Gå til innhold

Hvorfor blir ikke jøder også kritisert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse ashkenazi jødene stammer ikke genetisk fra disse tolv stammene, så mye har jeg skjønt.

 

men de 12 stammene fra israel. de er vel alle jøder? da går jo også denne ene stammen 'naftali' under betegnelsen jøder? så da erkjenner du jo på mer en en måte at du er ekte jøde i forhold til disse 'fakes' som levde under khazar tiden. det er jo faktisk det du sitter her og sier.

 

men siden ordet jøde stammer fra judah, gjelder denne betegnelsen kun etterkommere av denne stammen da? selvom denne originale stammen egentlig er en genetisk del av de tolv andre stammene så er det kun judah etterokmmere som skal kalles jøder? tror jeg forstår det nå :)

Lenke til kommentar
Disse ashkenazi jødene stammer ikke genetisk fra disse tolv stammene, så mye har jeg skjønt.

 

men de 12 stammene fra israel. de er vel alle jøder? da går jo også denne ene stammen 'naftali' under betegnelsen jøder? så da erkjenner du jo på mer en en måte at du er ekte jøde i forhold til disse 'fakes' som levde under khazar tiden. det er jo faktisk det du sitter her og sier.

 

men siden ordet jøde stammer fra judah, gjelder denne betegnelsen kun etterkommere av denne stammen da? selvom denne originale stammen egentlig er en genetisk del av de tolv andre stammene så er det kun judah etterokmmere som skal kalles jøder? tror jeg forstår det nå :)

 

 

Riktig, og det er kun etterkommere etter judah stamme som er ekte jøder. Og jødene(av judah stamme) er en del av Israels tolv stammer, som også Naftali er.

Å være jøde har ikke noe med religion å gjøre, slik jødene i dag påstår, den opprinnelige meningen er ganske enkelt en etterkommer etter judah stamme.

 

Israels stammer er i dag hovedsaklig spredt i vesteuropa, USA, australia. Ingen av dem er i dag i det landet som vi nå kaller Israel.

Lenke til kommentar

Så man kan si det sånn at du er rimelig pissed fordi de originale jødene (hvem er de forresten? sephardim?) ikke eier det hellige land, israel?

 

Husker ikke helt hvor jeg hørte det men det skal visst være, at i den kristne tro (går utfra at du er kristen?) der finnes noen passasjer i bibelen som sier at jesus tilbakevendelse ikke kan fullbyrdes for det utvalge folk eier hele israel. Dette gjaldt visst kun i rapture eller opprykelsen.

 

hva er dine tanker rundt dette baltazar?

Lenke til kommentar
.

Det mest fornuftige du har skrevet til nå faktisk....

 

ROFL latterkrampe hahahaha !! :D

 

Men on topic, svaret er alt gitt de er i fåtall.

 

Desuten så skal man kritisere religion så er det enkleste for alle å snakke om det de fleste vet mest om og det som er størst og dermed har mest effekt.

Lenke til kommentar
Så man kan si det sånn at du er rimelig pissed fordi de originale jødene (hvem er de forresten? sephardim?) ikke eier det hellige land, israel?

 

Husker ikke helt hvor jeg hørte det men det skal visst være, at i den kristne tro (går utfra at du er kristen?) der finnes noen passasjer i bibelen som sier at jesus tilbakevendelse ikke kan fullbyrdes for det utvalge folk eier hele israel. Dette gjaldt visst kun i rapture eller opprykelsen.

 

hva er dine tanker rundt dette baltazar?

 

 

Mange kristne tror at bibelen sier at jesus tilbakevendelse ikke kan fullbyrdes for det utvalge folk eier hele israel. Men dette er ikke riktig, Bibelen sier ikke noe slikt.

 

Jødene er ikke et "folk" men består av flere forskjellige folkeslag, det eneste de har til felles er at de har samme religion, de er heller ikke noe "utvalgt folk" Denne myten er skapt og spredd av askenazijødene selv, ved hjelp av såkalte zionistiske kristne.

 

Jødene trenger å omvende seg og bli kristne, slik som også gjelder for alle andre.

Lenke til kommentar

... og innenfor dette du kaller kristendom er det snart 35000 forskjellige grener og sekter som ikke evner å enes over hva som skal tolkes, hva som ikke skal tolkes og kommafeil derav, så når alle i hele verden er kristnet så gjenstår "bare" et par små detaljer å enes om, er det så? For hvem sin kristne versjon er egentlig den riktige? Eller kanskje den riktige versjonen ikke eksisterer lenger og vi er like langt?

 

Vel, lykke til med kristningen av denne riktige kristendommen, du har en LANG jobb foran deg, det er ihvertfall sikkert.

 

Hva kristendommens sannhetsgehalt tilsier er det faktisk ikke brått så sikkert at det er riktig selv om DU tror på det, du er såklart klar over det?

 

 

:)

Lenke til kommentar
... og innenfor dette du kaller kristendom er det snart 35000 forskjellige grener og sekter som ikke evner å enes over hva som skal tolkes, hva som ikke skal tolkes og kommafeil derav, så når alle i hele verden er kristnet så gjenstår "bare" et par små detaljer å enes om, er det så? For hvem sin kristne versjon er egentlig den riktige? Eller kanskje den riktige versjonen ikke eksisterer lenger og vi er like langt?

 

Vel, lykke til med kristningen av denne riktige kristendommen, du har en LANG jobb foran deg, det er ihvertfall sikkert.

 

Hva kristendommens sannhetsgehalt tilsier er det faktisk ikke brått så sikkert at det er riktig selv om DU tror på det, du er såklart klar over det?

 

 

:)

 

 

Problmet er akkurat det at folk prøver å "tolke" ting, dermed så tolker de det slik de selv tror det skal være, og bevisst eller ubevisst så tolker de i den retningen de selv helst vil.

Og siden de fleste har forskjellige interesser, så blir også resultatet forskjellig.

Lenke til kommentar
Har du noe som helst grunnlag for å tro at det er sannheten?

 

 

Ja, jeg vet det at det er sannheten. Og det står også i Bibelen.

 

 

 

Hvorfor vet du har det er sannheten?

 

Det du vet må uansett være feil, fordi jeg vet at Bibelen ble skrevet av useriøse (men kreative) løgnere som alle var ute etter makt. De var ikke påvirket av Gud på noen måte.

 

Gud eksisterer ikke og det er sannheten.

 

EDIT:

Problmet er akkurat det at folk prøver å "tolke" ting, dermed så tolker de det slik de selv tror det skal være, og bevisst eller ubevisst så tolker de i den retningen de selv helst vil.

Og siden de fleste har forskjellige interesser, så blir også resultatet forskjellig.

Men din personlige tolkning, som du bevisst eller ubevisst har tolket i den retningen du helst vil, er selvsagt den eneste rette?

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Har du noe som helst grunnlag for å tro at det er sannheten?

 

 

Ja, jeg vet det at det er sannheten. Og det står også i Bibelen.

 

 

 

Hvorfor vet du har det er sannheten?

 

Det du vet må uansett være feil, fordi jeg vet at Bibelen ble skrevet av useriøse (men kreative) løgnere som alle var ute etter makt. De var ikke påvirket av Gud på noen måte.

 

Gud eksisterer ikke og det er sannheten.

 

EDIT:

Problmet er akkurat det at folk prøver å "tolke" ting, dermed så tolker de det slik de selv tror det skal være, og bevisst eller ubevisst så tolker de i den retningen de selv helst vil.

Og siden de fleste har forskjellige interesser, så blir også resultatet forskjellig.

Men din personlige tolkning, som du bevisst eller ubevisst har tolket i den retningen du helst vil, er selvsagt den eneste rette?

 

Jeg vet at det er sannheten fordi det står i bibelen, som jeg også skrev.

 

Du vet ikke at "Bibelen ble skrevet av useriøse (men kreative) løgnere som alle var ute etter makt" Hvordan kan du vite noe om det da ?

 

Bibelen ble skrevet av flere forskjellige personer, de fleste var vanlige mennesker, og i flere forskjellige land, som alle var inspirert av Gud. Derfor ble resultatet så nøyaktig som det ble.

 

Så Gud eksisterer, og er høyst virkelig. Selv om du ikke vil tro det.

 

Sannheten er vel heller at du innerst inne er litt usikker, og derfor krampaktig prøver å overbevise deg selv om at Gud ikke eksisterer.

 

Jeg har ikke noen personlig "tolkning" av Bibelen. Kristne er dem som følger Jesus og Hans budskap så godt de kan. Og vi har dette budskapet i NT, alle som vil kan lese det, og følge det.Videre "tolkning" er unødvendig.

 

 

Hvis du er håndlanger for en murer, og mureren sier"hent en bøtte mørtel" Hva gjør du da ?

Henter du en bøtte ferdig blandet mørtel til ham, eller stopper du opp for å "tolke" det først ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vet at det er sannheten fordi det står i bibelen, som jeg også skrev.

Bibelen er ikke en sikker kilde. Se for eksempel på skapelsesberetningene. Du tolker jo som sagt hele Bibelen bostavelig, ikke sant? Hvilken er riktig? Ble Adam og Eva skapt samtidig, etter dyrene, eller ble Adam først skapt før dyrene, så etter dyrene og Adan var skapt, skapte Gud Eva?

 

Dette er bare et av mange eksempler.

 

Du vet ikke at "Bibelen ble skrevet av useriøse (men kreative) løgnere som alle var ute etter makt" Hvordan kan du vite noe om det da ?

Hvordan kan du vite noe om det?

 

Bibelen ble skrevet av flere forskjellige personer, de fleste var vanlige mennesker, og i flere forskjellige land, som alle var inspirert av Gud. Derfor ble resultatet så nøyaktig som det ble.

Resultatet ble ikke særlig nøyaktig.

 

Så Gud eksisterer, og er høyst virkelig. Selv om du ikke vil tro det.

Forklar hvorfor du er sikker på at Gud eksisterer, med argumenter som ikke er sirkelargumenter (Gud eksisterer, les Bibelen. Bibelen ble skrevet av mennesker, inspirert av Gud), eller argumenter som kan ha en naturlig forklaring, eller kan forklares med andre overnaturlige fenomener enn den kristne guden.

 

Sannheten er vel heller at du innerst inne er litt usikker, og derfor krampaktig prøver å overbevise deg selv om at Gud ikke eksisterer.

Selvsagt er jeg ikke helt sikker. Jeg kan ikke være absolutt sikker på noe som helst, og det kan heller ikke du. Jeg vet imidlertid at det er like mye somt tyder på at Gud finnes, som at Zevs finnes, at Ra finnes, at Shiva finnes, at det er en tekanne i bane rundt Pluto, etc.

 

Jeg har ikke noen personlig "tolkning" av Bibelen. Kristne er dem som følger Jesus og Hans budskap så godt de kan. Og vi har dette budskapet i NT, alle som vil kan lese det, og følge det.Videre "tolkning" er unødvendig.

Hva med de som er overbevist at de følger Jesus og hans budskap så godt de kan, men er uenig med deg? Tro meg, de finnes.

 

Hvis du er håndlanger for en murer, og mureren sier"hent en bøtte mørtel" Hva gjør du da ?

Henter du en bøtte ferdig blandet mørtel til ham, eller stopper du opp for å "tolke" det først ?

Jeg henter en bøtte mørtel. Men tar du absolutt alt i Bibelen (eller i det minste NT) helt og fullstendig bokstavelig, "no questions asked"? Er dette i det hele tatt mulig?

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Jødene er nok en minoritet i antall, men de har enormt stor makt, idet de egentlig kontrollerer det meste av det som skjer i verden.

Fantastisk med syke konspirasjonsteorier. Like morsomt hver gang :D

 

 

Det er en konspirasjon, men ikke en "konspirasjonsteori" For det er nok et faktum at jødene kontrollerer det meste.

Jødene sto også bak både første og andre verdenskrig, og en tredje verdenskrig er planlagt. Denne vil legge grunnlaget for den nye verdensordenen. Og deretter vil jødene og deres medløpere styre verden, etter talmuds lære, hvor alle ikke-jøder er Goyim(kveg) og slaver for jødene.

 

Så du får bare le mens du kan, snart vil det være for sent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...