Gå til innhold

Airsoftgun!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Airsoftgun er mere realistisk enn Paintball, og det er realistiske våpen som gjør det mere ekte, kulere og spennende...At du blir truffet med softgun tror jeg nok du kjenner ja, med paintball er bare klin og maling og vaske og styre, og rekkevidda på kula er lame, kan ikke sikte no særlig med paintball akkurat. Softgun kan du sette rødpunkt/kikkert-sikte på. (Har du manuell softgunpistol kan du faktisk skyte små mini paitballs)

 

Jeg skal ha meg AEG softgun med mulighet for oppgradering, noen som har noe bra våpen å anbefale? Har kikka på P90, MP5, M16, AK-47, AG3, UZI (2 stk - en i hver hånd :D ) bør ikke koste mere enn 4500,- Kula bør ha minst 85 mps utgangs hastighet.

Lenke til kommentar

Hehe, dere burde se Bowling for Columbine, jeg tror den

kan hjelpe dere =)

Holder på med paintball regelmessig, men disse airsoft gunnene er

jo helt like ekte våpen, utfører omentrent samme funskjon og koster jo nesten like mye.

Det blir jo som å trene med ett ekte våpen...det er i alle fall i min bok forbeholdt lovgivende styrker.

Burde i alle fall vært 18-års grense på det.

Du kan ikke rane en butikk med en paintball gun, men hvem som helst kan bli lurt med en av disse replicaene.

Jaja, det er nå mitt syn. Men jeg tror dere er heldige at det ikke er noen lov på dette enda, kanskje Laila Dåvøy klikker på dere. :lol::lol: :lol:

Lenke til kommentar
Airsoftgun er mere realistisk enn Paintball, og det er realistiske våpen som gjør det mere ekte, kulere og spennende...At du blir truffet med softgun tror jeg nok du kjenner ja, med paintball er bare klin og maling og vaske og styre, og rekkevidda på kula er lame, kan ikke sikte no særlig med paintball akkurat. Softgun kan du sette rødpunkt/kikkert-sikte på. (Har du manuell softgunpistol kan du faktisk skyte små mini paitballs)

 

Jeg skal ha meg AEG softgun med mulighet for oppgradering, noen som har noe bra våpen å anbefale? Har kikka på P90, MP5, M16, AK-47, AG3, UZI (2 stk - en i hver hånd :D ) bør ikke koste mere enn 4500,- Kula bør ha minst 85 mps utgangs hastighet.

 

de paintball kulene sprekker ikke når de treffer noe mykt som klær, de kan sprekke inni softgunnen din og koster ekstremt mye, ikke noe jeg ville brukt. dessuten er det ike gøyt med maling på våpenet.

paintball har tunge kuler som må skytes i 45 graders vinkel for å få noenlunde rekkevidde, softguns skyter lengre og mere presist.

alle tokyo marui våpen er å anbefale, de koster 1300kr ca men du må seff også ha lader og batteri og mags og slikt. kjøp det tokyomarui våpenet du synes ser kulest ut for de har lik innmat og er alle av god kvalitet.

jeg mottok min ics mp5a4 igår, våpenet er helt rått, eneste jeg ikke er helt fornøyd med er liten knirkus i håndtaket forran, har ikke skutt med den enda - men utseende og kvalitetsmessig så er våpenet råbra, jeg går utifra det virker greit å skyte med også :wink: .

Lenke til kommentar
Hehe, dere burde se Bowling for Columbine, jeg tror den

kan hjelpe dere =)

Holder på med paintball regelmessig, men disse airsoft gunnene er

jo helt like ekte våpen, utfører omentrent samme funskjon og koster jo nesten like mye.

Det blir jo som å trene med ett ekte våpen...det er i alle fall i min bok forbeholdt lovgivende styrker.

Burde i alle fall vært 18-års grense på det.

Du kan ikke rane en butikk med en paintball gun, men hvem som helst kan bli lurt med en av disse replicaene.

Jaja, det er nå mitt syn. Men jeg tror dere er heldige at det ikke er noen lov på dette enda, kanskje Laila Dåvøy klikker på dere. :lol::lol: :lol:

 

Joda, jeg er enig i at det er litt merkelig med den "replika av vanlige våpen"-dealen, men det ser jo gøy ut da, noe av det som irriterete meg mest når jeg prøvde paintball er at treffsikkerheten er så lav på avstand, du tjener liksom ingenting på å være god til å spotte folk når de beveger seg langt oppe i skogen. På den andre siden virket det ikke som de softgun-greiene var treffsikre på mer enn 60 meter heller, det er vel vanskelig å få til noe som funker på avstand som samtidig ikke er jævlig vondt/skadelig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Evil_snowman ICS MP5-a4 knirkinga er lett å få bort har jeg hørt (det samme gjelder på AG3) det er bare å demontere håndtaket og tighte ettpar skruer LITT så blir det redusert...Du kan også bruke litt tape så slutter det å gnisse.

 

ICSA4.jpg

Hvor kjøpte du den? www.roligt.nu?

 

Tror jeg skal skyte vanlige kuler med Colt'en min ja 023 BB's, men er litt kult med rød paint hvis du treffer noen i hånda og de tror de blør og begynner å freake ut litt :lol:

 

Takk for tips :)

Lenke til kommentar

3750kroner for en mp5 på roligt.nu ?! er den laget av gull eller noe? jeg betalte $220 for min, ca 1500 kr.

ok, tusen takk for tipset, kommer til å teste det senere.

etter 1. september 2001 var det ingen lover eller restriksjoner på softguns, teknisk sett så er de like ulovlige/lovlige som en sprett-kam (de som ligner på sprettkniver).

men det er helt sant det, hvem som helst kan la seg lure av en softgun, de er blitt brukt til å rane blant annet en bensinstasjon og sikkert mye mere også, derfor jobber nsga for 18års aldersgrense med dispensasjon for nsga medlemmer slik at medlemmer over 16 år også kan holde på med softgun. uansvarlige barn bør ikke få lov til å sverte softgun-ryktet med rampestrekene sine, men det er jo desverre det som skjer, og det er veldig få som har peil på softguns, de aller fleste sitter med med helt feile opplysning om det aller meste innen softgun.

Izex, ikke ett ord av det du sa stemmer (det du sa om lover ett par poster over).

softgun er mil-sim, militær simulasjon, ett slags rollespill, det satser på å være realistisk, det er ganske realistisk for en lek eller ett spill å være selv om det er langt ifra å være ekte.

Lenke til kommentar

Da får du sparke www.Airsoft-Norge.com hardt i ræva - les litt på denne linken... http://www.airsoft-norge.com/modules.php?n...lt+om+Airsoft#6

 

Cut & Paste

· Er airsoft lovlig?

Airsoft ble lovlig i Norge f.o.m september 2001, men er fortsatt en lite utbredt hobby. Iløpet av 2003 vil airsoft komme inn under våpenloven, og vil derfor få en aldersgrense på 18 år. Å importere våpen fra utlandet vil fortsatt være tillatt, og er fritatt for papirmølla som vanligvis medfølger våpenimport.

 

det var en annen plass det sto det var 16år (Muligens jeg blander med svensk site og lover der)

 

Vet ikke om det er GULL i MP5'en men det står ihvertfall at det er mye metall :roll: Eksakt hvor kjøper du fra da?

Lenke til kommentar

mye metall er det ja :D, min versjon er v3, siste versjonen som det bare er www.redwolfairsoft.com som har enda (jeg tror RW har ekslusiv avtale eller andre sjapper vil tømme lageret med eldre modeller før de tar inn nye).

iløpet av året vil det komme en slik lov ja, men det er ikke kommet enda. tror nok du blander svensk og norsk lov ja.

Lenke til kommentar

så på redwolf, hvilken er best tror du av

Tokyo Marui Desert Eagle (Nickel Plated) - FREE SHIPPING

Tokyo Marui Colt Centimaster EBB (Silver) - FREE SHIPPING

Står jo lite om fps/mps/j og magasin kapasitet og sånnt :roll:

Hvordan funker el pistoler? Ja jeg er N00B :)

Måtte du ikke betale toll???

Lenke til kommentar

gasspatron? tenker du på CO2 patroner? er ikke helt sikker på hvordan disse brukes, men jeg mener det er i miner og slikt, eller så brukes de i granatkastere som kan kjøpes som egen launcher eller festes under diverse pistoler og rifler og skyter 150 kuler per skudd - nok til å dekke en dør...

gasspistoler har som oftest gassen lagret i magasinet, fyll opp ett magasin med kuler og gass så er pistolen klar til å fyre løs, en gass-beholder holder til en 50-100 magasin og koster 300kr ca tror jeg.

KSC og WA lager de beste gass pistolene mens TM lager de beste AEGene, du bør se på modellene de lager.

Lenke til kommentar

Okeys, men tenkte på elektronisk drevet pistoler, ikke så farlig nå- har bestemt meg for å holde meg unna det nå så.

Har en CO2 drevet luftpistol som ikke er mye å skryte av, så de funker jo likt med CO2-softgun.

 

Skulle hadd en "TommyGun" i softgun modell, sånn de har på gamle gangster filmer hehe...skikkelig trommel med kuler og som spytter hundre kilo bly/gummi på få sekunder :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...