Gå til innhold

Fordommer mot sigøynere?


Anbefalte innlegg

For det første jeg har bodd i romania (flytta i april tilbake til norge) og sigøynere er kjempe cool og snille og gavmilde, mine bestevenner er sigøynere kj?resten min er sigøyner. de var kanskje thieves før, men ikke nå!. :D

Problemet er vel ikke hvordan de oppfører seg ovenfor sine egne, men hvordan de oppfører seg i samfunnet.

 

kaller du meg en sigøyner?. du har kanskje rett, jeg mener jeg og broren behaved verre der enn her. mens søstra mi alltid var snill, kanskje det var derfor hun aldri fikk noen venner.

Med egne mener jeg ikke nødvendigvis folk som er sigøynere av fødsel, men folk som de selv ser på som sine egne: venner og daglig omgangskrets.

 

Men de eneste vennene mine i 3 år var sigøynere. da er jeg en sigøyner da?.

 

 

Kanskje det var bare tilfeldig at du hadde bare sigøyner venner. Traff du ikke andre mennesker der bortsett fra dem?

Det er også rart at de har akseptert deg blant dem. De aksepterer bare folk som enten er slik som dem eller folk som de kan ta fordel av.

 

du spurte hvor har jeg bodd i Romania. Mest bodde jeg i Sibiu, men andre steder også

Hvor har du bodd i Romania?

Endret av deadcountess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle drevet litt organisert opplysning om denne sigøynervirksomheter dere rumenere da, deadcountess. Skape litt medieblest om hvordan denne virksomheten egentlig foregår, så folk slutter å gi i god tro til disse kjeltringene.

 

Dere som rumenere har jo automatisk kredibilitet, vi nordmenn er bare rasister når vi påpeker slikt skjønner du.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Vel jeg og broren min bled kjent med en gutt som var sigøyner vi ble me han hjem og først begynte moren hans og skjefte på han skjønte fint litte. men han overtalte henne til og la oss bli der så ble vi skjent med flere og flere sigøynere. vi ble aldri kjent med noen på skolen fordi de var noen pompøse drittsekk .

Lenke til kommentar
Skulle drevet litt organisert opplysning om denne sigøynervirksomheter dere rumenere da, deadcountess. Skape litt medieblest om hvordan denne virksomheten egentlig foregår, så folk slutter å gi i god tro til disse kjeltringene.

 

Dere som rumenere har jo automatisk kredibilitet, vi nordmenn er bare rasister når vi påpeker slikt skjønner du.

 

Det sjønner jeg, men vi er ikke så mange her i Norge for å kunne informere folk på en organisert måte, de fleste er bare arbeider på midlertidige stillinger og kan ikke norsk.

 

Og når vi prøver å gjøre det, er vi også betraktet som rasister. (se post nr 5)

Endret av deadcountess
Lenke til kommentar
Skulle drevet litt organisert opplysning om denne sigøynervirksomheter dere rumenere da, deadcountess. Skape litt medieblest om hvordan denne virksomheten egentlig foregår, så folk slutter å gi i god tro til disse kjeltringene.

 

Dere som rumenere har jo automatisk kredibilitet, vi nordmenn er bare rasister når vi påpeker slikt skjønner du.

Endret av AK-74
Lenke til kommentar
Vel jeg og broren min bled kjent med en gutt som var sigøyner vi ble me han hjem og først begynte moren hans og skjefte på han skjønte fint litte. men han overtalte henne til og la oss bli der så ble vi skjent med flere og flere sigøynere. vi ble aldri kjent med noen på skolen fordi de var noen pompøse drittsekk .

 

Det er jo litt rart at alle på skolen var slik. Det er sant at hvis sigøynere betrakter en som en av dem er de veldig snille. Men det som jeg tror at det er galt med dem er de alltid ser på resten av verden som dum, bare fordi folk i andre kulturer klarer seg ikke å leve uten å jobbe.

 

Jeg er ikke rasist, jeg tror at de kan være gjestfrie, barmhjertige men det er deres kultur som gjør dem til tyver og svindler.

 

En tyv kan ha en god sjel, men en tyv er en tyv uansett.

Lenke til kommentar

Ta en tur ned til Kristiansand. Det er rumenere i alle gatene med små kaffekopper til tigging. Finner det litt ironisk at flere av dem bruker merke-sko osv, samt de mennene som går runden for å samle inn dagens inntekt.

 

(Prøver ikke å anntyde noe om rumenere eller slikt altså :p Just sayin')

Endret av Såpeskum
Lenke til kommentar
Ta en tur ned til Kristiansand. Det er rumenere i alle gatene med små kaffekopper til tigging. Finner det litt ironisk at flere av dem bruker merke-sko osv, samt de mennene som går runden for å samle inn dagens inntekt.

 

(Prøver ikke å anntyde noe om rumenere eller slikt altså :wee: )

 

Jeg må ikke reise til Kristiansand for å se på det, det er det samme situasjon i hele Norge, men problemet er at de ikke er rumenere. De bare har et rumensk pass, fordi man kan ikke ha sigøynersk borgerskap, ikke sant?

 

De få rumenere som bor i Norge bare jobber eller studerer.

 

Bare tenk på at det finnes også sigøynere med norsk borgerskap, føler du bra hvis jeg sier at de er nordmenn?

Endret av deadcountess
Lenke til kommentar
Vel jeg og broren min bled kjent med en gutt som var sigøyner vi ble me han hjem og først begynte moren hans og skjefte på han skjønte fint litte. men han overtalte henne til og la oss bli der så ble vi skjent med flere og flere sigøynere. vi ble aldri kjent med noen på skolen fordi de var noen pompøse drittsekk .

 

Det er jo litt rart at alle på skolen var slik. Det er sant at hvis sigøynere betrakter en som en av dem er de veldig snille. Men det som jeg tror at det er galt med dem er de alltid ser på resten av verden som dum, bare fordi folk i andre kulturer klarer seg ikke å leve uten å jobbe.

 

Jeg er ikke rasist, jeg tror at de kan være gjestfrie, barmhjertige men det er deres kultur som gjør dem til tyver og svindler.

 

En tyv kan ha en god sjel, men en tyv er en tyv uansett.

 

de på skolen var alle engelsk og spotted rumenere o sigøynere. så likte dem ikke.

Lenke til kommentar
Vel jeg og broren min bled kjent med en gutt som var sigøyner vi ble me han hjem og først begynte moren hans og skjefte på han skjønte fint litte. men han overtalte henne til og la oss bli der så ble vi skjent med flere og flere sigøynere. vi ble aldri kjent med noen på skolen fordi de var noen pompøse drittsekk .

 

Det er jo litt rart at alle på skolen var slik. Det er sant at hvis sigøynere betrakter en som en av dem er de veldig snille. Men det som jeg tror at det er galt med dem er de alltid ser på resten av verden som dum, bare fordi folk i andre kulturer klarer seg ikke å leve uten å jobbe.

 

Jeg er ikke rasist, jeg tror at de kan være gjestfrie, barmhjertige men det er deres kultur som gjør dem til tyver og svindler.

 

En tyv kan ha en god sjel, men en tyv er en tyv uansett.

 

de på skolen var alle engelsk og spotted rumenere o sigøynere. så likte dem ikke.

 

Jeg må innrømme at vi rumenerne vi heller ikke liker å ha noe å gjøre med sigøynere, ikke pga rasisme, men vi vil unngå ha problemer.

 

Før jeg flyttet til Norge har jeg jobbet som lærer på en skole med både sigøynere og rumenere og nesten hverdag hadde jeg problemer i klasse pga tyveri og vold.

Endret av deadcountess
Lenke til kommentar

Debatten ble noe het. Med henhold til § 1, § 2 i retningslinjene forsvant ’8 ’ innlegg. Vi holder oss for gode til personangrep på forumet. Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Er man usikker på intensjonen ved en tråd eller innlegg som sådan, skal man rapportere og ikke kommentere. Kommenter og still spørsmål ved tematikken, men da på en saklig og skikkelig måte.

 

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Hmm,

lest noen innlegg om rasisme osv.

Det er jo ikke snakk om rasisme mot en etnisk gruppe?

Det er snakk om kritikk mot en kultur! En kultur som går ut på og lure andre og leve på andre kulturer.

Jeg bryr meg ikke om de er mørkhudet hvit eller blå. De er (sikkert ikke absolutt alle) organiserte gjenger (ofte familier) som lurer penger ut av andre.

 

Selfølgelig er de sikkert hygelig når de har akspetert deg osv. Men det er da de fleste, men det gir ikke dem noen større grunnlag til og kunne robbe andre!

Lenke til kommentar

Vi er veldig raskt ute med rasismekortet i Norge dersom noen våger å være så politisk ukorrekte at de kommer mot kritikk mot en annen gruppe enn etniske nordmenn.

 

Faktum er at selv om noen kommer fra en kulturell eller etnisk minoritet er de ikke helgener av den grunn. Om deler av en kultur strider mot våre rettsprinsipper burde det ikke bare være legitimt å kritisere den, det er RIKTIG å kritisere den så lenge man passer på at kritikken ikke fører til forfølgelse av mennesker som, selv om de kan sees som medlemmer av kulturen, ikke bryter våre lover og regler.

 

Om du snyter på skatten og driver med trygdesvindel stjeler du fra meg og resten av samfunnet. Da er det meg helt likegyldig om denne atferden er en del av kulturen din eller ikke; enten må adferden bort eller så må du ut av mitt samfunn. Du skal også straffes på samme måte som jeg ville blitt om jeg hadde begått samme brudd, selv om jeg er av urnorsk avstamming.

 

Når det gjelder importerte tiggere så får de ikke en krone av meg. Opphevelsen av løsgjengeriparagrafen uten noe vern mot utenlandske tiggere med påfunnede lidelser som nærmest overfaller en på gata var et feiltrinn som burde rettes opp i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...