Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Normalt at jenta aldri tar initiativ?


Gjest Gjestebris

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestebris

Heisann!

 

har holdt på med en jente nå i ca en mnd tid, men ikke annet en roting da. Vi er begge 19 år.

hun har nettopp gjort det slutt med eksen, og sier hun ikke vil binde seg men sier hun vil fortsette å treffe meg.

Jeg sender henne melding kanskje en gang i uka eller noe sånt og bare spør om hun skal ut ikveld eller om vi skal finne på noe, og hun er alltid kjempe positiv til at vi skal finne på noe.

Men, hun sender meg aldri melding først. Absolutt aldri. Uansett situasjon. Er det et tegn på at hun kanskje ikke liker meg, fordi hun er usikker, eller fordi hun vet at jeg som er mann alltid skal ta initiativ?

 

Håper på svar fra jenter i samme alder ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper hun er usikker. Hvis hun ikke var interessert i deg ville hun neppe vært så positiv når dere først har kontakt. Jeg har i alle fall av og til litt problemer med å ta kontakt med gutter jeg roter litt med, i tilfelle de synes jeg er masete eller noe, men det er jo etter at jeg var den siste som tok kontakt, eller i allfall hadde tatt kontakt for ikke så lenge siden. Så.. ikke helt sikker på den der jeg. Får nesten prøve å spørre henne

Lenke til kommentar
Gjest gjestbris

Vi har snakket om nettopp det, og hun sier hun vil ha tid. Men at hun vil fortsette å møte meg, bare at hun er litt redd for at eksen skal vite at vi "holder på".

Men jeg får se hvordan det går. Går nok bra :)

Lenke til kommentar
Tipper hun er usikker. Hvis hun ikke var interessert i deg ville hun neppe vært så positiv når dere først har kontakt. Jeg har i alle fall av og til litt problemer med å ta kontakt med gutter jeg roter litt med, i tilfelle de synes jeg er masete eller noe, men det er jo etter at jeg var den siste som tok kontakt, eller i allfall hadde tatt kontakt for ikke så lenge siden. Så.. ikke helt sikker på den der jeg. Får nesten prøve å spørre henne

 

Slik føler damen min det også, at dersom hun sender melding/ringer ofte, så maser hun. Jeg prøver å overbevise henne om at det ikke stemmer, men hun er så klart skeptisk. :p Det går jo bra, det er ikke det, men jeg føler det samme som trådstarter til tider. At hun kanskje ikke er interessert likevel. Det skal også nevnes at jeg føler en stor interesse når jeg snakker med henne, enten det er på in real life, på telefon, msn eller sms.

 

Det hjalp meg veldig mye når jeg tok det opp med henne, og forklarte henne situasjonen sett fra min synsvinkel. Selv var jeg veldig nervøs, ettersom jeg er redd for å såre henne.

 

Edit:

 

Dersom eksen er en venn/god venn, så ville jeg snakket med vedkommende, og fortalt at jeg liker og er interessert i damen, og høre hva h*n.

 

Dersom jeg ikke kjenner eksen, ville jeg forstått at damen ikke vil forhaste seg. Hvis hun innleder et nytt forhold raskt, vil det kunne gi eksen en følelse av at hun kanskje har gått bak ryggen hans, ved slutten av forholdet. Og jeg vil tro tanken på et rykte der hun er utro er litt skremmende - Noe det for så vidt er.

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Gjest gjestebris

Ja, slik tenker jeg også. Iforhold til eksen.

Greia er at jeg kjenner eksen ganske godt, han har faktisk sakt at hvis han hører at noen holder på med henne skal han "ta" den personen. Haha, latterlig spør du meg. Men dama vet at eksen har et veldig høyt temperement, og er ganske redd for at han vil gjøre dumme ting når han får vite det. Venninner har sakt at hun er veldig positiv til å fortsette med meg, bare at hun er litt småredd pga eksen.

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar

Hmmm.... Tror det kan være så mange grunner til oppførselen hennes, men akkurat hvilken grunn det er, er vanskelig å si før du har fått snakket med henne. (selvom jeg vet det er SCARY... :p )

Kan være hun er keen på å ha deg som venn, eller keen på å holde på, men ikke vil ha noe forhold nå, i alle fall ikke rushe inn i noe. Spesielt om hun er kommet ut av et langvarig forhold, da vil man vel gjerne ha litt peace og moro før man begynner med noe nytt seriøst?

Kanskje er hun dønn redd for å virke masete, som så mange har nevnt før meg. Det er ikke digg å virke "masete" i begynner-sonen liksom. Jeg verken liker å virke masete, eller folk som maser :p Når man er sammen er det seff het annerledes, i alle fall for meg. :)

Lenke til kommentar
Ja, slik tenker jeg også. Iforhold til eksen.

Greia er at jeg kjenner eksen ganske godt, han har faktisk sakt at hvis han hører at noen holder på med henne skal han "ta" den personen. Haha, latterlig spør du meg. Men dama vet at eksen har et veldig høyt temperement, og er ganske redd for at han vil gjøre dumme ting når han får vite det. Venninner har sakt at hun er veldig positiv til å fortsette med meg, bare at hun er litt småredd pga eksen.

 

Takker for svar:)

 

Jeg synes også det høres litt latterlig ut. Vet du hvorfor hun gjorde det slutt med eksen? Jeg regner med at det er fordi forholdet ikke fungerte, så klart, og det burde han akseptere. Å "ta" en person som forelsker seg i jenta er ikke bare latterlig.

 

Edit: leif

Endret av notalive
Lenke til kommentar

Har vært i samme felle jeg også og kan fortelle at jenter som ikke viser initiativ, men som er interesserte er noe dritt. Vet aldri hvor du har dem helt og du blir usikker, noe som fører til at du gjør/sier mindre lure ting. Derimot er det en del som mener at det kun er gutten som skal stå for all kontakt i begynnelsen, de spiller et spill som kan slå hardt tilbake på dem selv.

 

Beste er nok å nevne det til henne samt prøve å fokusere på hva hun faktisk gjør og ikke nødvendigvis hva hun sier. Feks at hun blir med å finner på ting med deg. Ofte en kobling mellom initativ løse jenter og at handling/ordbruk ikke er helt på greip fordi de ikke vet hva de vil og er usikre. Et annet alternativ er at hun bare har middels interesse og gidder ikke engasjere seg fullt ut.

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle, så har det alltid vært jenta som maser som et helvette, ang "for lite meldinger fra meg...", "for lite oppmerksomhet fra meg...", "for distrahert når jeg snakker med henne...". Det går nok begge veier, men naturligvis så er det litt kjipt når ikke motparten viser interesse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...