Gå til innhold

BioWare skryter av Dragon Age (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Or Norrath: Realms of EverQuest... :p

 

For øvrig hadde jeg nettopp en interessant opplevelse. Jeg har fått Two Worlds til PC, men slet litt med kontrollene og den vanvittig dårlige dialogen etter første "quest". Det løste seg ganske lett da jeg fant et lite program kalt Two Worlds Control Panel som lar deg tweake og tune det ganske mye og faktisk lar deg bruke kontrollen til xboksen (og en rekke andre, sannsynligvis). Dette gjør at jeg faktisk liker Two Worlds mye bedre da det er svært lettvint å sette seg inn i kontrollene, og jeg kan fokusere 100% på selve spillet i stedet for å huske hvilke knapp som gjør hva. I stedet for å legge inn en rekke ting på hotbaren bare holder jeg nede en tast på D-paden for å få opp en liten hurtigmeny der jeg kan legge inn hva jeg vil, og et raskt tastetrykk er nok for å velge ting jeg trenger når jeg trenger det. Kontrollene er latterlig enkle, men det er faktisk en bra ting. Selve spillet er like avansert som PC versjonen (det er faktisk PC versjonen, som jeg nevnte), men enkle kontroller og enkelt UI gjør det til et bedre spill for min del. ;)

 

Når det gjelder dialogen ble den heldigvis bedre da jeg kom til den første landsbyen (eller hva det nå kalles når det er to, tre hus og fem, seks innbyggere). Var litt nervøs der en stund. Med en sånn dialog og sånn VO hjelper det ikke at det får Oblivion og Gothic 3 til å se ut som spill fra 80-tallet og det kuleste kampsystemet jeg har sett siden Elder Scrolls: Arena. :p

Lenke til kommentar
Faenme non egoister hele bunten, hva skulle være så galt om det kom litt rpg spill til konsoller ? Noen som veit hvor mange rpg spill det er til PS3? Ekke mange neyy. Fatter ikke hva som er problemet >,<

 

 

sant sant, men gode RPG spill som blir tilpasset har en tendens til og ikke holde mål når det kommer til konsoll. jeg satt i 6 år og venta på et rpg til ps2 men det kom ikke en dritt som var værd og spille... bare et baldursgate som skuffet alle og FF piss som av en eller annen grunn omtales som rollespill.

 

ingen ting hadde vært bedre enn skikkelige PRG til ps3, at man faktisk har oblivion er jo enormt. men spillet bærer preg av og være tilpassa konsoll så kanskje derfor folk er skeptiske, rpg er jo faktisk en spill form som passer og sitte med i sofakroken så jeg håper virkelig de snur denne trenden..

 

er det sånn at det er flere bra RPG til x-box enn ps3? eller er det jeg som inbiller meg noe?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...