Gå til innhold

[Løst]Overklokke Q6600 fra starten


Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei!

 

Har Q6600 og vil klokke denne. Tenkte og prøve meg opp til 2,6 ghz(er dette forsvarlig?)

 

 

Vet folk som har klokket til syke høyder, men jeg har ikke allverden av utstyr i den.

 

Byttet ut stock vifta til prosessoren med denne: Nexus

 

 

Hvor mye kan jeg klokke uten at den blir for varm og uten å gjøre den ustabil? Vil ikke klokke så mye at det kan smelte eller bli altfor varmt.

 

 

Og ikke minst, hvordan klokker jeg denne prosessoren?

 

 

Har det hovedkortet her: Asus P5E X38

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min q6600 til 3150MHz nå. 450x7.

Max load temp ligger på 78 grader, og pc-en er helt stabil. Når er max-load på en 4-kjerner litt "kunstig" situasjon da. Så selv om max-load er 77 grader så kommer den aldri i nærheten av det i praktiske situasjoner.

 

Har Zalman 9500-et eller annet - kjøleren, samt en 120mm vifte som står på skrå ned mot chipsettet på mitt P5k deluxe.

Lenke til kommentar

jeg har et lite spørsmål...

jeg har Q6600 og har lastet ned OCCT som man bruker for å se om prosessoren er stabil osv,når jeg kjører testen på normal så kommer det opp etter den har loadet 4% at prosessoren min er ustabil,og programmet kan ikke fortsette testen.

Hva kan dette komme av??? skjønner ikke hva som er problemet :wallbash:

 

har ikke overklokket eller noe sånt :(

Lenke til kommentar
jeg har et lite spørsmål...

jeg har Q6600 og har lastet ned OCCT som man bruker for å se om prosessoren er stabil osv,når jeg kjører testen på normal så kommer det opp etter den har loadet 4% at prosessoren min er ustabil,og programmet kan ikke fortsette testen.

Hva kan dette komme av??? skjønner ikke hva som er problemet :wallbash:

 

har ikke overklokket eller noe sånt :(

 

Last ned Orthos som tester begge kjernene og gir 100% load og kjør den i en 4-5 timer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Jeg har visst G0 :D

 

Men 400 FSB og 1,400 Vcore, er det med stock vifte? Har byttet ut viften, men har funnet ut at det muligens ikke er verdens beste vifte.

Lenke til kommentar

Det kan nok gå med stock kjøler, men er nok ikke anbefalt :p

 

Du må nesten prøve å se selv. Du kan jo begynne lavere...360FSB på 1.350vcore :)

For å sjekke om prosessoren er stabil, kan stressprogrammer som Prime95 brukes. Dersom klokken ikke er stabil, så restarter maskinen seg seg, henger eller du får blåskjerm. Da må du øke spenningen til prosessoren (Vcore)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...