Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

kjøpt deler, tror maskinen er satt sammen riktig, intel cpu funker ikke.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg tok ut grafikk kortet og alt ant.

satt i 1 ram brikke.

kobla til strømmen og startet maskinen, ikke noe problem med cpu'en.

hadde sikkert fått bilde på sjermen, men jeg hadde grafikk kortet ute :S

kan man ikke justere på bios slik at grafikk kortet for mer strøm, kjører glattere etc.?

750W bør være nok til et graffik kort på 1gb og en intel quad prosessor, plus plus,eller?

 

Burde jo strengt tatt satt i skjermkortet etter at dette oppsettet virket.

Har du 1x2048 eller 2x1024 ram? Har du 4 eller 3 ramslotter og 2 brikker er det ikke selvsagt at du kan sette brikkene i hvilken som helst slot. Skal stå i manualen hvilke slotter du bør/skal bruke.

 

Sier ikke at det ville virket, men at det er en mulig feilkilde :p

 

Har selv sendt tilbake ting jeg trodde var defekt uten å ha feilsøkt godt nok.

Endret av brazir
Lenke til kommentar
jeg tok ut grafikk kortet og alt ant.

satt i 1 ram brikke.

kobla til strømmen og startet maskinen, ikke noe problem med cpu'en.

hadde sikkert fått bilde på sjermen, men jeg hadde grafikk kortet ute :S

kan man ikke justere på bios slik at grafikk kortet for mer strøm, kjører glattere etc.?

750W bør være nok til et graffik kort på 1gb og en intel quad prosessor, plus plus,eller?

 

Burde jo strengt tatt satt i skjermkortet etter at dette oppsettet virket.

Har du 1x2048 eller 2x1024 ram? Har du 4 eller 3 ramslotter og 2 brikker er det ikke selvsagt at du kan sette brikkene i hvilken som helst slot. Skal stå i manualen hvilke slotter du bør/skal bruke.

 

Sier ikke at det ville virket, men at det er en mulig feilkilde :p

 

Har selv sendt tilbake ting jeg trodde var defekt uten å ha feilsøkt godt nok.

 

Leste du alle postene? han sier han ikke fant noen sted til å koble strøm til skjermkortet... langt sammenhengende pip er typisk for at skjermkortet ikke får strøm..

 

tror nok det var sjermkortet som var defekt sendte det i retur.

det kan ha vært en rookie mistake, men jeg så ingen måte å koble strøm til sjermkortet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Må nesten le litt hvis du sendte tilbake skjermkortet uten å ha koblet i strøm, det er nok problemet her ;)

 

Le?

Jeg må nesten grine når jeg ser slikt.

"Perler for svin" elns..

Topp hardware til mange tusen, overlatt til en "rookie".

Ikke bra. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

ja, det er litt synd. For butikken finner jo kjapt ut av at det ikke var noe galt med produktet og får mindre 'tro' på folk der ute. Det kan gå ut over senere returer. Skjermkortet må jo muligens også selges til redusert pris om embalasje osv ikke er tatt meget godt vare på

 

Men nå skal det jo også sies at butikker sender ut DOA produkter innimellom.

Lenke til kommentar
ja, det er litt synd. For butikken finner jo kjapt ut av at det ikke var noe galt med produktet og får mindre 'tro' på folk der ute. Det kan gå ut over senere returer. Skjermkortet må jo muligens også selges til redusert pris om embalasje osv ikke er tatt meget godt vare på

 

Men nå skal det jo også sies at butikker sender ut DOA produkter innimellom.

haha, husker jeg sendte et skjermkort i retur da pcen låste seg når man spiller krevende spill og fikk etter et par dager et nytt skjermkort og samme problem, da fant jeg ut jeg måtte stille volten og hastighet på minne manuelt.

 

Så har funnet ut at det første man gjør er å lese manualene til alle komponentene og etter det er skrudd riktig i sammen uten å ha glemt strøm kontakter så går man rett i bios å sjekker alt stemmer ang spes minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...