort ned...

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig i det dere sier her folkens.

 

En hjemmeside til en som driver med design bør se bra ut på alle måter.

 

Men som sagt... det er tiden da.... hehe.

Det handler om å prioritere. Å legge ut linken din på denne siden, gir siden ut til mange personer( og kanskje potensielle kunder). Hvis de kommer og får et dårlig inntrykk, kommer de mest sannsynlig aldri tilbake igjen og i hvert fall ikke ber andre om å ta en titt på den. Hvis du har så utrolig dårlig tid at du ikke har tid å omposisjonere logoen engang, da burde du heller ventet med å publisere siden din.

Lenke til kommentar

Det er ikke alle som har en 08:00 - 16:00 vetu.

 

Jeg skjønner det du sier her, og er helt enig i det, men som sagt så er det jobb nr. 2 jeg lever av og bør prioritere.

 

 

Jeg skal nok lett klare og få 5-10 ordre i mnd. fra hjemmesiden min når tiden er inne. Jeg har noen kontakter som allerede vil bruke meg, så det er jeg ikke noe redd for.

 

Men jeg skal sef. endre det som kan endres på siden. men først så må jeg altså ha tid. Nå i dette øyeblikk så skal jeg sette sammen en brosjyre for en kunde...

 

Men jeg sier tusen takk for innspill her folkens. :)

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

Poenget er at du ikke trenger å ødelegge for deg selv med å legge ut en uferdig side, da dette kan virke negativt. Hvis jeg en gang går inn på siden, får dette negative inntrykket, så kommer jeg aldri til å gå innpå siden din igjen. Og da hjelpder det veldig lite om du har fått en knallbra side senere..

 

Forøvrig er det en dårlig ide å bruke bilder til å få frem tekst, da disse ikke vil kunne bli indeksert av søkemotorer. Du vil for eksempel aldri få opp tjenestene dine ved et søk på google. :)

Endret av Brød
Lenke til kommentar

Som sagt, så skjønner jeg godt hva du mener...

 

Men jeg har ingen kjempestore planer om å leve av dette... men altså kun ha en liten biintekt til den jeg allerede har.

 

Sef. skal denne siden ordnes, men den blir som sagt nedprioritert.

 

Dessuten så er det kun her i foumet jeg har lagt ut linken til siden min, så veldig mange tror jeg ikke jeg går glipp av... hehe.

 

Men som sagt.. jeg skjønner hva du mener, og du har helt rett. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Deeeet var en diger heading det. Den tok over halve skjermen på laptopen. Forferdelig blur-sak på den til høyre i headeren. Og så er det ikke et eneste fokuspunkt på siden, så jeg vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å lese.

 

Jeg ser det er rabatt på tjenester, men hva slags tjenester det er, aner jeg ikke. Det var det jeg klarte å skimte såvidt i den boksen, som ser ut som om blir spist opp av headeren.

Lenke til kommentar
Deeeet var en diger heading det. Den tok over halve skjermen på laptopen. Forferdelig blur-sak på den til høyre i headeren. Og så er det ikke et eneste fokuspunkt på siden, så jeg vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å lese.

 

Jeg ser det er rabatt på tjenester, men hva slags tjenester det er, aner jeg ikke. Det var det jeg klarte å skimte såvidt i den boksen, som ser ut som om blir spist opp av headeren.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor denne "blursaken" er så sjenerende.....

 

Alle skjermer jeg har sett hjemmesiden på (fra 1200 - 1920 oppløsning) har ikke dette vært sjenerende i det hele tatt... Jeg fikk heller en opplevelse av en litt myk/soft tekst som var behagelig å se på...

 

Er det flere som synes denne bluren er ubehagelig å se på?

 

At headeren er stor kan jeg være enig i... men personlig synes jeg det er litt "tøft" jeg da...

 

Jeg så på siden min med en bilderørsskjerm for en ukes tid siden... å da så ikke denne "blur-effektsn" så bra ut. Da ble den litt slitsom å se på...

 

Men jeg regner med at de fleste har en flatskjerm i dag...

 

EDIT: Når jeg stiller inn min skjerm til 1024x768 oppløsning (en 21" widescreen med 1600x1050 opprinnelig oppløsning) så ble ikke "blur-effekten" særlig tiltalende....

 

Sikker på at skjermen din er riktig innstillt?

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

Den headeren er, ja, alt for stor. Det er innholdet som skal være i fokus. Ellers så får jeg bare en følelse av Photoshop-effekter når jeg ser på den. Jeg liker helst å se noe originalt hos et grafisk firma.

 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du velger å presentere tekst som bilder. SEO er viktig for besøkende, og å presentere tekst som bilder er ikke SEO.

 

Angående "Firmatjenester.no © 2007 • Privacy Policy • Terms of Use" helt øverst. Alt det andre står på norsk, og vi er forsåvidt i 2008. :)

 

Å ha en fast marg til både tekst/meny er og noe jeg savner.

 

Det var bare det jeg kom på i farten. :)

Lenke til kommentar
Er det ikke litt skummelt å tilby lifetime endring av logo for kun 4000?

Sier jo litt om ambisjonene til firmaet. :) Men ja, det er riskio. Plutselig gikk det så bra at de sitter med 100 kunder, og plutselig skal alle forandre på noe (skrekkscenario, men du skjønner tegninga).

Lenke til kommentar
Er det ikke litt skummelt å tilby lifetime endring av logo for kun 4000?

Sier jo litt om ambisjonene til firmaet. :) Men ja, det er riskio. Plutselig gikk det så bra at de sitter med 100 kunder, og plutselig skal alle forandre på noe (skrekkscenario, men du skjønner tegninga).

Er vel fåtall som vil endre en allerede fungerende logo vil jeg tro. Men at jeg kan få spørsmål som: Kan du endre logoen slik at den passer til min hjemmeside?" er jo en enkel sak, og går derfor under support av varer som er kjøpt av meg.

 

Er kanskje litt missvisende den der... men det skulle kanskje heller stått "Lifetime Support"...

 

Skal ta en titt på forslagene som er kommet her, og se hva jeg finner på.

Men som sagt.. smaken er som baken... men ett fokuspunkt kan jeg veære enig i mangler...

Lenke til kommentar

Vel, det jeg i utgangspunktet tenkte på var at det muligens kan være litt skummelt hvis et firma kommer å sier at de vil ha forandret logoen helt og fullt, i tillegg har de gjerne skiftet navn på firmaet...

 

Du risikerer at vedkommende, som har 6-7 forskjellige firmaer (ja, den slags finnes), utnytter ditt tilbud til å få utviklet 6-7 logoer til prisen av en. Samtidig tror jeg ikke at dette nødvendigvis er argumentet som får folk til å handle av nettopp deg.

 

Et slikt tilbud kan samtidig mistolkes, som at du er "desperat" etter å skaffe deg kunder, og derav selger deg billigere enn strengt tatt nødvendig. Jeg har selv gått i fellen av å selge tjener og produkter billigere enn hva som strengt tatt nødvendig. Til og med opplevd å være fantastisk fornøyd fordi jeg ser at kundene "strømmer på", men samtidig opplevd at etterhvert som arbeidsdagene er fylles (og vell så det) går vinningen opp i spinningen. Med dette mener jeg; kostnadene ved å drive i større skala (enn på f.eks. hobbybasis), overstiger inntektene. Dette er noe du bør tenke på.

 

Samtidig skal det sies at en logo vanligvis koster femsifret beløp. Det kan fort komme opp i både 10', 20', 30' å få utviklet en god logo. Jeg vil anbefale deg å ta noen forhåndsregler. F.eks. å tilby de og de prisene i begrenset periode. Etterhvert som kundene strømmer til, kan du da tillate deg å justere prisene opp.

 

Dette er i utgangspunktet bare mine tanker rundt temaet, du må selv velge hvordan du ønsker å gjøre det. Liker initativet ditt, så ville bare gi deg noe å tenke på. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...