Gå til innhold

Rock Band - Diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Med prisene på Play.com, samt dagens kurs på pund, så er det ikke så gale som 2000, retteresakt 1400kr. Men jeg vet ikke hva man evt. må ut med får å få det igjennom tollen..

Det veit eg. :)

 

Til Xbox 360:

 

Pris på Play.com: £99.99

Dagens kurs for pund: 10.23 (går riktignok ned til 9.98 frå den 14.)

Norsk moms: 25%

Frakt: Gratis

Postens tollgebyr: 190 for varer over 1000,- og 80 for varer under 1000,-

 

(£100*10.23*1,25)+190 = 1470,- NOK

 

Trur eg fekk med alle kostnadene der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zeph: Det du sier nå får meg nesten til å hoppe i taket av glede, men en ting jeg lurer på. Pakken skal vist være ganske så tung, og jeg lurer på om det blir noe ekstra kostnader på det. Jeg vurderer å bestille fra en britisk side, men er usikker om det blir ekstremt dyrt med toll og vekt osv. Håper på et kjapt svar. :)

Lenke til kommentar

Kjøper du frå Play.com er ikkje det noko problem sidan dei har gratis frakt på alle spel. Skal du derimot kjøpe frå andre må du inn på hjelpesidene til den sida og finne kva internasjonale prisar dei har på frakt.

 

Skal du betale frakt må du hugse på at du må betale moms på denne og så lenge varene koster meir enn 200. Hadde du kjøpt eit spel til 190 kroner og betalt 60 kroner i frakt skal du ikkje betale moms på noko som helst. Kostar spelet derimot 210 og frakten framleis 60 må du betale 25% moms på både vare og frakt. I dette tilfellet, med Rock Band må ein betale moms på frakten.

 

Finn du ikkje fraktprisar kan du legge ut lenke til nettsida her så kan me prøve å hjelpe deg. :)

Lenke til kommentar
Kjøper du frå Play.com er ikkje det noko problem sidan dei har gratis frakt på alle spel. Skal du derimot kjøpe frå andre må du inn på hjelpesidene til den sida og finne kva internasjonale prisar dei har på frakt.

 

Skal du betale frakt må du hugse på at du må betale moms på denne og så lenge varene koster meir enn 200. Hadde du kjøpt eit spel til 190 kroner og betalt 60 kroner i frakt skal du ikkje betale moms på noko som helst. Kostar spelet derimot 210 og frakten framleis 60 må du betale 25% moms på både vare og frakt. I dette tilfellet, med Rock Band må ein betale moms på frakten.

 

Finn du ikkje fraktprisar kan du legge ut lenke til nettsida her så kan me prøve å hjelpe deg. :)

Beklager om jeg er idiot nå, jeg er bare litt slitten etter en hard dag på skolen, men altså, jeg får ikke noe ekstra tillegg på prisen om jeg bestiller Rock Band instrument pakke og spill, altså at det overskrider en vekt grense slik at det blir lagt på mer? Er det den kostnaden jeg slipper unna? Eneste jeg betaler er original pris, moms og tollgebyr? Og da blir det nesten 2000 kr? :)

 

EDIT: Til de som bestiller f.eks på Play.com og bor ikke i UK, vil kostnaden bli betalt i Euro, og vis det Zeph sier stemmer, vil kostnadene bli rundt 2116kr vis man kjøper instrument pakken og spillet sammen.

Endret av EsPaNo
Lenke til kommentar

Det gjekk ikkje så bra, pakken med kun instrumenter må visst sendast til ei kredittkortadresse i Storbritannia. Prøvde meg med spel, gitar og trommer kvar for seg, då gjekk det gjennom, men til ein høgare pris. Noko det for så vidt hadde blitt uansett sidan pakken eg tok utgangspunkt i kun var instrumentene.

 

Difor vart prisen opp i 2300 norske kroner. Skal du få det så billig som under 1500,- trur eg du må kjøpe frå USA og dra fordel av den låge kursen.

 

Edit: Du kan velge pund og, noko du bør gjere sidan det er billigare. Problemet med den pakken gjekk ikkje på valuta, men at du måtte ha adresse i UK. Sorry. ;)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Det gjekk ikkje så bra, pakken med kun instrumenter må visst sendast til ei kredittkortadresse i Storbritannia. Prøvde meg med spel, gitar og trommer kvar for seg, då gjekk det gjennom, men til ein høgare pris. Noko det for så vidt hadde blitt uansett sidan pakken eg tok utgangspunkt i kun var instrumentene.

 

Difor vart prisen opp i 2300 norske kroner. Skal du få det så billig som under 1500,- trur eg du må kjøpe frå USA og dra fordel av den låge kursen.

 

Edit: Du kan velge pund og, noko du bør gjere sidan det er billigare. Problemet med den pakken gjekk ikkje på valuta, men at du måtte ha adresse i UK. Sorry. ;)

Så jeg får ikke bestilt stor pakken slik at den kommer til Norge? :/

Lenke til kommentar

En morsom (?) ting jeg har opplevd selv. Bestilte et spill fra engelske Amazon uten problem. Det dukket opp i postkassen noen dager etter uten ekstra utgifter i det hele tatt. Bestile et annet spill fra den amerikanske Amazon, og samme skjedde. Spillet dukket opp i posten uten problemer med null ekstra frakt, toll, moms eller noe som helst. Bestile et spill fra Sverige. Det tok nesten en uke før jeg fikk brev i posten om at en tollbelag vare var ankommet. Tollen (husker ikke farten hva det var, men det var godt over hundre kr) måtte betales og regning sendes til Tollvesenet (antar jeg, det er lenge siden). De igjen gav beskjed til posten, og posten sendte endelig spillet til meg. Alt i alt tok det over en måned før jeg fikk det, og det langt høyere enn opprinnelig pris da de la til toll, moms og diverse slik dritt. England og USA gikk helt fint, men de tiltet da jeg fikk et spill fra Sverige? :dontgetit:

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Neida, kjøpte nye spill, så tviler sterkt på at de var under kr 200.

 

Har ikke brukt eBay noe særlig da det meste selges fra USA av private folk, men fant alle seks bøkene i Dragonlance: Villains-serien der til 150 spenn sammenlagt inkludert porto, og i tillegg var fire av bøkene uleste. Man kan jo ha flaks av og til. ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Nå trenger jeg litt rådgivning her. Rock Band Special Edition for PS3 koster på Amazon.com $169.99. I Norske blir dette rundt 850 kr. Med moms blir det 1062,5 norske kroner. Frakt har jeg ikke sett noe på, men den skal være dyr for at dette ikke skal lønne seg.

Sender ikke Amazon.com til Norge, eller er det en eller annen moms/toll/dækelskap jeg har glemt i farta nå?

Endret av Tharos.
Lenke til kommentar

Jeg sendte mail til Zailor om de kom til å ta inn Rock Band fra England når det blir lansert der, fikk et litt ustødig svar:

 

''Hei Espen. Takk for din henvendelse. Når vi får en bekreftelse fra leverandør på release så kommer vi til å ta den inn ja. Det som er ute og surrer så er kun forløpig release ;-) Vi kommer til å ta inn den europeiske versjonen. Ha en riktig fin dag.''

 

Vet ikke helt hvordan det skal tolkes, men nå håper jeg virkelig at de importerer hele greia. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen gidder å hjelpe meg, har kjøpt Rock Band og alt er fryd og gammen (det er jo et knallspill!) Men jeg skulle ha skaffet en ekstra gitar. Ebgames.com sender tydeligvis over hele verden, og har den til PS3 for $59.99, pluss en "handling fee" på $4.99. Frakt blir ifølge lista på omtrent $24.99, noe som gir en totalpris på rundt 450 kr. Så er det moms i tillegg som gir en pris på 570 kr? Har jeg regnet dette riktig? Noen skjulte avgifter eller annet rusk jeg har glemt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...