Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex blant muslimer


Anbefalte innlegg

Jeg kom tilfeldigvis over noen artikler på Wikipedia om sex blant muslimer. Artiklene omhandlet sex i forskjellige former, tabuer og renselsesritualer. Det fikk meg til å tenke på hvor lite jeg vet om dette og at det kunne være interessant å vite mer. Det lever mange muslimer i Norge og vi som ikke er muslimer vet ikke så mye om deres skikker og holdninger på dette området.

 

Jeg vil gjerne høre fra muslimer om hva dere mener generelt om praktisering av sex og om spesielle emner som f.eks. oral- og analsex. Er slike ting som S/M ukjent, eller utføres det også? Hva med flerkoneri og sex - er det éi om gangen i senga, eller foregår det orgier?

 

Siden dette området er såpass følsomt ber jeg moderatorene om å akseptere anonyme innlegg fra muslimer som ikke vil stå frem offentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Muslimer snakker tydeligvis ikke om dette =)

Såvidt jeg vet er det rimelig tabu, ja. Men jeg håper at noen muslimer kan bruke gjestepost-funksjonen for å snakke allikevel. Å skrive som gjest er helt trygt og ingen vil vite hvem som har skrevet.

 

I mellomtiden kan også dere som er ikke-muslimer gjerne skrive hva dere lurer på om muslimsk sex, så vi får noen flere spørsmål. Kanskje det kan lokke frem noen interessante gjesteposter. Men husk å være varsom og ikke snakke nedsettende om muslimer, Koranen, eller annet. Andre sex-skikker er ikke "feil", bare annerledes enn våre.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Muslimer har normalt sex som andre nordmenn, har hatt sex med 2 muslimdamer selv, og de gjør det meste, menn er litt vanskligere og finne. Men de står ikke tilbake for norske jenter i senge, vil si de er bedre.

 

Med muslimske jenter da tenker du på de fra midtøsten. Husk at det finnes muslimer som både kommer fra Bosnia, Croatia, Serbia, Kosovo, Albania, Slovenia og diverse vestlige land som du ikke vet er muslimer med mindre man spørr om religionen. Så for den sags skyld kan hvem som helst ha tatt en muslimsk jente uten på byen uten å ha tenkt på det :p

Lenke til kommentar
Gjest Muslim_Answers

Hei. Muslim er jeg, men ikke så veldig praktiserende.

Kjenner til en del ting angående sex i det muslimske miljøet, men langt fra alt, så det er sagt.

Videre vil jeg svare på spørsmålene så godt jeg kan.

 

Jeg vil gjerne høre fra muslimer om hva dere mener generelt om praktisering av sex og om spesielle emner som f.eks. oral- og analsex.

 

Vel, de praktiseres sex, langt oftere enn det som er ca gjennomsnitt i Norge. Oralt er vanlig men analt er ikke så enkel å få til, (kona vil ikke bores haha).

Jeg har selv prøvd å ha anal sex med forloveren min(som er norsk hvis det har noe å si) men hun ville ikke:(

 

Det er ikke mange som vil snakke om det siden det ikke er så vanlig diskusjonsemne. Jeg hadde aldri tørt å spørre for eksempel om tips og triks for anal sex i et arabisk forum, og de har ikke plass til slike innlegg, noe de burde hatt!

 

 

Hva med flerkoneri og sex - er det éi om gangen i senga, eller foregår det orgier?

 

De fleste tar en om gangen, altså den andre kona venter/sover i et helt annet rom.

(skal bare legge til at det er utrolig få som har 2 eller flere koner, og det er lov å ha opp til 4 stk)

 

Jeg er ikke så flink til å skrive en generelt innlegg om dette, men har dere noe spørsmål, så er det bare å skrive her.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

 

Høres ut som muslimer i Norge er omtrent som alle andre når det gjelder sex. Kanskje de norske muslimske ungdommene ikke bryr seg så mye om retningslinjene og tabuene for sex i Koranen? Det er vel ikke så rart hvis de er (født og) oppvokst i Norge.

 

Men hvordan er det med prevensjon? Da mener jeg først og fremst blant gifte, og for å begrense antall barn. Ungdommer regner jeg med ønsker å bruke prevensjon uansett.

 

Jeg lurer også på dette med omskjærte jenter og sex. Har de noen særlig glede av samleier når kjønnslepper og klitoris er skjært bort? Hvordan påvirker evt. denne manglende gleden jentenes lyst og evne til å ha sex? Blir det bare et pliktløp uten den helt store entusiasmen?

 

Og vil ikke mennene tape på å ha en passiv kvinne i senga? Blir ikke sexen da dårligere for dem? Personlig ville jeg foretrekke at partneren hadde glede av det vi gjorde i senga og dermed var aktiv også. Men hvordan ser muslimske menn på seksuelt aktive kvinner - innenfor ekteskapet?

 

Flott hvis noen muslimske kvinner som har erfaring med dette også kan svare.

Lenke til kommentar

Omskjæring av kvinner har ingenting med islam å gjøre. Foreslår du fjerner det fra innlegget og heller lager en egen tråd på det i stede for at det muligens oppstår misforståelser her.

 

Men det jeg har hørt, er at det er mer vanlig med analsex for å kunne "vise" at man er jomfru på bryllupsdagen. Vet ikke om dette stemmer da men.

Lenke til kommentar
Gjest Muslim_Answers
Høres ut som muslimer i Norge er omtrent som alle andre når det gjelder sex. Kanskje de norske muslimske ungdommene ikke bryr seg så mye om retningslinjene og tabuene for sex i Koranen?

 

Jeg tror de gjør det der de kommer fra også, i allefall jeg gjorde, men litt vanskelig å få sjanse til det dersom du er uheldig og bor på et tettsted/liten by.

Men at de gjør det her eller i resten av Europa er at de har sjanse og mulighet til å få se et nummer her og der. Gjelder bådde gutter og jenter.

 

Det er vel ikke så rart hvis de er (født og) oppvokst i Norge.

 

Selv har jeg ikke bodd lenger enn 4 år i Norge, og er vokst opp i et 100 % muslimsk land, men igjen, jeg er ikke representativ, skulle bare gi utrykke for at det finnes jo alle slags folk i alle samfunn og land.

 

 

 

 

Men hvordan er det med prevensjon? Da mener jeg først og fremst blant gifte, og for å begrense antall barn. Ungdommer regner jeg med ønsker å bruke prevensjon uansett

 

Det sies at det er forbundt, siden barn er Guds/Allahs gave, og vi kan ikke nekte å ta det imot. Men hallo, hvor mange søsken tror du jeg ville fått om moren min ikke brukte slike midler? Skal love deg at verden fort blir et trangt sted å bo. (men igjen, det finnes en del, kanskje en god del som ikke bruker slike midler)

 

 

Jeg lurer også på dette med omskjærte jenter og sex. Har de noen særlig glede av samleier når kjønnslepper og klitoris er skjært bort?

 

Angående omskæring og Islam, svaret har du fått i de 2 innlegene, dvs at omskjæring og Islam har ingenting med hverandre å gjøre.

Om de har noe særlig glede av samleie vet jeg ingenting om, men du kan alltis spørre en sexolog eller en person som har personlig erfaring med det.

Jeg har faktisk en venninne som er fra Somlia, og hun er omskjært, jeg har aldri villet spørre dette spørsmålet siden det kan være veldig sårende, men få se om jeg klarer å spørre indirekte. Lykkes jeg så vil du jo få svar av meg.

Lenke til kommentar
Omskjæring av kvinner har ingenting med islam å gjøre.

Nei, men så er ikke dette en tråd om islam heller. Jeg vet at dette er et kulturelt fenomen i de landene det foregår, og ikke et religiøst, men jeg spurte fordi jeg vet at det er vanlig blant noen muslimer. Det er viktig å ikke lese religion i alle spørsmålene. Hvis du leser spørsmålet om igjen, ser du at jeg ikke nevner islam, Koranen eller religion i forbindelse med det. Dette er en tråd om sex, ikke religion. I visse tilfeller innvirker kanskje religiøse regler eller tabuer på sexen, men det gjelder ikke automatisk alt vi spør om.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...