Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli kvitt plagsom "venn"?


Gjest weiss

Anbefalte innlegg

Gjest "Venn"

Det har seg slik at i klassen min går det en kar av den litt spesielle sorten. Han har noen problemer, primært at han ikke eier sosiale antenner (har temmelig åpenbare symptomer på aspergers), og er av den grunn ordentlig plagsom.

At han ikke er av skolens mest populære, er nå så, men at han i tillegg skal snakke hull i hodet på meg og de fire-fem andre han tror er vennene hans med emner som interesserer oss null og niks, det er drepen. Om vi kunne unngått det, skulle vi gjerne unngått å sitte innenfor prateradius av ham.

 

Han tar ikke hint om at vi ikke utstår ham, verken i form av åpenbar ignorering, mobbing (ikke vårt ansvar) eller lignende. Han er rett og slett snill mot alt og alle, uansett for ufine de har vært mot ham før. Egler seg stort sett innpå de som ikke er direkte negative mot ham fra begynnelsen av, noe folk finner direkte ubehagelig.

 

Vi ønsker selvsagt ikke å være direkte ufine mot stakkaren, men i perioder blir det rett og slett for mye. Noen som har en ide om hvordan vi kan få ham litt vekk, uten å såre ham altfor mye? En kamerat poengterte at siden vi ikke kjenner ham voldsomt godt, kan det godt være at han fort vekk hopper foran toget dersom han føler seg rent forlatt.

 

Må da være noen som har erfaringer med å bli kvitt "stalkere", hm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest "Venn"

Det å være en overfladisk drittsekk er langt fra det jeg pleier, så det å ignorere er faktisk forsøkt, og det er klin umulig.

 

Høres antagelig passe dumt ut, men det ER virkelig plagsomt å ha noe slikt slengende rundt seg hele dagen, som et øresus uten like.

Lenke til kommentar
Gjest Guest "venn2"

Jo, det skal jeg si det.. Det har vi prøvd, men se for deg at det sitter en litt bred fyr ved din side, nesten oppå deg, så er det små vanskelig å bare ignorere det. Vi har prøvd, det kan jeg si deg, men når man ikke tar hintet så har man lyst til å be ha dra ditt pepper'n gror! Men igjen det som kan være dråpen i glasse for at en viss "venn" hopper forran ekspresstoget! Noe man vel og merke ikke vil ha noe av!

 

Generelt går han meg på nervene!

Lenke til kommentar
Gjest "venn2"

Vell.. Nå har det seg slik at jeg og en kamerat sa det direkte ut til han at han var drit slitsom!

Og det funka :D

I sånn ca. 3 dager :hrm: da hadde han glemt det igjen.. Så han åpnet kjeften nok en gang!

Hva gjør man med sånn da?! Virker som han har Aspergers og ADHD.. :(

Blir ikke kvitt han selv om man sier det rett til han, han har festet seg med fiskekrok langt opp i rygg marken, og slipper seg bare litt unna noen dager etter at man har kjeftet han i senk.. Og det har seg slik at til og med mange lærere gir blanke i han!

Lenke til kommentar

på ungdom skolen hadde jeg en sånn fyr, vi kom også på samme VGS, men på forskjellige linjer her klenget han ikke fordi de han ble redd de nye vennene mine : ) men jeg prøvd også å si det rett ut det funket ikke han tok det ikke til seg og forsatte å prate og var flere som prøvd å si det til han, men funka ikke, vet hvor jævlig det er å ha en sånn fyr etter seg, og synes synd på deg, men ikke vær en dritt sekk sånn som jeg var fordi nå går han fyren uten venner på VGS og jeg har prøvd å gjøre det godt med han igjen, men nå ignorerer han meg totalt, eller han snakker litt med meg av og til da, men svarer heller ikke på msn. så prøv og si det på en mild måte og ikke vær total drittsekk

Lenke til kommentar
Gjest "Venn2"

Nei, det er sant at det ikke funker å være drittsekk, og selv om det virker som at jeg er det her.. Så går jeg faktisk mot han med en vennligtone, men man blir jo seff frustrert..

Men.. dere mener alle at det beste ville vært å bare ignorere? :p Selv om det da virker litt suspekt..

 

Og jo, han har vist noen andre venner på andre skoler.. Han henger sammen andre folk og, men når de ikke går i samme klassen så er det jo litt slit.. Men joda, det er synd på han! Det er jo derfor jeg heller ikke vil helt si rett ut at jeg vil har han skal hoppe i havet heller..

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Fetteren min er sånn. Han henger på meg hele tiden, han spytter på med, biter meg og hopper på meg. Det funker ikke og ignorere han. Han er adoptert. Kjønner at han har det vanskelig. Så et tips snakk til han og be han om og slutte og finne noen han man plage. Har ikke gjort det med min fetter.

 

 

Lenke til kommentar

Takk takk. Prøver liksom og holde fetteren min unda vennene mine som er litt eldre, for han er bare helt gal forhold til aldren.

 

 

Skal henge med dem snart, og han skal være der vi skal til Trondheim og gjøre litt forskjellig. Og er redd for at han skal henge seg på

Lenke til kommentar

Fetteren min er sånn. Han henger på meg hele tiden, han spytter på med, biter meg og hopper på meg. Det funker ikke og ignorere han. Han er adoptert. Kjønner at han har det vanskelig. Så et tips snakk til han og be han om og slutte og finne noen han man plage. Har ikke gjort det med min fetter.

Hvis han spytter, biter og hopper på deg så slår du han i trynet. Det får være grenser for hva man skal tolerere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...