Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulovlig å sende motorolje med post?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For en liten stund siden bestilte jeg meg diverse deler på et nettsted, og tenkte at jeg i samme slengen skulle bestille meg litt motorolje for å ta en service - men da fikk jeg beskjed om at de ikke kunne sende oljen og at jeg måtte selv komme å hente den hvis jeg skulle ha den. Er det noe forbud mot dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I henhold til posten sitt eget reglement, så er ikke stoffer UN klasse 1 og 7 tillatt sendt med posten. Førstnevnte er eksplosive stoffer - blandt annet ammunisjon. Nr 7 er radioaktive stoffer. Andre ting kan sendes (bl.a. olje) men i begrensede mengder. Står ikke hva begrenset megnde er dog.. Kan ikke sendes med fly, dvs ekspress over natt eller A-post o.l. Nor-Cargo og Box Norge har opplegg for farlig gods.

 

Mao blir det sendt ammo med posten, så er de ikke opplyst om det og jeg regner med dem blir grinete hvis de hadde funnet det ut.. :)

Lenke til kommentar

Jeg vet at enkelte har betenkninger med å sende f.eks olje med vanlig post fordi forsikringssmellen blir så stor hvis det skulle oppstå lekkasje. Alle som har kjøpt datautstyr fra nettbutikker vet at posten ikke alltid er like omtenksomme med hvordan de behandler godset..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...