Gå til innhold

Spørsmål til billig-pc


Anbefalte innlegg

Tja, den fine nr.2 PC-en min med 2,53Ghz P4 og greier konka ut etter nesten 6år. Likerettern i psu er sannsynligvis gått i dass, så har det kommet ac inn på hovedkortet. Og det likte ikke chipsettet noe særlig. Men har jo masse greier på den gamle disken. Det er vel 120Gb ATA (WD).

 

Trenger ny psu,hovedkort,cpu og ram. Har pci-e grafikkort i reserve. Har jo nesten splitter ny PC. SÅ jeg prøver å holde lavbudsjett på denne. Hit me with the cheapest shit u got.. :grin2:

 

Leste litt på noen tråder her at det var Gigabyte GA-P35-DS3 som var brukbart hovedkort. Men det var noen som hadde problemer med løs chipset-kjøler på den..?

Noen flere gode alternativer???

 

Det ga-hovedkortet fordrer jo s.775 Intel-prosessor. Hva med AMD 64 ett eller annet? Har aldri hatt AMD er det noe å satse på?

 

Hva med billig psu som har masse effekt og samtidig er stille. Har dere noen stalltips der?

 

Takker for svar... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde sett for meg en 500w Mist psu som skulle være bra? 620w er jeg enig i holder i massevis til denne PC-en.

 

Mitt forslag ser slik ut, kanskje cpu'en er litt liten?

Intel Pentium® Dual-Core E2200 2.2GHz, Socket LGA775,1MB,800MHz:695.-

Gigabyte GA-P35-DS3L,P35,Socket-775,ATX,GbLAN,DDR2,ICH9,PCI-Ex16:660.-

Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5,two matched HyperX 1GB DDR2:549.-

Mist 500w:795.-

 

Er det stor forskjell på det DS3 hovedkortet og det DS4 som du har i ditt forslag?? Ser at begge har det nye P35 chipsettet.

 

Ser dette bra ut eller?

Endret av Dulla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ditt forslag ser fornuftig ut.

Du vil merke *stor* forbedring fra det du hadde tidligere.

CPU er mer enn bra nok.

 

DS4 er ett bedre hk enn DS3 mtp både kjøleløsning og kontakter (8-pins vs. 4-pins for CPU).

Jeg anbefaler derfor at du velger DS4 dersom du kan ta deg råd til det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tja si det. :)

 

I utgangspunktet skulle man tro at hk/vregs skulle få mer stabil strøm, samt at alle dyrere hk som skal støtte multicore CPU er designet med 8-pins.

Det er jo litt "dumt" å kjøpe en (relativt) dyr/fin PSU som har en slik kontakt og du har ett hk som kun har 4-pins (selv om det ikke er noe problem da 8-pins kan "splittes" og MIST har begge typer).

 

Det blir kanskje en smakssak, men jeg føler det er mer "kvalitet" når hk har 8-pins kontakt.

(de billigste hk fra alle produsentene blir da også levert med 4-pins).

Lenke til kommentar

Jo, det DS4 kortet er nok bra det, men er egentlig litt dyr akkurat nå. Og strømforsyningen er nok litt overkill. Jeg fant en annen 550W harrytass av en strømforsyning fra noe som heter LC-power. Er ikke så kjent med den, men det var lagt inn gode erfaringer på den.

 

Jeg fant et annet hovedkort fra MSI som ser ut til å ha en bedre type kjøling en DS3-kortet fra Gigabyte. Det er sånn "silent pipe" kjølerør-opplegg. Oppgraderte CPU'en litt også. Det var en billig-dings som hadde 2Mb Cache i stedet for bare 1Mb. Kanskje litt kjappere den?

 

Prøvde meg på en handlevogn og la forslaget her:Forslag til billig-pc

 

Så hva mener folket... :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg foreslår at du holder deg til MIST, og styrer unna den "skiten" fra LC.

Den er beregnet for de som vil tviholde på S939, S754, S478.. og tilsvarende hk som fremdeles bruker 20-pins ATX kontakt (sjekk Microplex sine sider. Der er den forøvrig utsolgt).

MSI hk'et har jeg selv og det har både 24-pins + 8-pins og er ett bra hk.

Ikke spar på PSU dersom du skal spare på noe!!

Lenke til kommentar

Ja, tenkte egentlig litt på det med billig-psu. Ble litt skeptisk i og med at det var psu'en som knakk hk på PC-en jeg skal oppgradere. Det var orig. psu på 340W som fulgte med Chieftec-kassa Så da har jeg bestemt meg for Mist i stedet. Det er jo kvalitet. Men tror du 500W vil være helt greit til det oppsettet? Skal ikke kjøre noe dual skjermkort og slikt.

Er ikke noen overklokkingsfantast heller.. :ph34r:

 

Edit: Hva med en psu som heter Xilence 600w Gaming Ed. ???

La den i handlekurven, er noe rimeligere en Mist, kan den være noe tess. Var stille også, oppgitt til 18dB..?

Endret av Dulla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En MIST 500w holder i lange baner til ditt oppsett.

 

Den Xilence (Levicom) PSU'en er også ett helt greit valg. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opplegget ble bare salat her :wallbash: I og med at varene og forslaget jeg tenkte på var på forskjellige butikker. Og hvem gidder å betale dobbel eller trippel frakt? I tillegg så kom det en luring inn med den glitrende ideen: "Hvorfor ikke kjøpe AMD". Da ble forvirringa total.

 

Så jeg har utarbeidet 2 nye forslag. Både AMD og Intel. Men hvem av disse er best :blink:

 

For Intel kom SHG best ut prismessig. Kr.2707 m/frakt

Intel Pentium Dual Core E2200, BOX

Asus P5K/SE, Intel P35, LGA775

Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB

Corsair CMPSU-550VXEU, 550 Watt PSU

WD Caviar SE 1600AAJS, 160GB, SATAII

Har et greit pci-e grafikkort fra før

 

For AMD var det Amentio som kom best ut Kr.2582 m/frakt

GIGABYTE GA-MA770-DS3 AM2 AMD770 ATX

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2 1MB

CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two

WESTERN DIGITAL 250GB 7200RPM 16MB SATA II

ANTEC Trio TP3 550w PSU, SLI, 4xSATA, 2xPCI-E

 

Er AMD'en med sin litt høyere klokkefrekvens en råere maskin, eller er det andre ting i Intel prosessoren som gjør den kjappere???

 

Så hva mener dere om dette? Det er altså oppgradering av en nr.2 PC som hovedkortet konka på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...