Gå til innhold

Spill for nybegynner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Javel. Jeg har tenkt å begynne å game, men vet lite om det.. Hvilke spill skal jeg starte med som ikke er for vanskelige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Javel. Jeg har tenkt å begynne å game, men vet lite om det.. Hvilke spill skal jeg starte med som ikke er for vanskelige?

Vell... Det finnes jo mange typer spill... Du må nok si hvilke typer spill du liker for å få flere svar:)

Skrevet

Vell... Det finnes jo mange typer spill... Du må nok si hvilke typer spill du liker for å få flere svar:)

som over, er veldig vanskelig for oss å hjelpe deg når vi ikke vet hva du liker..

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Hva slags hobbyer / interesser har du til vanlig?

Skrevet

Det er nettopp det jeg ikke vet, for jeg kan ikkje noe særlig om spill. Jeg liker vel hmm. kampsport, kunst (alt fra klær til biler osv), musikk, reising, okkultisme, kultur religon språk psykologi anatomi ja samfunnsrelaterte ting:)

Skrevet

Noe å starte med kan jo være The Sims, da får du begynt rolig i et spill som er behagelig å drive med. Der får du jo designe eget hus, personer og skaffe de jobb, lære de diverse ting osv. Når du er lei med det, eller begynt å bli vant til å drive med spill kan du jo gå over på andre spill du syns høres interesante ut.

Skrevet (endret)

Har du hørt om dragen Gilbert?

Vell.. Det er et strategi-spill som inneholder de fleste tingene du liker tror jeg... Men det er ikkert ikke å få kjøpt lenger..

Edit: Egentlig så tror jeg det er et spill for barn.. veldig lenge siden jeg spilte det..

Det var ganske vanskelig egentlig... men det er jo bare fint, synes jeg:)

Endret av Mats Støen
Skrevet

Jeg tror jeg vil anbefale deg Portal. Det er ett ganske unikt "tenke"-spill der du må virkelig pønske til tider for å komme seg gjennom brettene. Har ikke sett en eneste dårlig kritikk av det, og jeg tror det appellerer til veldig mange som normalt sett ikke spiller spill. Det er laget av Valve (Half-life etc) så det er av meget høy kvalitet.

Det ER vanskelig, men ikke på den måten som krever årevis med erfaring fra CS eller lignende. Det er mer en slags morsom logisk utfordring som kan trimme de små grå litt.

Litt info: http://www.gamespot.com/pc/action/portal/i...=result;title;2

Skrevet

Har du vurdert å skaffe deg Wii? Da er Super Mario Galaxy midt i blinken.

Mye lettbeint på den fronten framover...

Om det er PC gaming du vurderer kan World of Warcraft funke bra - men pass på, du blir fort sittende alt for lenge..

Skrevet
Har du vurdert å skaffe deg Wii? Da er Super Mario Galaxy midt i blinken.

Mye lettbeint på den fronten framover...

Om det er PC gaming du vurderer kan World of Warcraft funke bra - men pass på, du blir fort sittende alt for lenge..

Ville ikke valgt WoW som første spill opplevelse:/

Skrevet

Haha, start på no hardcore istedet for alt dette "casual-MØLET" som de legger ut...

WoW er helt greit, mellomting vel og merke. Casualspill er kjedelig og det ligger lite intelektuell såvell som annan utfordring i det. Jada det er quis i backpacker og det er litt økonomi i bildet med sims... Men det blir aldri så man utfordrer seg selv med et casualspill og det er vel delvis poenget.

Start med en RPG, alle liker RPG. Det er unisex og som regel er communityene bedre enn i FPSene.

Skrevet (endret)

skaff deg disse spillene:

RPG: Diablo 2 (kom ikke på noe bedre i farten :( )

FPS: Swat 4 eller Bioshock. kommer ann på om du liker seriøst eller ikke.

Strategi: C&C Generals eller Heroes of might and magic 4. kommer ann på om du liker "nå tid" eller fantasi.

Dette burde gi deg en go start.

Edit: noen av disse spillene krever en del, så hadde vært fint om du kunne fortelle oss hvilken pc du har. F.eks Bioshock kan ødelegge mye av opplevelsen vist du ikke har bra nokk pc.

Endret av MysticoN
Skrevet

Hold deg unna World of Warcraft. Ville også anbefalt deg å holde deg unna skytespill i førsteperson, og strategispill i sanntid. Rollespill kan også være litt kronglete å sette seg inn i om man aldri har spilt før, så jeg ville ikke begynt med det heller. 3D kan også være lurt å styre unna i starten, siden man stort sett må bruke ganske mange taster for å kontrollere spillet, og det er lite brukervennlig for noen som ikke er vant til å spille.

The Sims er nok for mange et godt alternativ for å komme inn i spillenes verden. Jeg ville nok heller startet med et eventyrspill i 2D. Lett å kontrollere og man kan ikke dø. Broken Sword 1 - The Shadow of the templars er mitt forslag når jeg ser interessene dine. Det er et av tidenes desidert beste spill. Man får Broken Sword 1 og 2 i en og samme pakke nå for nesten ingenting.

Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Skrevet

Har en del jenter i klassen, som etter vi fikk pc på skolen har begynnt å game så smått. Først var det elma, mario, tetris osv. Nå er de med på cs. De er ikke spesielt flinke, men så spiller de ikke så mye heller. Mulig cs ikke er så artig i starten, for man blir jo bare pwned hele tiden..

RPG kan som sagt over være vanskelig å starte med.

Vet ikke om det var noen hjelp jeg, men..

Skrevet

Sims har jeg spilt nok av :) ønsker noe litt mer konkurranse-aktig spill enn sims nå. Har en HP Pavilion =) takk for mange tips !

Skrevet

Morrowind! Kjenner flere som ikke har en bagrunn med tung rpg spilling som har elsket spillet og spillt igjennom det :!: Ett kjempegodt spill. Eller du kan kjøpe Oblivion om grafikk er viktig.

Skrevet

Hvis du syntes det er vanskelig å velge spill så er World of warcrft tingen.. Der har du spill leeeenge som ikke er altfor krevende.. :laugh:

Skrevet

Start med Counter Strike hvis du skal ha det veldig simpelt. WoW vil jeg ikke anbefale med mindre du ikke er redd for å bli avhengig av et spill i et par år fremover. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...