Gå til innhold

vurderer å bytte bank og forsikringsselskap


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er medlem av tekna (student enda, men bare fram til våren, da er jeg ferdig med master'n), men har ikke benyttet meg mye av bank/forsikringsavtalen deres.

 

Sitter nå å lurer på om jeg skal bytte bank til gjensidige og bytte forsikring til gjensidige for å få litt mer ut av avtalen.

 

I dag er jeg kunde i Nordea (VISA kort og MasterCard, studentkonto, kapitalkonto og BSU) og If... (IF start + bil).

 

Det jeg prøver å finne ut er om det er lønnsomt å bytte, på banksiden ser det ut som om det er det, forsikingsiden er litt vanskeligere å finne ut.

 

Noen som selv er tekna medlem og kunde i gjensidige? erfaringer, kommentarer?

Andre kommentarer for/mot nordea/if../gjensidige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og samboeren er teknamedlemmer.

 

Vi har både vårt huslån og våre forsikringer i gjensidige.

 

Når det gjaldt lånerenten vi fikk som teknamedlem var det den beste vi fant da vi tok opp lånet.

 

Når det gjelder forsikringer kan du jo feks for bil prøve kalkulatoren deres og legge deg inn med og uten teknamedlemskap og se hva forskjellen blir.

 

Har en kollega som er teknamedlem som sier at når man trekker fra skattefradrag og medlemsrabatt så er det nesten lønsomt å være teknamedlem bare for å få forsikret bilen sin i gjensidige. Dette har ikke jeg sjekket og kan ikke stå for.

Lenke til kommentar

Jeg er NITO-medlem og sparte penger på bil-, innbo- og husforsikring i Gjensidige. Regner med NITO-avtalen og Tekna-avtalen er ganske lik?

 

Forsikret en bil for litt siden, ringte rundt til alle store selskapene. Gjensidige med NITO-avtale var vesentlig billigere enn konkurrentene :)

Lenke til kommentar

Du kan spare MYE på å velge forsikringsselkapet du får medlemsfordeler gjennom fagforbundet. Selv sparer jeg sikkert 5-6 tusen årlig i forsikring på å være tekna-medlem.

Hvis du bor i nærheten av en gjensidige filial vil jeg anbefale deg å gå innom dem og be dem sette opp et pristilbud fra deg.

Lenke til kommentar
mener de har en nede i trondheim ja, så får vell gå innom de en dag jeg har tid. Høre ut som om det er mye å spare ja. :D

Hvis du ikke vil gå innom, kan jeg tenke meg at de nok har telefon også.. ;)

Jeg har i alle fall fått god hjelp på telefon hver gang. Pristilbud sender de på mail :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...