Gå til innhold

X6.no's "Topp 10 Nintendo 64-hits"


Dunedain

Anbefalte innlegg

Med Super Smash Bros. på en tiendeplass, Mario Kart 64 på en sjetteplass og GoldenEye 007 på en fjerdeplass, så er det ingen tvil om at N64 virkelig hadde sine klassikere, som den dag i dag regnes som noen av de beste spillene som er laget.

 

Her har du X6.no's liste over topp ti:

 

Her kan du se listen!

 

Selv om jeg ikke er helt enig i listen, så syns jeg det var fint å mimre tilbake på gamle dager på gutterommet med N64 :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5 av 10 spill utviklet av Rareware, og hadde det vært opp til meg ville Paper Mario vært bytte ut med Diddy Kong Racing. Det sier vel sitt. Nintendos storhetstid var for min del over da Rareware forlot skipet.

 

I dag er Playstation 3 = Spill og Wii = Zelda form min del. Når det er sagt er det som du sier deilig å ta en nostalgitrip tilbake til tiden da Rareware sto for de gode Nintendotitlene.

Lenke til kommentar

De tjente nok stort på det, men det er uansett litt trist at N. solgte Rare til MS. Rare har jo gått helt til hundene på Xbox. For et fall.

 

 

"Igjen er det tid for å mimre litt om Nintendos legendariske spillkonsoll og dens fantastiske spill."

 

Sier meg ikke direkte uenig, men det er forøvrig litt forunderlig hvordan konsollen betegnes som legendarisk i ettertid - he he...

 

Salgstall samt antall titler er tydeligvis ikke alt! :D

Endret av Syv
Lenke til kommentar

Zelda burde ha toppet listen ja! Menmen, det blir jo subjektivt uansett... Aldri enig i slike lister!

Det er særlig 6 spill jeg husker fra denne tiden, og det er disse rangert i rekkefølge over hva jeg mener er best..

Zelda OoT

Mario 64

Banjo Kazooie

Mario Kart

Goldeneye

Diddy kong racing

 

historien - vel … jeg skulle ønske jeg hadde en slik fantastisk fantasi.

Eeehm.. Var egentlig historien til Mario så bra? Peach lager en kake, så blir hun bortført av Bowser.. Ikke veldig store greiene vil jeg si men.. :p Mulig det er kommentarene underveis han tenker på, for de er morsomme.. :)

Lenke til kommentar

Perfect Dark og Ocarina of Time skulle byttet plass uten tvil. Men Super Mario 64 må jeg dessverre være helt enig i at det ligger der, det er det eneste spillet jeg vet om som overhode har sjangsen til å dunke Ocarina of Time ned en plass. Men perfect dark synes jeg ikke har nubsjangs så ta 2 plassen fra OoT.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg likte rekkefølgen på den listen, men de spillene fortjener definitivt å være på top 10. Savner også Diddy Kong Racing og Majoras Mask, men klarer ikke akkurat finne en plass til dem.

 

N64 var stor ja, men nå mener jeg fortsatt at SNES er tidenes beste. :D

Lenke til kommentar

Noen som veit om noen n64 emulatorer som fungere bra forresten. Fikk meg aldri denne konsolen, veit at en moddet Wii kan emulere n64 gjennom Gamecube homebrew, men funker denne?

 

Har også teste ut n64 emulator på vanlig xbox, men det var ikke serlig bra hakkete og fælt.

 

Har sett at det finnes n64 emulator på psp også, men regner med at denne ikke er noe bedre en den som er på xbox.

 

PS: Spør ikke om noe ulovlig her, fult lovelig og med emulatorer så lenge man betaler for software. Og ja jeg vet om wii sin Virtual Consol. Men lurer poå hvordan jeg kan få spilt alle de n64 spilla som ikke er på VC.

Lenke til kommentar
Noen som veit om noen n64 emulatorer som fungere bra forresten. Fikk meg aldri denne konsolen, veit at en moddet Wii kan emulere n64 gjennom Gamecube homebrew, men funker denne?

 

Har også teste ut n64 emulator på vanlig xbox, men det var ikke serlig bra hakkete og fælt.

 

Har sett at det finnes n64 emulator på psp også, men regner med at denne ikke er noe bedre en den som er på xbox.

 

PS: Spør ikke om noe ulovlig her, fult lovelig og med emulatorer så lenge man betaler for software. Og ja jeg vet om wii sin Virtual Consol. Men lurer poå hvordan jeg kan få spilt alle de n64 spilla som ikke er på VC.

 

Anbefaler Project 64 :] http://www.emulator-zone.com/doc.php/n64/project64.html

Lenke til kommentar

Goldeneye var fantastisk, men fikk av en eller annen merkelig grunn aldri fullført Perfect Dark... For øyeblikket ligger spillet et eller annet sted hos søskenbarnet til broren min, som forøvrig hevder han aldri lånte spillet! :thumbdown:

 

Det ble mest multiplayer da; var jo grisebra i sin tid...

Endret av Syv
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...