Gå til innhold

Airsoftgun!!


Anbefalte innlegg

kjekt for dere sofakrigere at dere har satt i gang en folkebevegelse.

 

men merk dere mine ord... 60% av de som vil skaffe seg mjukgønner her i landet vil bare drive med faenskap - ikke seriøs klubbvirksomhet/kamper/whatever.. så skal dette komme noen vei må dere bygge holdninger som respekterer våpnene for det de er, nemlig våpen, og ikke leketøy.

 

hail carmack

peace out! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Nå er 18 års grense vedtatt  :D  :D  :D

 

Hei alle sammen. 18 års aldresgrense vil føre til at flere velger Paintball, ikke softgun! er selv bare 15, og skjønner selvsagt at man ikke skal true folk OSV! Det er jo bare duster som skyter med Softgun uten noen form for beskyttelse for Øyene! Får vel heller verve meg i Paintball klubben ved siden av da...!

Lenke til kommentar
Nå er 18 års grense vedtatt  :D  :D  :D

 

Hei alle sammen. 18 års aldresgrense vil føre til at flere velger Paintball, ikke softgun! er selv bare 15, og skjønner selvsagt at man ikke skal true folk OSV! Det er jo bare duster som skyter med Softgun uten noen form for beskyttelse for Øyene! Får vel heller verve meg i Paintball klubben ved siden av da...!

 

Problemet har vel aldri vært at folk ikke bruker beskyttelse. Det er først og fremst ungdomsskole-elever som har med gunnern med på skolen for å briefe, true folk, evt. skyte etter folk.

Lenke til kommentar

gammel tråd, men det gjør da ikke noe.

 

noe jeg ser går igjen er at enkelte airsoft folks store argument mot paintball er:

 

1. kort rekkevidde

2. urealistisk fordi paintballere spiller på bane

 

skal ikke starte noen stor diskusjon, men her er en noen tanker jeg har rundt airsoft:

 

rekkevidden på det airsoftustyret jeg har sett er ikke akkurat allverden, riktignok rettere kulebane, men skyter ikke noe lengre for det (har prøvd en airsoft pistol, og et ag3-airsoftgevær).

 

urealistisk.. det prates som om paintballere ikke har peiling på hva dem driver med, men saken er jo enkelt, vi vil ikke at det skal være realistisk, og mange av oss, inkludert meg, spiller ikke paintball for å leke krig, noe som er tilnærmet umulig å motargumentere for offentligheten med airsoft (krig/ swat/ etc).. paintball-en er i korte trekk todelt, du har de som driver med paintball som "rec" (recreational - som oftest "skogspillere"), og så har du de som driver det som meg, banespillere (turneringsspillere).

 

har spilt paintball i 8 år, hvor jeg spilte i skogen de første 6 årene. og jeg flirer hver gang jeg leser om realisme som airsoftere liker å kalle det. paintball har ikke noe med realisme å gjøre, og i de fleste tilfeller ønsker en paintballer ikke å forbindes med det (selv om det finnes replikas som skyter vanlig paintballs). vi spiller gjerne i fargerike klær, og mange spiller også i kamo, som noen airsoftere poengterer ikke er for at det skal være tøfft, men fordi det funker (for de som spiller i skogen), kamo er som oftest ikke lov å bruke på en bane.

 

paintball er ikke realistisk, airsoft skal jeg ikke si så mye om, men det ligger jo i kortene at når airsoftere klager over realismen, så høres det ut som om at paintball ikke er krigsaktig nok, men airsoft derimot, hvor man kun har våpenkopier, er bra(?)..

 

og når det gjelder banespill, så er det som en idrett, akkurat som fotball, hvor 2 lag, på 3, 5, 7 eller 10 spillere, spiller på en speilvendt identisk bane (slik at de har likt utgangspunkt) mot hverandre, typisk er at man skal hente et senterflag og bringe det over i motstanders base (box), eller hente et flag der og bringe tilbake til egen base.

 

det som preger omverden, er at de ikke vet nok om paintball, det de har sett er reportasjer på tvn om nazi miljø som øver til krig med paintball etc, noe som er helt på trynet (airsoft derimot..). airsoft preges av mye av det samme, men jeg tror nok at det vil være vanskeligere å få allmenn aksept for airsoft som sport enn paintball.

 

paintball er også rangert (2001) som usas tredje største ekstremsport, og på verdensbasis er det beregnet over 8 millioner utøvere.

 

litt om meg selv, kunne godt tenkt meg å spille airsoft, men det eksisterer ikke noe airsoftmiljø her hvor jeg bor. jeg har selv bakgrunn fra forsvaret (jobbet der i litt over 3 år), så våpenrespekt er noe jeg har. synes det er bra at det er 18 års aldersgrense på airsoft, og at det eksisterer et forbund hvor medlemsklubber må følge et gjennomtenkt reglement for å være tilsluttet.

 

....men jeg ler hver gang airsoftere argumenterer med urealisme om paintball

Lenke til kommentar

Jeg mener at airsoft blir som live-rollespill, og at det er det man mener når man snakker om realisme og slikt. Dette er sunn ungdom som har lyst til å leve seg inn i verden av "politi og røvere" tatt til det neste nivå. At det er umoralsk med tanke på en krigs forferdeligheter, må jeg nå si at jeg ser poenget deres, men samtidig mener jeg selv at det blir for dumt, uten å kunne stille noe argument for det.

 

Noen nevnte en versjon 3 av mp5'ene? Kan vedkommende utdype litt om forskjellene? I versjon 2 ble vel motoren oppgradert. (Vi snakker om TM nå ikke sant? Bare kom på innlegget, men husker ikke hva det sto eksakt.)

Lenke til kommentar
kjekt for dere sofakrigere at dere har satt i gang en folkebevegelse.

 

men merk dere mine ord... 60% av de som vil skaffe seg mjukgønner her i landet vil bare drive med faenskap - ikke seriøs klubbvirksomhet/kamper/whatever.. så skal dette komme noen vei må dere bygge holdninger som respekterer våpnene for det de er, nemlig våpen, og ikke leketøy.

 

hail carmack

peace out! :D

 

Kunne ikke vært mer enig! Genial mann!

Jeg har ikke tall på hvor mange drittunger her i området som snakker om og skaffe seg softgun og slikt. Men tror du de vil organisere seg, danne klubber, spille i lag? Selvsagt ikke, de vil bare ha en softgun, så får man tenke seg selv til hva de kan bruke den til.

Men nå er det i alle fall 18-års alders grense på "sporten", det er jo bra.

 

Nei, jeg holder meg til Paintball, det er mye mer enn sport.

Og ikke en ønske tenkning som fort kan utvikle seg til noe mer...

Lenke til kommentar

 

paintball er ikke realistisk

 

måtte bare henge meg litt opp i det her.. ikke realistisk? paintball er paintball. realistisk i forhold til hva da må jeg bare spørre. krig? isåfall nevn det da :D

 

var resten av setningen vanskelig å forstå?

 

paintball er ikke realistisk, airsoft skal jeg ikke si så mye om, men det ligger jo i kortene at når airsoftere klager over realismen, så høres det ut som om at paintball ikke er krigsaktig nok, men airsoft derimot, hvor man kun har våpenkopier, er bra(?)..

 

om det ikke var klart nok: om du vil simulere krig, ikke spill paintball, spill heller med airsoft..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...