Gå til innhold

Feil på taster N82 etter service


lrw

Anbefalte innlegg

Fikk igjen min N82 etter 4 ukers service hos moobi/Zodiac. Ble sendt inn med bakgrunn i knirkelyder fra D-pad/navigasjons tast. Ikke utbedret, men ny software er lagt inn, testet ok av Zodiac! De klarte ikke å utbedre ulyden i tastene. De hadde lagt inn ny software selv om jeg hadde gjort dette selv før innlevering. Hentet/fikk telefonen idag, oppdager til min enorme frustrasjon, har da ventet i 4 uker, så er tastene helt på trynet, når jeg trykker ned 3 og 4,6 og 9 tastene kommer det helt andre tall, dobbelt opp. Når jeg eksempelvis trykker ned 3 tasten kommer 43 på skjermen, det samme skjer når jeg trykker ned 4 tasten. har sjekket om norsk oppsett er valgt, noe det er, noen som har gode forslag foruten å sende den inn igjen? Har prøvd å gjenopprette fabrikkinnstillinger, men jeg må da taste inn låsekode 12345, og når 3 og 4 tasten ikke viser 3 tall og 4 tall blir det vanskelig. Har også prøvd 3 finger trikset med å slå mob. av, holde inn ringeknapp + * og 3 uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mildt sagt litt frustrert ja, ihvertfall når verkstedet sier mobilen er testet og virker ok, men de har sikkert kun sett at den har startet opp. Er det andre måter man kan gjenopprette fabrikkinstillinger på, kan jo hende feilen ordner seg da? Men dette må som sagt gjøres uten at jeg slår på mob, kan dette gjøres med kabel via pc?

Lenke til kommentar
Hvordan er reglene da når den er ødelagt av verkstedet?

Verkstedet har vel ikke ødelagt telefonen?

Den er nok ikke godt nok testet eller det har skjedd noe siden de sendte den fra seg.

Er først når samme feil skjer for tredje gang kunden kan heve kjøpet.

 

 

Da må isåfall feilen ha skjedd under postforsendelsen. Jeg satt i simkort og minnebrikke på postkontoret og oppdaget feilen umiddelbart etter jeg startet mobilen. Var innom ett service verksted i Trondheim igår, Nordialog/Reidar Myhr, d tok dem ca 1 minutt og stille følgende diagnose, defekt tastatur. Nytt tatatur ble bestillt. De sier de regner med at d tar en uke (siden d er påske) å få oppover tastaturet. Selve jobben tar 30 min. Blir ordnet neste uke.

Lenke til kommentar
Den er nok ikke godt nok testet eller det har skjedd noe siden de sendte den fra seg.

Er først når samme feil skjer for tredje gang kunden kan heve kjøpet.

Det er helt feil. Det skal være en avveining av kundens ulempe vs. butikkens kostnad. Dessuten bør man aldri godta at ting er borte mer enn drøyt to uker, da bør man fremsette krav om heving av kjøpet/ny vare. Om du har dokumentasjon på mye ulemper, flere henvendelser og lang rep. tid tidligere, har du en bedre sak når du vil kreve omlevering/heving av kjøpet senere, uten at de skal klundre med den i tre måneder til sammen. (Noe de ikke har krav på, uansett hvor få ganger de gjør det på.) Egentlig så burde en 3-4 uker var maks samlet tid uten et produkt, men der er vi dessverre ikke.
Lenke til kommentar
Den er nok ikke godt nok testet eller det har skjedd noe siden de sendte den fra seg.

Er først når samme feil skjer for tredje gang kunden kan heve kjøpet.

Det er helt feil. Det skal være en avveining av kundens ulempe vs. butikkens kostnad. Dessuten bør man aldri godta at ting er borte mer enn drøyt to uker, da bør man fremsette krav om heving av kjøpet/ny vare. Om du har dokumentasjon på mye ulemper, flere henvendelser og lang rep. tid tidligere, har du en bedre sak når du vil kreve omlevering/heving av kjøpet senere, uten at de skal klundre med den i tre måneder til sammen. (Noe de ikke har krav på, uansett hvor få ganger de gjør det på.) Egentlig så burde en 3-4 uker var maks samlet tid uten et produkt, men der er vi dessverre ikke.

Ikke engang forbrukerrådet sier 3-4 uker... senest for et par uker sa de at 6 uker var helt ok hvis det var en vesentlig del man ventet på.

Lenke til kommentar
Ikke engang forbrukerrådet sier 3-4 uker... senest for et par uker sa de at 6 uker var helt ok hvis det var en vesentlig del man ventet på.
Påp hva slags vare da? Det siste jeg hørte fra dem (riktignok en stund siden jeg engasjerte meg noe særlig i problemstillingen) var at to uker burde var maks. Det gjaldt da en mobiltelefon. Mulig gjenstanden i dette tilfellet var en smule dyrere? og er da da snakk om 6 uker per rep, slik at man totalt kan gå 18 uker uten profuktet - over 4 måneder - før man får et nytt? Det hørtes ikke ut som en typisk forbrukerråd-uttalelse.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...