Gå til innhold

arbeid og gaming, ca 15k


Anbefalte innlegg

Heisann, tenkte å bestille ny pc, og håpet noen kunne gi meg noen råd angående oppsettet mitt. Jeg skal som sagt bruke pcen til arbeid og spill.

 

Tanken er å få mest mulig ytelse for pengene, og jeg tenkte også å prøve å overklokke pcen etter hvert, og kanskje prøve meg på vannkjøling.

 

Jeg har bygget litt på hardware.nos anbefaling, "spilleren".

 

Handlevognen

 

Er det noen flaskehalser for ytelsen på dette oppsettet?

 

Jeg er usikker på HK og minnet, er de gode for overklokking?

Er hastigheten på rammen optimalt for bruk med CPUen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1200 watts psuen er bare fordi den følger med kabinettet.. har regna på det, og å kjøpe P182 + en 600watts psu blir ca like mye..

 

ok, mulig jeg fjerner lydkortet hvis flere er enig i det?

 

hva med hovedkortet og minnet? er disse gode klokkere?

 

og til sist, har noen råd angående CPU? står mellom 8400 og Q9450..

Lenke til kommentar

Lydkortet støtter EAX osv.. det gjør ikke HK lydkort.. behold det og spar penga på prosessor...

 

8400 - Spilling og generell arbeid på pc

9450 - Videoredigering, tall knusing osv...

 

Med spillene som er idag vil de enten kjøre likt, eller så vil nok E8400 ha et lite forsprang.. Men siden jeg ikke har sett noen tester på dette enda, er det ikke lett å si.. Men det jeg kan si er at det hvertfall ikke vil yte 100% mer med tanke på Pris/ytelse... Q9300 tapte nå i forhold til spill mot 8400 i en test.

 

Jeg har nettopp bestillt en E8400 til OC, gaming, arbeid og litt photoredigering..

 

Hovedkortets Nvidia chipset er visst ikke helt stabilt så jeg ville kanskje satset på et X38 el X48 chipset.. Med mindre du absolutt skal kjøre SLI...

 

Skjermkortet vil ikke gjøre skjermen til sin fulle rett på høye oppløsninger i spill... (crysis og noen andre titler)... men en får mye for pengene

Endret av Djenzn
Lenke til kommentar
Lydkortet støtter EAX osv.. det gjør ikke HK lydkort.. behold det og spar penga på prosessor...

 

Realtek støtter EAX 2.0 sier de, men det er visst noen problemer med driverne. Men Asus har gått over til ADI for onboard audio chippene sine på nyere HK. De støtter også EAX 2.0 og de virker som de har fått det bra til.

 

Så viss du trenger EAX kunne valgt et Asus HK med ADI chip istedenfor Realtek. Regner med at Realtek kommer til å oppdatere driverene siden konkurransen er hard :)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

8400 - Spilling og generell arbeid på pc

9450 - Videoredigering, tall knusing osv...

 

Ok, men: ved en OC, ville jeg fått evt. begge cpuene opp på ca. samme klokkehastighet, eller har 8400 en fordel ved at den er raskere allerede?

 

Hovedkortets Nvidia chipset er visst ikke helt stabilt så jeg ville kanskje satset på et X38 el X48 chipset.. Med mindre du absolutt skal kjøre SLI...

 

Jeg tar med glede imot noen konkrete forslag til et godt hovedkort! Den verden er ganske gresk for meg.. SLI er ikke et krav, men gode OC mulighter er velkommen

 

Skjermkortet vil ikke gjøre skjermen til sin fulle rett på høye oppløsninger i spill... (crysis og noen andre titler)... men en får mye for pengene

 

Her går jeg virkelig etter mye for pengene.. selv om jeg vil ha et raskt skjermkort, er jeg ikke villig til å betale dobbelt for å kjøre litt raskere i crysis f.eks.

 

Det jeg egentlig lurer mest på nå, er et spesifikt forslag til en god combo av CPU/RAM/HK som vil gi meg mye for pengene og gode OC muligheter..

Lenke til kommentar

Ok, men: ved en OC, ville jeg fått evt. begge cpuene opp på ca. samme klokkehastighet, eller har 8400 en fordel ved at den er raskere allerede?

 

E8400 = 3ghz stock(4,3ghz OC er allright), Q9450 = 2,66(har ikke sett noe test)... ikke at det er selvsagt, men du vil kunne kjøre en høyere OC med E8400... Det vil også være mindre varmedannelse en med Q9450.. Men høyere Hz er jo ikke alt heller... viktigste er bruken..

 

Jeg tar med glede imot noen konkrete forslag til et godt hovedkort! Den verden er ganske gresk for meg.. SLI er ikke et krav, men gode OC mulighter er velkommen

 

Jeg kjøpte nylig Asus Rampage Formula til E8400 min... Det skal være en god klokker..

 

Skjermkort-->

Her går jeg virkelig etter mye for pengene.. selv om jeg vil ha et raskt skjermkort, er jeg ikke villig til å betale dobbelt for å kjøre litt raskere i crysis f.eks.

 

jepp... MSI kortet vil du nok være fornøyd med en stund...

 

Det jeg egentlig lurer mest på nå, er et spesifikt forslag til en god combo av CPU/RAM/HK som vil gi meg mye for pengene og gode OC muligheter..

 

Du kan egentlig kjøpe mye likt av det jeg har handlet, sjekk vogna: Vogna.

Lenke til kommentar
men de snakket mye om crossfire osv., betyr det at HK kun støtter ATI's grafikkort?
Nei... Men det betyr at man kan få flere ATI grafikkort til å samarbeide om et skjermbilde. Tilsvarende løsning for Nvidia-kort heter SLI og støttes ikke av det kortet.

 

Du kan fint bruke både ATI(AMD) skjermkort eller Nvidia-skjeromkort. Alt etter som hva du ønsker å bruke. Men du kan ikke få dem til å sammarbeide om ett skjermbilde. Da må du i tilfelle bae ha ATI(amd) kort.

Lenke til kommentar

Crossfire(ATI) = SLI(Nvidia)

 

Skal du kjøre SLI må du ha HK basert på Nvidia chipset, nyeste her er 780, men 790 er rett rundt hjørne.. Det var dette jeg snakket om tidligere ang. at det kan være litt ustabilt.

Endret av Djenzn
Lenke til kommentar

er det en spesiell størrelse jeg burde være ute etter på den skrutrekkeren?

angående OS, så blir det vel vista 64 bit jeg burde gå etter?

 

bra du liker oppsettet, tror det kommer til å funke veldig bra! eneste jeg tenker å bytte er kabinett tilbake til p190, så får jeg plass til noctua UH12, og feit GPU kjøler.. kaldt og stille er målet..

Lenke til kommentar

Ville byttet ut hd til en samsung disk istedet. De er alvorlig lydløs.

 

Skrujern! (for det er ikke istand til å trekke en ting) du trenger er av den små typen med håndtak. Målte mitt for det er mange typer skrujern der ute, og det var 0,4 cm i diameter. Så ca en halv cm er gode greier. Om de spør hva type så si phillips.

Endret av NyMaskin
Lenke til kommentar

Ja, Vista 64 er tingen... ikke noe vits å "lese gårsdagens avis"

 

Og ang. skrujern

 

TILSLAGSORD - ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

skrutrekker - skru|trekker redskap av jern el. stål til å feste el. løsne skruer med (som passer inn i sporet i et skruehode)

 

TILSLAGSORD - ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

skrujern ~ jern skrutrekker

 

Som vanlig er det jeg som har riktig :p

Endret av Djenzn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...