Darth Kjell Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 For det første: Shamans har INGEN buffs, så jeg håper du tenkte på totems.For det andre: Mark of the wild (husker ikke hva raid-versjonen heter akkurat nå) er langt ifra crappy! Aner du hvor mye det hjelper i raids høyere enn Kara? For det tredje: Du er klar over at shadowpriest med bra gear har uendelig mana i raids?? Så hvorfor i h****** skal de ha innervate? Shadowpriests med bra gear lader opp mer mana enn de bruker med VT. For det fjerde: "Trenger bare én druid pga innervate til shadowpriesten" - Dette er det dummeste jeg noen gang har hørt. 1: Gode shadowpriest trenger ikke innervate, 2: Balance gjør god spelldmg + boomkin aura, 3: Feral er god melee-dps som ofte trengs. 4: MANGE rebirths er bra! Virker nesten ikke som du har prøvd spillet en gang... Forresten: CoH priest = Crap, gå holy/disc du, du har sannsynelighvis ikke gear nok til å få CoH effektiv. Gir for det meste overheal uansett. (sløs) Det bare ser mye ut på Healingmeter. Var totems jeg mente ja. Beklager at jeg var uklar. En god shadow priest går tom for mana. Man skal ikke bare bruke mind flay vet du. Hvis man har for mye mana betyr det at man ikke gjør en god nok jobb. Når man fletter inn mind blast og sw:d går manaen veldig fort. MotW er kanskje ikke dårlig i seg selv, men hvis man sammenligner med hva paladin/shaman kommer med visner den. At feral/moonkin kanskje er bra var ikke det jeg snakket om. Jeg har mer enn bra nok gear til at CoH skal være effektiv. Selv om jeg er casual, så betyr ikke det at jeg har så lite +healing. Presten min har nesten 2000. En annen ting jeg også var litt uklar med. At man bare trenger en druid for innervate til shadow priest. Mente da at man bare trenger en resto druid. Ofte har man druid som tank/off tank. Man kan også ha moonkins. Det betyr at man har mer enn nok innervates.
Loeve Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 En shadow priest i T6 går ikke tom for mana, selv i en MB - SW:D - MF MF - MB - SW:D rotation. Punktum.
Skurupu Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 takket være den heidundranes gode spellen Chain Lightning. Chainheal?* (...) Hehe, ja selvfølgelig mente jeg Chain Heal.
elf_man Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 (endret) Jeg spiller også i en MH/BT raidgruppe. Druiden min har ca 2100 +heal unbuffed, og er klart den sterkeste healeren vi har. Som oftest er jeg den eneste som blir satt på f.eks. raidhealing, med unntak av bloodboil og lignende fighter selvfølgelig I de aller aller fleste tilfelle holder 3xLB til å heale en person, og føler jeg at helsen til målet synker faretruende fort, så er det bare å poppe NS + HT13, øyeblikkelig 8-9k heal Til syvende og sist faller dette ned på preferanse. Husker ikke sist gang jeg ikke var på top på healing done i et raid, men det er en helt annen diskusjon, hehe. Edit: ser at noen også klager over MOTW. Ta en kjapp beregning på hvor mye total stats den gir; MOTW er fortsatt den buffen i spillet som gir mest i forhold til kostnad (1 buffslot). Endret 26. mars 2008 av elf_man
Loeve Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Mest, men ikke den nyttigste. Kings har vel også potensiale til å gi mye er.
Darth Kjell Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Hvis shadow priest ikke trenger innervate vil jeg da si at man i allefall ikke trenger druids. Ingen andre klasser har manaproblemer (bortsett fra kanskje arcane mage). Jeg har også lyst til å vite hvorfor jeg bør specce disc. Hvilken fantastiske ting er det da som får meg til å heale bedre? Jeg sier ikke at priest eller druid healer dårlig. Man bør i stedet spørre seg om hva de to klassene bringer, som ikke shaman/pala kan gjøre. Jeg håper selvfølgelig at priest blir en mer attraktiv healer i WotLK (dog bør det ikke bli som før TBC; guilds som bare stacket 8-9 holy priests).
elf_man Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Hvis shadow priest ikke trenger innervate vil jeg da si at man i allefall ikke trenger druids. Ingen andre klasser har manaproblemer (bortsett fra kanskje arcane mage). Jeg har også lyst til å vite hvorfor jeg bør specce disc. Hvilken fantastiske ting er det da som får meg til å heale bedre? Jeg sier ikke at priest eller druid healer dårlig. Man bør i stedet spørre seg om hva de to klassene bringer, som ikke shaman/pala kan gjøre. Jeg håper selvfølgelig at priest blir en mer attraktiv healer i WotLK (dog bør det ikke bli som før TBC; guilds som bare stacket 8-9 holy priests). Tror du skal ta hodet opp av bakken og se litt på hvordan verden faktisk er. Min raidgruppe driter lang marsj i hvilken klasse som teoretisk sett er best til en gitt oppgave; her er det karen som spiller karakteren som teller. Bare for å nevne et eksempel; vi har en fury warrior som gjør rimelig syk damage, men han har 5 leather peices i furygearet sitt. Må ikke se seg blind på klasser og "hva alle andre" gjør. Finn de spillerene som passer best for deres spillestil og medlemmer. De fleste MH/BT grupper bruker maks 1 resto druid i raidene sine; er ikke uvanlig at vi har 2-3 stk. Finnes ikke noe rett og galt, det heter fungerer og ikke fungerer
Darth Kjell Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Du har jo selvfølgelig rett i at man må tilpasse raidet etter hvilken klasser (og deres skill) man faktisk har. At en fury warrior har leather gear er ikke så farlig så lenge han ikke tar stor fysisk skade. Nå vil jeg si at det meste fungerer i dag. Alle instancene har blitt nerfet enormt, og man kan sikker cleare BT med 25 moonkins om man prøver det. Men skal man gjøre ting optimalt (som bør være et mål for alle), så er det enkelte klasser som er svakere enn andre. Det er ikke å komme bort fra. At enkelte tar det veldig tungt at klassen deres ikke for øyeblikket er blant de beste er forståelig. Jeg valget jo også prest en gang i tiden nettopp fordi det var den beste healer-klassen (og jeg likte ikke spillestilen til druid). Paladins hadde ikke horde, og ingen så på shaman som et reelt alternativ i end game healing.
Loeve Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 det meste fungerer i dag. Alle instancene har blitt nerfet enormt, og man kan sikker cleare BT med 25 moonkins om man prøver det. Du har herved mistet retten til å uttale deg om noe som helst annet enn grinding i Goldshire.
nagina Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 det meste fungerer i dag. Alle instancene har blitt nerfet enormt, og man kan sikker cleare BT med 25 moonkins om man prøver det. Du har herved mistet retten til å uttale deg om noe som helst annet enn grinding i Goldshire. Skal si meg enig her.
Darth Kjell Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Det kalles å sette ting på spissen. Vanskelighetsgraden på instancene nå er ikke i nærheten av det den en gang var. Det må dere også være enig i. Det er ikke noe poeng i å diskutere hva som går å raide med, siden de fleste kombinasjoner nå klarer seg helt greit. Hva som er best i NYTT content er en annen sak. Da vil man ha det som er best i snitt. For øyeblikket er det paladin og shaman. Trådstarter spurte om hvilken klasse som var best, og da må man nesten svare hvilken klasse som er BEST, ikke hvilken klasse som det er mulig å heale med. Jeg sa også at man ikke bør levle en klasse bare med tanke på hva som er best akkurat nå, siden slikt for forandrer seg. Spill den klassen du liker best. Jeg kan godt quote min første post. For øyeblikket er shaman konger av PvE, mens druids er konger av PvP. Slikt kan fort forandre seg da. Jeg vil si at du bør spille den klassen du liker best. Det er ikke alt for lenge til WotLK kommer ut, og da blir kanskje bildet snudd helt på hodet. Husk at før TBC var prestene de desidert beste healerne. Det var egentlig ingen som trodde at shamans skulle være best i TBC. I starten av TBC var paladin sterkest. Nå er de helt ok, men blir stort sett tatt med pga buffs. Det jeg prøver å si er at du bør velge den klassen du liker best. Å levle en klasse bare fordi den er best her og nå, trenger ikke være så lurt i lengden.
Loeve Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Poenget er at ingen av utsagnene dine holder mål, siden du gir konkrete løsninger til åpne spørsmål. Shamans er ikke kongene av PvE. I encounters med mye mobility suger shamans totalt til healing, samtidig som druider gjør trash healing utrolig mye enklere. Druider er utrolig kraftige i 2on2 og 3on3 healing, men har ingenting mot shamans eller disc priests i 5on5. Det _er_ ingen fasit på hvilken klasse som er best, fordi ingen healere eller dps-klasser er _alltid_ best.
Skribenten_ Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 (endret) hovedgrunnen til at man ikke kan si hvem av de som er best, ligger i at ingen kamper er like. dere snakker om mana og spells og den ene og det andre. men man må huske på at kampen i seg selv legger jo grunnlaget på hvordan du skal heale. og kall en spade for en spade, men en kamp, da mener jeg en orntelig 10-15 minutters fight i 25 manns raidbossene. la oss ta foreksempel vasj. en kamp med store avstander mellom spillerne, mye løping høy tempo. som druid har du en stor fordel her. bruke kun instant cast mens du løper fra sted til sted, og som oftest uansett hvor du er så er det alltd 4-5 stk som trenger healing. ikke massiv healing men nok til at 2 lifebloom gir han full hp. gjør han mer dammage kjører du fult med 3xlifebloom pluss revu. gjør du dette riktig vil du (av erfaring) heale overlegent mest gjennom hele kampen. la oss ta kamp eksempel nr2. Teron Gorefiend fra black temple. her står hele raide på en liten flate, nærmest oppi hverandre. her healer druiden på langt nær så godt som sine healer kollegaer. shaman bruker lett chain healing der han står på stedet hvil med sine totems. shamaner er faktisk ufattelig effektive her. palladins har alle in range og kan lett kaste massiv healing på hvem han vil. dette er ikke kamp laget for druider. denne kampen er kort, rask og det blir gjort mye dammage over kort tid, og ingen drømme kamp for en som kaster healing over tid. så igjenn, man kan ikke bare peke på en og si at den klassen er best. det er forskjellig fra kamp til kamp. Endret 26. mars 2008 av janern21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå