Gå til innhold

Phenom 9600 eller Athlon 64 x2 6400+?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal nå gjøre noen oppgraderinger av PC-en, med hovedårsak at den ikke funker nå. Og lurer da på hvilken prosessor jeg skal kjøpe. Jeg har mest lyst på AMD og stusser mest over Phenom 9600 og Athlon 64 X2 6400+. Noen som kan gi meg noen råd på dette? Tar også imot anbefaler. PC-en skal hovedsaklig brukes til gaming.

 

Hører mye bra om noen Intel prosessorer også, så bare å komme med noen argumenter der også.

 

På forhånd takk:)

Endret av Data_Smurfen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Phenom 9600

den har fire kjerner, go er vistnok mer teknologirik enn det de eldre modellene er. siden den har firekjerner, kan den ta mye arbeid. men den er ikke serlig egnet til krevende spill og slikt, men heller til redigering av bilder og film og slikt. men den vil vel passe bra i et middels gamingsystem.

 

Atlhon x2 6400

denne er MYE kraftigere enn det phenom 9600 er. denne er regnet for "ekstreme" spillmaskiner. i forhold til ytelse med 9600, er denne billiigere, ikke brae i forhold til, men det er den og. jeg tror at den kommer i en versjon med vifte, og en versjon uten vifte (såkalt "black edition"). så jeg ville ha valgt denne framfor phenom 9600 i forhold til pris og ytelese, fram til at phenom-serien kommer med bedre prosessorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...