Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Canal Digital: Endring av pris i bindingstiden [litt lang]


SaJo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt det ordnet seg nå (mtp beskjeden fra Forbrukerrådet). Men en liten kommentar til avtalen med CD: Det er det samme hva som står der så lenge det gor deg dårligere vilkår enn loven. Hvis loven sier at bindingstiden er bindende for begge parter eller at kjøper kan si opp avtalen uforbeholdent hvis selger endrer vilkårene (noe jeg mener loven sier men får ikke sjekket det nå), så er det akkurat det samme hva CD har i vilkårene sine; de vil allikevel være ugyldige.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

For å blåse liv i en gammel tråd:

Jeg fikk idag faktura for neste kvartal fra CD på Norgespakken (+ kortavgift). Jeg tegnet abonnement med 12 mnd. binding i februar, og skal derfor betale 50 kr. pr mnd for Norgespakken ut bindingstiden. Imidlertid er kvartalsprisen på fakturaen kr. 267 (3x89) istedenfor 150 (3x50).

Ringte til kundeservice, og fikk kreditert 117 kr etter litt fram og tilbake. De vil riktignok at jeg betaler fakturaen som den er og får tilsvarende reduksjon på neste faktura.

 

Håper derfor folk som kjøpte abonnement hos CD med bindingstid før prisene gikk opp sjekker fakturaen grundig så de ikke ender opp med å betale for mye.

Jeg skal være forsiktig med å komme med anklager, men det kan jo virke som de prøver seg på noe..

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...