Gå til innhold

Kjøreskole med autogirbil i Bergen?


hchult

Anbefalte innlegg

Kjenner du til noen?? Fant Rogstad ved Brann Stadion. Noen flere i strekningen Fana-sentrum?

 

Vil avslutte det jeg begynte på i -03 før denne sommerferien.Kanskje det som skal til?Ser faktisk for meg selv kjøre rundt i en liten Think..",)

 

 

Thanx!

Endret av hchult
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vet ikke om noe, men hvorfor vil du kjøre automat på kjøreskole? det kan du gjøre når du har tatt lappen...det er jo best at du lærer deg manuell før du kjører automat..?

 

 

Mvh. en som ikke har peil..

 

Hei!

Vel, begynte i 2003,og tar fortsatt buss/sykkel..(!)..Noen lengre pauser har det blitt og jeg har flere ganger tenkt tanken at jeg aldri kommer til å fikse lappen.Men klart jeg skal!Jeg er da oppegående nok til å kunne kjøre bil!",)

 

Mange faktorer her.Bla sliter jeg med å lese trafikkbildet,blir lett stressa,full av nervøsitet ved kjøring med kjørelærer(som for øvrig er grei og av den muntre typen),en viss grad av prestasjonsangst.Alt dette henger jo sammen..Kjørt en hel del med familie og kompiser oppgjennom.Er mer tilpass da pga kjenner bilen og sidemann bedre som gir mindre nerver=bedre kjøring.

 

Er på høy tid å avslutte det jeg starta på for 5 år siden.Er du ikke enig",)?Nå har jeg mye girtrening så det er ikke et problem i seg selv å bruke manuell gir.Men alt i alt blir det er problem for meg.Spesielt når jeg kjører med kjørelærer.

 

Min tanke er: Kanskje en pedal mindre og det å slippe å røre grøt hele tiden kan gjøre at jeg lettere finner roen,får overblikk så jeg etterhvert lærer meg å lese trafikkbildet og oppføre meg som den trygge,foruutseende føreren jeg så gjerne vil være..

 

Litt lengre svar enn du kanskje tenkte deg..men nå er det et hensiktsmessig valg jeg har tatt da",)Hvis jeg finner en bra skole med automatbil her da?

 

Takker for innspill!

Lenke til kommentar

men er det ikke mulig å "opgradere" lappen til manuell, etter du har tatt automat?

i så fall kan det jo være greit (litt stress, men greit) å ta lappen på automat først, og ta lappen på manuell etter du har blitt komfortabel i trafikken...

 

Mvh. "en som 'ymtet' frempå"

Lenke til kommentar
men er det ikke mulig å "opgradere" lappen til manuell, etter du har tatt automat?

i så fall kan det jo være greit (litt stress, men greit) å ta lappen på automat først, og ta lappen på manuell etter du har blitt komfortabel i trafikken...

 

Mvh. "en som 'ymtet' frempå"

 

tror det går det. da er det ny oppkjøring med manuell gir hvis jeg ikke tar feil

Endret av DilliMusic
Lenke til kommentar

Han mener vel akkurat det det står, og det er det så vidt jeg kan se ikke noe galt med?

Manuell er ikke vanskeligere enn automat når man først blir vant til det, og hvis girspak og clutch kombinert med slike situasjoner trådstarter nevner gjør en såpass stressa at kjøringen blir problematisk, ja, da er min ydmyke mening at vedkommende faktisk ikke har noe i trafikken å gjøre. :) Prøv litt hardere, er mitt tips. Plutselig sitter det.

Lenke til kommentar
"Trodde det ikke var mulig og å ta lappen med kun automat med mindre man er utviklingshemmet, jeg...? "

 

Utviklingshemmet ? Hva f... mener du ?

 

Da mener jeg personer som faktisk ikke har mulighet til å operere en bil med manuell giring. Dette kan f. eks være personer med lammelse i beina...

Lenke til kommentar
Han mener vel akkurat det det står, og det er det så vidt jeg kan se ikke noe galt med?

Manuell er ikke vanskeligere enn automat når man først blir vant til det, og hvis girspak og clutch kombinert med slike situasjoner trådstarter nevner gjør en såpass stressa at kjøringen blir problematisk, ja, da er min ydmyke mening at vedkommende faktisk ikke har noe i trafikken å gjøre. :) Prøv litt hardere, er mitt tips. Plutselig sitter det.

 

må si meg litt enig der. går fort å bli bra vant til manell gir. hvis dette stresser deg så bør du så å si aldri kjøre i rush tiden med folk som tuter her og der :)

Endret av DilliMusic
Lenke til kommentar
Er en jente i klassen som tok lappen med automat fordi hun ikke greide å kjøre med manuelt. :dontgetit:

Har tre venninner som planlegger å gjøre det samme. Hvem kan vel kjøre med manuelt gir før man har prøvd og øvd? Som med alt annet, egentlig.

Vasker dere klærene deres for hånd? Skjønner godt at folk velger den letteste utveien dersom de har tenkt å kjøre automatgir. Selv visste jeg ikke om muligheten og tar med stikke nå, men bilen jeg skal kjøre når jeg får lappen har auto-gir, og det vil mine kommende biler også ha.

 

Uansett hva trådstartes motiv er for å ønske å kjøre automatgir må vel det være greit for resten av verden.

Lenke til kommentar
Vasker dere klærene deres for hånd?

Dårlig sammenligning. Jeg kunne godt tatt lappen med automatgir selv, men problemet er at man er låst til å kjøre automat. Kjedelig hvis man får låne en bil med manuelt gir.

 

Det er nok helt greit for folk på forumet at trådstarter vil kjøre opp med automat, men det må da være lov å gi tips likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...