Gå til innhold

OneCall Priser - Utrolig sier jeg, sant sier de...


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurdere å gå over til OneCall Faktura, uten månedspris, 90 gratis sms, 120 gratise ringemin, ingen etableringspris osv. For meg vil dette være helt gratis, siden jeg ikke ringer eller sender sms såpass mye.

 

Er det noe jeg har oversett? Er det noe i det hele tatt jeg må betale? Virker jo litt for godt til å være sant.

 

Takk. :)

Endret av Haxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onecall er genialt. Hadde ca 250 kr i mnd når jeg hadde Chess Knockout (som forøvrig er et av de billigere abonnementene på markedet). Min siste regning fra Onecall var på 25 kr, og jeg bruker ikke mobilen mindre nå!

 

En annen ting som er verdt å få med seg er at oppkoblingsgebyr også er gratis i disse 120 første minuttene. Jeg ringer stort sett korte samtaler, så da utgjorde disse gebyrene ofte en dobling av samtaleprisen.

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Jeg er svært misfornøyd med One Call, og det har vært et helvete etter byttet med NWT-simkort (Som bare kan lagre 50 nummer, for her skal det spares penger!) Servicen deres er også svært dårlig på responstid og kunnskap. De lovet reaktivering av gammelt SIMkort, men neste kundebehandler mente dette aldri var lovet, og at det ikke lot seg gjøre.

 

Nei, gi heller MTU en sjanse, spør du meg. Porterer over om noen dager.

OneCall er et avsluttet kapittel

Lenke til kommentar
Har tenkt på det samme men ble litt skremt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=922850&hl=

Mange misfornøyde virker det som.

 

Er mange som er veldig fornøyde og, men de hører man ikke fra ;)

 

Har nå fått to sim kort, men bare det ene ble aktivert. Litt tull med gprs, har en tendens til å falle ut, ellers er det ingen nevneverdige problemer. Har sendt e-post om problemet, og fikk etter ei uke svar. Så tror de har rimelig heftig pågang på kundeservice i disse porteringstider. Har ellers bare positivt å si om One Call :)

Lenke til kommentar

Jeg får slenge inn mine erfaringer også, siden det stort sett er de misfornøyde som roper høyest.

 

Har vært kunde hos One Call i 2 år. Har lavere regninger enn noen gang før og synes det er veldig kjekt å ha 2 timer gratis ringing og en god bunke SMSer. Det jeg stort sett får på regningen er MMS, datatrafikk (wap) og tjeneste-sms (1881 osv).

 

Jeg har også fått nytt sim-kort med NWN-dekning. Har ikke hatt det minste problem. Fikk kortet tre dager før jeg skulle bytte og overgangen gikk uten problemer. Jeg måtte, som det sto i brevet jeg fikk, laste ned nye innstillinger for å få MMS/GPRS til å fungere.

 

Har vært i kontakt med kundeservice 4 ganger i løpet av den tiden jeg har vært kunde. De har alltid svart raskt på mail og telefon. Det er selvfølgelig mer trykk på kundeservicen nå som de flytter 100.000 kunder over fra et nett til et annet, men som sagt har ikke jeg hatt noe problemer nå heller. Sendte en mail til dem for en uke siden angående en tilleggstjeneste og fikk svar samme dag.

 

Min bedre halvdel har også One Call og hun fikk sitt SIM to dager før hun skulle skifte. Også for henne gikk det helt fint å skifte kort, det eneste som måtte gjøres var å legge inn MMS/GPRS-innstillinger.

 

Har null problem med å anbefale One Call både med tanke på priser og med tanke på kundeservice. Prisene er vesentlig lavere enn hos f.eks. Telenor og NetCom, men her må man selvfølgelig regne litt og se hva som passer best for ens eget forbruk. At kundeservicen kan være treg ifm at alle kunder bytter nett, ser jeg ikke egentlig noe stort problem med. Tenk deg om Telenor skulle sende ut nye SIM til alle kunder, det ville blitt et vanvittig kaos :-)

 

Kjør på, i verste fall blir du misfornøyd og bytter til en annen operatør. Det har jo da ikke kostet deg noe som helst, siden de har fri innmelding.

Lenke til kommentar

Må nesten opplyse hvaslags forbruk du har også da... OneCall er beregnet på å være billigst for en gjennomsnittsbruker (og de som bruker mindre enn gjennomsnittet)

 

Er ikke noe problem å bruke 10.000 kr på rema1000, men de er ikke dyre fordet :)

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på jeg også.

 

OneCall fungerer bra så lenge du ikke trenger å forholde deg til kundeservicen dems, men den dagen du må møter du den triste hverdagen. Jeg klarte å miste telefonen min og bestilte nytt SIM-kort. Dette kortet ble aldri aktivert og de bruker gjerne 3-4-5 dager på å svare på mailene mine. I siste mailsamtale jeg hadde med dem ville de vite SIM-nummeret på SIM-kortet de da hadde sendt meg ... Jeg ser for meg at det er slike ting en seriøs bedrift ville ha klart å finne ut av/ha oversikt over selv, og da det da tar 5 dager for dem å svare tenkte jeg at NOK ER NOK!

 

Jeg porterte meg selv over til MTU.

Lenke til kommentar
I siste mailsamtale jeg hadde med dem ville de vite SIM-nummeret på SIM-kortet de da hadde sendt meg ... Jeg ser for meg at det er slike ting en seriøs bedrift ville ha klart å finne ut av/ha oversikt over selv, og da det da tar 5 dager for dem å svare tenkte jeg at NOK ER NOK!

 

Det er slik Onecall gjør ved simkort-bytte. I allefall de 2 gangene jeg har måtte få nytt simkort av de. Tipper det øker sikkerheten. De mailer jo også pin og puk-kode. Finnes nok av utroe tjenere som er borti konvolutten på vei fra onecall til deg. Jeg har fått beskjed fra de når jeg har ringt om nytt simkort, at når kortet kommer til meg så må jeg ringe de for å aktivisere kortet. Helt genialt spør du meg. Da er kortet oppe og går med en gang. Slipper å vente i masse dager før kortet blir aktivisert.

Lenke til kommentar
Helt genialt spør du meg. Da er kortet oppe og går med en gang. Slipper å vente i masse dager før kortet blir aktivisert.

 

Det hadde vært genialt om de hadde forklart at det var sånn fremgangsmåten var, og ikke at jeg får vite at det skal fungere når jeg får det, for så å få beskjed 5 dager senere at jeg må gjøre noe ekstra. Det er ikke sånn kundeservice skal fungerer i min verden!

Lenke til kommentar
Har hatt OC i de siste 6 mnd, og har invistert til dem rundt 4200kr på 6mnd :-)

Det var jo nokså mye vel?

 

Jeg vet, sånn er det når man ringer mye til utlandet/sms

Tenkt paa Lebara? Hvis du skal ringe til utlandet har jo de priser fra en helt annen verden i forhold til de andre operatoerene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...