Gå til innhold

Athlon XP 3200+ med 400 FSB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange har lykkes i å kjøre ASUS A7N8X med 200mhz FSB uten ekstra kjøling. Kanskje, forhåpentligvis, takler alle disse kortene denne FSB med en oppdatering av BIOS... Foruten nVidia kan det også nevnes at VIAs KT400A er rett rundt hjørnet, og offisiell støtte for 200mhz fsb på disse ville ikke vært noen stor overraskelse?

Lenke til kommentar
Det virker som AMD endelig har skjønt at de må opp i litt FSB-hastighet for å få noe ut av et system... Der ligger de fortsatt et stykke bak Intel.

 

Kan du forklare hvorfor Intel ikke har overlegen ytelse sammenligna med AMD? intel har jo tross alt mye høyere FSB :roll:

Jeg sa ingenting om at Intel har mye bedre ytelse enn AMD. Jeg sa at når det gjelder FSB-hastighet så ligger AMD bak Intel.

Ikke noen vits i å prøve å vri og vrenge på det en skriver.

Lenke til kommentar

Intel har mye å lære av AMD. Det eneste som gjør at Intel gjør det så bra som dy gjør er den skyhøye FSB'en deres. Selve Mhz'ene til Intel er jo ikke effektivt utnyttet for fem flate øre.

 

Hadde de bare begynt å øke før, sånn at den siste Barton lanseringen hadde hatt 300 Mhz, 600 Mhz effektivt pga DDR, da hadde jeg blitt glad. :D

 

Men som alle vet så vil det ikke bli noe mer FSB økning fra AMD sin side pga den nye systemet deres i Clawhammer og Opteron og det hadde heller ikke vært noen vits fordi det raskeste DDR minnet idag kjører 466 Mhz effektivt.

Lenke til kommentar

 

Hadde de bare begynt å øke før' date=' sånn at den siste Barton lanseringen hadde hatt 300 Mhz, 600 Mhz effektivt pga DDR, da hadde jeg blitt glad. :D

quote']

Ja men de klarte ikke det. Amd må lære av intell skal de overleve. Skjønner godt hva folk mener med at amd går konk om noen år.

De klarer jo aldri lansere noe hammer ser det ut som..

Ytelsen pr mhz er bedere på amd men jeg finner ikke no annet. Jeg styrer unna amd til hammer kommer (hvis den noen gang kommer)

Har foresten en xp 1900, 2stk 1800, og en 1333amd her hvis noen 14isser her trur jeg bare har intel :)

Lenke til kommentar
Det virker som AMD endelig har skjønt at de må opp i litt FSB-hastighet for å få noe ut av et system... Der ligger de fortsatt et stykke bak Intel.

 

Kan du forklare hvorfor Intel ikke har overlegen ytelse sammenligna med AMD? intel har jo tross alt mye høyere FSB :roll:

Jeg sa ingenting om at Intel har mye bedre ytelse enn AMD. Jeg sa at når det gjelder FSB-hastighet så ligger AMD bak Intel.

Ikke noen vits i å prøve å vri og vrenge på det en skriver.

 

AMD har bevist at høy FSB ikke er nødvendig for å få et raskt system...

 

Eneste måten for at INTEL skal holde det lille forspranget de har, er å øke FSB betraktlig...Tenk deg AMD med 800mhz FSB :o (Da ville de parkert Intel)...Håper Hammer kommer med 400mhz FSB!

Lenke til kommentar
AMD har bevist at høy FSB ikke er nødvendig for å få et raskt system...

 

Eneste måten for at INTEL skal holde det lille forspranget de har, er å øke FSB betraktlig...Tenk deg AMD med 800mhz FSB :o (Da ville de parkert Intel)...Håper Hammer kommer med 400mhz FSB!

Hammer har ikke FSB. :p

Lenke til kommentar
Det virker som AMD endelig har skjønt at de må opp i litt FSB-hastighet for å få noe ut av et system... Der ligger de fortsatt et stykke bak Intel.

 

Kan du forklare hvorfor Intel ikke har overlegen ytelse sammenligna med AMD? intel har jo tross alt mye høyere FSB :roll:

Jeg sa ingenting om at Intel har mye bedre ytelse enn AMD. Jeg sa at når det gjelder FSB-hastighet så ligger AMD bak Intel.

Ikke noen vits i å prøve å vri og vrenge på det en skriver.

 

AMD har bevist at høy FSB ikke er nødvendig for å få et raskt system...

 

Eneste måten for at INTEL skal holde det lille forspranget de har, er å øke FSB betraktlig...Tenk deg AMD med 800mhz FSB :o (Da ville de parkert Intel)...Håper Hammer kommer med 400mhz FSB!

Her virker det som om du motsier deg selv ved at du først quoter meg og nærmest ser dumt på meg fordi jeg sier at Intel ligger foran AMD når det gjelder FSB, så sier du nå at amd ville knust Intel hvis AMD hadde 800MHz FSB.

Lenke til kommentar

FSB, FSB, FSB. Noen må gjøre hjemmeleksen sin litt bedre; Det er ikke bare bare å øke Fsb'en. Har til gode å se _ram_ moduler som takler 300mhz(600 in the ddr world) .. Det er ikke bare til å skru opp på prossesoren

 

Anyways, hadde håpet AMD hadde kjørt Barton litt mer, virker som om de ikke kommer til å gå over 2.1 ghz grensen med den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...