Gå til innhold

Ferdigheter til en god sentral midtbanespiller?


Smork

Anbefalte innlegg

Wesley Sneijder, som er sentral midtbane i Real Madrid, er etter min mening en SENSASJONELL god sentral midtbanespiller. Han er både løpsterk, aggressiv, duellsterk, god med og uten ball med mye mer.

 

Det jeg lurer på er HVA som gjør han så god? Hvorfor er han en god sentral midtbanespiller? Er han god fordi han er aggressiv, eller er det fordi han er løpssterk, eller kansje det er fordi han har gode skudd? Hva vil det si å være en god sentral midtbanespiller?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En blanding av disse ferdighetene. En god sentral midtbanespiller må være ganske komplett. Det vil si: løpssterk, relativ god teknikk, gode pasninger osv, og et smart fotballhode. De midtbanespillerne som er gode på dette, og som har noen ekstremferdigheter i tillegg er de beste.

 

Se f.eks.

Gerrard, Scholes, Pirlo, Zidane (om han hadde gjort et comeback, hadde han eid det meste uansett), Xavi, Fabregas...

Lenke til kommentar
En blanding av disse ferdighetene. En god sentral midtbanespiller må være ganske komplett. Det vil si: løpssterk, relativ god teknikk, gode pasninger osv, og et smart fotballhode. De midtbanespillerne som er gode på dette, og som har noen ekstremferdigheter i tillegg er de beste.

 

Se f.eks.

Gerrard, Scholes, Pirlo, Zidane (om han hadde gjort et comeback, hadde han eid det meste uansett), Xavi, Fabregas...

 

 

Spiller selv sentral midtbane. Kan selv si jeg er passe god, ettersom utrolig mange sier jeg er "syk", men vet godt selv jeg bare er passe god.

 

Noen plussting med meg:

Bra teknikk, fine passninger, høy, bra skudd, nokså rask og god kondis.

 

Noen minusting med meg:

Dårlig i dueller (redd på en måte), ikke hodesterk, lett å drible og gir opp fort.

 

Er dette store minus med meg som sentral midtbanespiller, og bør jeg eventuelt settes i en annen posisjon?

Endret av Smork
Lenke til kommentar
Spiller selv sentral midtbane. Kan selv si jeg er passe god, ettersom utrolig mange sier jeg er "syk", men vet godt selv jeg bare er passe god.

 

Noen plussting med meg:

Bra teknikk, fine passninger, høy, bra skudd, nokså rask og god kondis.

 

Noen minusting med meg:

Dårlig i dueller (redd på en måte), ikke hodesterk, lett å drible og gir opp fort.

 

Er dette store minus med meg som sentral midtbanespiller, og bør jeg eventuelt settes i en annen posisjon?

 

Du er jo prikk lik meg gutt :p

Lenke til kommentar
Du bør vel i grunn ikke være redd for å gå i dueller, og særlig ikke hodedueller hvis du er høy. Å gi opp fort er jo alltid et stort -

 

Jeg vet det, og jeg prøver å trene på det! :) Noen som har tips til hvordan jeg kan trene på dette?

Lenke til kommentar

man kan vel ikke annet enn å overvinne frykten sin og gå inn for det. Hvis du vil bli hodesterk må jo dette trenes også.

 

Så til trådstarter:

 

Jeg vil si at en god sentral midtbanespiller har god kondis, Fotballsmart, God til å vinne dueller, men jeg ville også tørre og påstå at det spørs hvordan den eventuelt andre sentrale midtbane spilleren er.

Lenke til kommentar

Jeg synes en sentral midtbanespiller bør kunne ta styringa på midtbanen, og "styre" spillet. De bør kunne være smarte, ganske sterke, ha bra overblikk, uten ball, pasninger, kondisjon og arbeidskapasitet. Jeg tenker spesielt på Scholes, Anderson og Carrick som jeg synes er veldig gode eksempler på gode midtbanespillere :)

Lenke til kommentar

Å være løpssterk og alt det andre er viktig, men en trenger ikke være spesielt rask så lenge en har godt overblikk og klarer å ta med seg ballen slik at du får god tid. Ørjan Berg og Zidane er gode eksempler på spillere som klarte å oppnå god tid med ball, selv om de ikke var spesielt raske.

Lenke til kommentar

Tenk at du presterte å sammenligne ørjan berg og zidane da...er nærmest som å sammenligne mini med ronaldinho. bra jobba, men back to topic.

vil si en god midtbanespiller bør være fysisk godt trent, duellsterk og slå gode pasninger. det med teknikk og sånt er ikke sååå viktig men selvsagt må man ha god touch med ball. men løpsterk,duellsterk,overblikk og slå gode pasninger er kanskje de viktigste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...