Gå til innhold

Handle inn objektiver til Canon 40D.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal handle inn Canon 40D til helgen på Japan Foto. De har et pakke med Canon 40D og Canon EF-S 17-85mm IS USM, hva slags bruker denne linsen til? På Japan foto anbefaler de Canon orginal linser med bildestabilisator.

Jeg ønsker objektiver til følgende bruk:

Macro

Portrett

Landskap

Dyr (på avstand)

Biler og objekter i fart.

Hva ambefaler folket? Pris er uvesentlig. Kanskje det finnes objektiver som dekker flere av behovene?

Endret av Truls321
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Canon EF-S 17-85mm IS USM passe til akkurat det du måtte ønska....

-Macro, kjøp eit macro-objektiv eller mellomringar.

-Portrett-objektiv kan vera så mangt. Vil du ha heilfigur elle "headshot"? 50mm f/ 1.4, 85mm f/1.8, 100mm f/2 elle 135mm f/2 kan vera gode portrettobjektiv. Eventuelt eit av dei 4 70-200mm objektiva som Canon har.

-Landskap. EF-S 17-85mm er vidt nok til landskap, om du trenge meir så kjøpe du eit ultravidvinkel-objektiv, Canon EF-S 10-22 mm til dømes.

-Dyr(på avstand) da trenge du minst 200mm, helst meir, spørst kva slags budsjett du har. Eit 300-400mm-objektiv vil nok vera best.

-Biler og objekter i fart, spørst heilt kva slags avstand du har til dine objekter, men eit 70-200mm objektiv kan nok passa bra.

Skrevet

Roma ble ikke bygget på en dag.

Kjøp dette helt kurante objektivet (17-85), få erfaring, og deretter utvid med det du måtte trenge.

Kan forresten brukes til alt du nevner med unntakt av dyr på lang avstand (og forsåvidt macro)

Skrevet

Jeg har fått låne et Sigma 18-200mm f3,5-6,3 Selv synes jeg dette virker helt ok.

Men jeg har sett på Cannon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM da dette har fått mye bra kritikk, tenkte dette passet som portrett og landskaps optikk?

Og kjøpe EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS sener hvis jeg føler behovet for mere zoom.

Noen som har noen formeninger om Cannon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM kontra Sigma 18-200mm f3,5-6,3, om jeg vil merke forskjell på f1,3 som skiller disse to? Cannon sin koster tross alt mere en dobbelt så mye.

Skrevet
Noen som har noen formeninger om Cannon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM kontra Sigma 18-200mm f3,5-6,3, om jeg vil merke forskjell på f1,3 som skiller disse to? Cannon sin koster tross alt mere en dobbelt så mye.

Husk at Sigma er nok kun 3.5 i et veldig kort område, slik at at på 55mm så er den nok allerede ganske nærme 5.

Canon vil nok også være skarpere i hjørnene og ha mindre fortegning - så at den kan forsvare prisen - det tor jeg.

Tom

Skrevet
Jeg har fått låne et Sigma 18-200mm f3,5-6,3 Selv synes jeg dette virker helt ok.

Men jeg har sett på Cannon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM da dette har fått mye bra kritikk, tenkte dette passet som portrett og landskaps optikk?

Og kjøpe EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS sener hvis jeg føler behovet for mere zoom.

Har selv 18-55 IS som du nevner i første post og det er helt greit objektiv,men selvsagt er den du nevner her med f/2,8 mye bedre,skal selv ha den .

55-250 har jeg sel hatt oh sammenlignet den med 70-300, joda sistnevnte er bedre,men ikke så mye en skulle tro,faktisk er det vanskelig å se forskjell på bildene fra de to .

Til dyr på avstand så er de imidlertid i korteste laget, personelig vil jeg si at et objektiv fra 300 og vidre oppøver er kravet da .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...