Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Veninne trenger å slanke seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "ett par kilo for mye"?

Det er ikke din oppgave i livet å påpeke andres feil. Jeg kan garantere deg at uansett åssen du sier dette til henne, så vil hun føle seg mobbet.

 

En god venn ville ikke brydd seg om litt ekstra tyt over beltet.

Endret av Den Gylne Apekatt
Lenke til kommentar

Dere må jo ikke glemme at det sikkert finnes en god del jenter der ute som vet de trenger trening, men har det vanskelig med å starte. Eller føler seg veldig dårlig på et treningsstudio med flere andre "perfekte" jenter. Da mener jeg det sikkert er lettere å komme seg på studio om det er noen som inviterer, og som vil være der for deg mens du trener. Da føler hun seg sikkert ikke like fæl som hun kanskje hadde ville ha gjort om hun var der alene.

Lenke til kommentar

Og kan trådstarter si meg hva som er normalt?

Hva er ditt syn på hvordan en kropp bør være? (så bildene av de jentene du linka til i en annen tråd, om hvordan du liker jentene så jeg tror ikke jeg velger å høre på deg når det kommer til at en jente har et par kg for mye på kroppen.)

Er så utrolig mange jenter som har kun et syn på hvordan kroppen til folk skal være og det er trist! Og dette igjen går ofte over til spiseforstyrrelser.

 

Ser det ut til at det er en ting som påvirker henne i dagliglivet og gjør henne mer trist?

Hvis det ser ut til at hun trives med det og ikke klager holder du rett og slett kjeft til henne. Men hvis hun hinter til det selv noen ganger kan du invitere henne med på trening.

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar
Gjest NoPretending

Ikke hør på alle de politisk korrekte gutta her inne. Si det til henne. Ikke sleng det som dritt i trynet hennes, men oppfordre henne til å være med å trene eller å ta en treningstur sammen med deg. Evt bare si "du er blitt litt rundere i det siste^^".

 

Man tåler såpass. Om hun får seg en crush betyr det bare at hun er veldig sårbar og bare har godt av på bli litt sterkere psykisk.

 

Jeg har en kompis som sier det mye mer direkte enn meg igjen, aka "kom her da feiten". "Har du spist ekstremt mye i julen eller" osv. Selvfølgelig tar jentene seg nær av dette, men utrolig nok henger de etter denne gutten her som lim. Kanskje fordi at ved å stille krav til dem føler de at å være i hans nærver hjelper dem til å bli bedre mennesker.

 

Må si jeg faktisk jeg er bittelitt lei Norges moralistiske syn på dette. Med sånne "kjempesnille" holdninger skaper vi tapere og middelmådigheter. USA på den andre siden er ganske ekstreme på å dyrke vinnere. Jeg synes likevel vi kan bevege oss litt nærmere USA på dette her.

 

Er utrolig lei av det sosialistiske Norge, hvor alt skal likestilles og bli tvunget likestilt uansett hva og hvem, aka SV-politikk. Ønsker meg et litt friere land hvor det faktisk går AN å si en liten kommentar til sin veninne om at hun kanskje burde trene litt, uten å få på pukkelen av moral-bærerne.

 

Litt på siden her nå, men det har jo en relevans^^

Mine 0.02

Lenke til kommentar
Må si jeg faktisk jeg er bittelitt lei Norges moralistiske syn på dette. Med sånne "kjempesnille" holdninger skaper vi tapere og middelmådigheter. USA på den andre siden er ganske ekstreme på å dyrke vinnere. Jeg synes likevel vi kan bevege oss litt nærmere USA på dette her.

 

Noe får meg til å tro at du aldri har vært i USA...

 

:whistle:

Lenke til kommentar

NoPretending, det du sier er helt på trynet.

 

For å bygge opp en person til å bli en vinner, så gjelder det å dyrke motivasjonen.

 

Kompetanse, autonomi og relasjoner. Å si det rett ut, uten å ha blitt spurt er som du sier å gi personen en på trynet. Hvis personen faktisk spør deg om din mening, så er det utrolig sterkt å være real med personen, og si rett ut hva du mener. Sånne folk liker jeg, bare det er sakelig og kan hjelpe.

 

Hvis du virkelig vil ha en jente til å trimme bort litt valker og komme i form, så gjør det skikkelig.

 

Ting som kan få fart i en person er:

 

* Bli fortrolig med personen, vis deg litt fra en sårbar side, og hun vil garantert ta opp siden ekstra kilo hvis det er noe som plager henne.

 

* Gi rasjonasjoner (hmm... ordet eksisterer ikke): Hey "navn", tenk hvor deilig det er å våkne om morningen full av energi, leve livet, få overskudd til å leve livet fullt ut. Hva hadde du gjort hvis du levde drømmelivet... bla bla bla... Lurer på hvordan vi skal få til dette...? Hmm, tror jeg skal komme meg ut og starte med dansing (eller what ever), så jeg får litt mer energi og livslyst. Tenk så kult...

 

Det beste er å bli fortrolig med personen, bygge opp selvtilliten og få henne til å klare ting hun aldri trodde var mulig. Hjelp hverandre med å sette mål, etc.

 

Vi kan som kjent klare hva som helst bare vi er godt nok motivert. Klarer du ikke å løpe 100 meter på under 10 sekunder, så er du ikke godt nok motivert. Taper du i bryting mot en liten svekling, så var han mer motivert enn deg. Blir du ikke president, så var du ikke motivert nok. Fikk du ikke drømmejobben fordi du var feit og ekkel, så er det motivasjonen det går på.

 

For all del, ikke ødelegg en persons motivasjon.

 

Til trådstarter, gi en lang faen i å fortelle en jente at hun trenger å trene. Når du spør sånne spørsmål, så mangler du enhver evne til å hjelpe personen uansett, og det er bare nyttesløst og teit.

 

Når sant skal være sagt, så liker jeg ærlige mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg synes det kommer litt an på graden av hvor tjukk hun er :p Er hun såpass stor at det faktisk er en helserisiko (det trenger ikke være veldig stor) så synes jeg at du er en dårlig venn hvis du ikke prøver å få henne med å trene og slanke seg litt. Bare litt dårlig venn, ikke så veldig :p

Er hun derimot bare et par kilo over ditt kroppsideal som er kanskje veldig slankt, synes jeg derimot det er teit å si noe.

Lenke til kommentar
Okey, saken er at jeg har ei veninne som har et par kilo for mye. Hvordan skal jeg si det til henne på en pen måte? Eller skal jeg bare være ærlig å si som det er? Eller kanskje spøke litt med det? "Hohoi, ser juleribba fortsatt ligger godt lagret, ja.."?

 

Som nevnt tidligere, hvis hun er en fleskeberg og det utgjør en fare for helsen hennes, si ifra for all del. Men hvis hun har bare lagt på seg av div. grunner og du føler du skal si ifra fordi du ikke liker hvordan hun ser ut nå, så ville nok jeg ha holdt kjeft om jeg var deg. Vet jo som sagt ikke årsaken, kanskje hun går gjennom en tung periode el.no :)

Lenke til kommentar

Si du kunne tenke deg å trene litt selv men trenger noen å gå med.

 

Jeg er selv medlem på Tren/3T eller hva det nå enn heter og vet det er utrolig vanskeligt å komme seg ut av huset alene for å trene. Men herre så godt det er å komme hjem etter en god treningsøkt.

 

Er dere to kan dere hjelpe hverandre med motivasjon og underholde hverandre mens dere er der. :)

Lenke til kommentar

"Okey, saken er at jeg har ei veninne som har et par kilo for mye. Hvordan skal jeg si det til henne på en pen måte? Eller skal jeg bare være ærlig å si som det er? Eller kanskje spøke litt med det? "Hohoi, ser juleribba fortsatt ligger godt lagret, ja.."?

 

Hvorfor er det din oppgave å påpeke andres vekt ?? Hvis hun ikke har fysiske problemer med vekta,eller at hun trives som hun har det,så synes jeg du skal holde kjeft !!

 

Eller er det kanskje fordi du vil stige i gradene hos andre,dersom de du går sammen med er er "slanke og vellykkede" ??

Dette minner om tanketomme idioter,som er totalt opphengt i utseende.....

Lenke til kommentar

Jeg tror nok veldig godt at denne jenta vet selv at hun har noen "kilo for mye" Og min mening, hvis du på noen måte hinter frem på at hun trenger å slanke seg, så vil det nok gjerne ødelegge veldig mye, vennskapet osv. Jenta vet om det selv, og dette er nok gjerne et av hennes såreste punkt. Hun vil føle seg angrepet hvis dette blir snakket om. Hun vil føle seg enda mer nedtrykt, uverdig og feit!! Ja gutter, det er faktisk sånn at jenter reagerer på slike ting uansett hvordan man legger det frem, vi er følsomme og sårbare. Er man virkelig en venn hvis man påpeker at "hey, nå syns jeg du har lagt på deg litt.." ?? Gutter kan helt sikkert si slikt til kompiser, og spøke med det. Men jenter er annerledes. Hvis jenta er sykelig overvektig, så vet hun det nok enda bedre selv da og.

 

Hun står ikke alene om dette, hun har sikkert familie og andre nære som gjerne påpeker dette i større grad. Hun får dette inn med teskje og vel så det! Er man en god venn så respekterer man andre slik dem er, man godtar dem slik dem ser ut, og viser at man likevell bryr seg fordi om dem har noen kilo ekstra! Hadde dette vært en alvorlig trussel mot hennes helse, så tror jeg jammen noen andre hadde grepet tak i dette og tatt det litt mer alvorlig!!

 

Til alle dere som har noe "EKSTRA KILO" Dere er nydelige alle sammen, og vær stolt av dere selv.

 

Slike temaer gjør meg skikkelig forbanna!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...