Gå til innhold

Half Life 2 mod: Noen som vet når Black mesa source er ferdig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Noen som vet når Black mesa source er ferdig ??

Husker det var en liten tass innpå forumet her som var med og jobbet med prosjektet, kansje han vet noe?? :p

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Black Mesa utviklere har ikke kommet ut med noe offisiell dato, og selv om det er noen utviklere av den her på forumet, så vet dem neppe/har ikke lov til å si noe heller.

Skrevet (endret)
Black Mesa Source er en enorm mod til Half-Life, det blir en slags remake kan du si, historien vil forbli den samme, men grafikken og alt annet blir annerledes, de kommer til å adde fysikk og masse andre nyanser. Mod'en vil du ha mulighet til å kunne laste ned gratis via Steam når den er fullført. Endret av SynSwitch
Skrevet
Black Mesa Source er en enorm mod til Half-Life, det blir en slags remake kan du si, historien vil forbli den samme, men grafikken og alt annet blir annerledes, de kommer til å adde fysikk og masse andre nyanser. Mod'en vil du ha mulighet til å kunne laste ned gratis via Steam når den er fullført.

Sikker på at de ikke kommer til og ta penger for arbeidet??

Er veldig mange mennesker som har jobbet mye med dette, så og da ikke få noe igjen...

Veit ikke jeg...

Skrevet (endret)
Black Mesa Source er en enorm mod til Half-Life, det blir en slags remake kan du si, historien vil forbli den samme, men grafikken og alt annet blir annerledes, de kommer til å adde fysikk og masse andre nyanser. Mod'en vil du ha mulighet til å kunne laste ned gratis via Steam når den er fullført.

Sikker på at de ikke kommer til og ta penger for arbeidet??

Er veldig mange mennesker som har jobbet mye med dette, så og da ikke få noe igjen...

Veit ikke jeg...

De har ikke lov til å ta penger siden dette er en mod og konseptet er allerede eid av Valve. Dermed har dem ikke lov til å ta betalt for arbeidet sitt. Dog er det naturligvis lov med diverse bidrag, og folk som følger aktivt med på utviklingen av prosjektet har tilbudt å gi dem bidrag, men Black Mesa teamet ønsker ikke dette.

Her er bekreftelsen fra selveste FAQ:

Q. How much will Black Mesa cost?

A. Black Mesa is a free modification; The developers will never charge you for playing mainly because we wouldn't want to make people pay to play, but also because it would be illegal to do so. As long as you have a copy of both HL2 and CS:S, Black Mesa will cost you nothing.

Endret av SynSwitch
Skrevet (endret)

ok da :)

Men det er da noen mod som tar penger for arbeidet, Garry's mod og noen andre... Men de tror jeg har sånn at VALVe får 50% av pengene ;)

Endret av Pondus777
Skrevet

Er vel Vrengtpolvott her fra som er med og koder litt trur jeg.

Vi har forresten en tråd om dette fra før, i modifikasjoner forumet (gidder ikke skaffe link :p), så fortress diskusjonen der. ;)

Skrevet

Jeg har vært med på teamet ja, som level designer, men sluttet pga dårlig med fritid da jeg var med ;)

Jeg vet i alle fall at de skulle lage en trailer, men portet over til Episode 2 motoren slik at de kunne bruke den i modden og lage trailer med den i bruk, så den skal nok komme om ikke så alt for lenge.

Skrevet (endret)

Woho:D Har gledet meg til denne siden jeg hørte om den i sommer :D

Edit: Hva vill "om ikke så alt for lenge" si? :p Sånn ca? :)

Endret av Pondus777
Skrevet

Hmm.. Hvis det kommer snart..

Da vil jeg si...

Når Duke Nukem Forever kommer, da..

Og selvom det ikke er Valve som lager det kan det godt hende de går etter Valve's tid.

Og da er snart om noen uker, og noen uker er om 3 måneder eller noe.

Skrevet

Duke Nukem Forever har de fleste gitt opp. Seriøst at det er mulig å bruke så lang tid på et spill. De kom med en liten teaser for ikke så lenge siden, så helt håpløst ut, de viste ingenting av gameplay, kun en liten CGI snutt av Duke Nukem der han røyker sigar... drittspennende. :thumbdown:

• 4 uker senere...
Skrevet

i følge wikipedia så er dette en mod som blir produsert av fans som ikke var fornøyde med oppgraderingen som Valve selv kom med til HL1, som bare fikset på lys og noe greier hvis ikke jeg husker feil.

For øverig gleder jeg meg noe helt utrolig til denne modden. Blir vanvittig gøy og spille gjennom HL1 igjen med ny grafikk,

Håper de tar med Barney kun et sted, og det samme med forskerene. får litt karakterer med i spillet på en måte.

Skrevet
i følge wikipedia så er dette en mod som blir produsert av fans som ikke var fornøyde med oppgraderingen som Valve selv kom med til HL1, som bare fikset på lys og noe greier hvis ikke jeg husker feil.

Nå var jo Half-Life Source aldri en oppgradering, men en port for å vise moddere hvor lett det var å porte noe fra GoldSRC motoren til Source motoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...