Gå til innhold

BioShock 2 kunngjort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Riktig nok kan man bli lei av det, det er bare et singleplayerspill

 

Ja, bioshock scorer dårlig på levetid har også dårlig gjennspillings verdi i mine øyne (blander vi det med det jag har nevnt tidligere i tråden er ikke dette en høydare i min bok) Om vi feks tar frem FarCry som jeg kan finne på å ta fremm enda, en høydare!

 

Det kan også være hoved problemet med reviews. De prøver spillet over en kort tid, og da er jo faktisk spillet artig samt det har kul atmosfære.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Gode nyheter dette. Jeg ser ikke helt bort fra at Bioshock 2 kan komme til PS3 i tillegg til X360, da PS3 er langt mer utbredt nå enn da Bioshock 1 kom ut. Med andre så er det relativt gode muligheter for å tjene penger på en PS3-versjon denne gangen.

 

Hvem vet, kanskje de planlegger en versjon for Wii også. Med tanke på hvor mange Wii maskiner det er ute blant folk om dagen så er det iallfall ingenting å si på inntjeningsmulighetene. ;)

Lenke til kommentar

@simalarion: Du plukker ut en setning fra innlegget mitt og vrir det i din retning!?

 

Enten så misforsto du inlegget mitt helt eller så er du så sleip at du bevisst gjør dette med vilje. Uansett så er det skikkelig lavt. Jeg snakket ikke om at jeg synes BioShock i seg selv er mer kjedelig enn andre spill. Jeg snakket om at jeg blir lei av singleplayerspill GENERELT etterhvert. Det du skrev kunne du mye bedre gjort uten og plukke ut den ene setningen av inlegget mitt og bruke den til å vinkle DIN mening! :thumbdown:

 

Skjerpings!

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Uff ikke sammenlign Bioshock med HL da!, bruk heller Doom spillene som er bygd opp nøyaktig på samme måte og har lignendet grafikk.

 

Har til gode å bli ferdig med Bioshock 1, forstår ikke helt hura ropene rundt dette spillet. En ting det kan være (som jeg fant ut nylig) er at det ikke krever mye maskinkraft da jeg kjører full pupp på min Xps 1530 laptop, så grunnen kan være at spillet ser bra ut selv på litt dårligere pcer (ikke vet jeg)

Sammeligne Bioshock med doom?? haha vet ikke hvilken tåke noen befinner deg i men...."bygd opp nøyaktig på samme måte" hallo så å si ingenting er likt doom,doom er et shoot-themup spill ja mer eller mindre, her er det en inntrikat historie, grafikk, gameplay, lyd alt bedre og annerledes enn doom og at Bioshock fungerer bra godt på mindre pc`er skyldes godt håndtverk ingenting annet, kan jo tilføye at når doom3 kom ut klarte ikke daværende pc`er å kjøre spillet på full pupp....ikke bra håndtverk

Lenke til kommentar

Yes, endelig får jeg en sjanse til å IKKE gjøre samme feil igjen! Brukte 500 spenn på Bioshock, og det spilte jeg i fire timer.

 

Bioshock er spillet som har tatt det dårligste fra alle spill som er er lagd før.

 

- Grafikken er plastisk, og ragdolleffektene er rett og slett dårlige.

- AIen er helt elendig, og de forskjellige fiendetypene kan telles på en finger.

- "Plasmidsene" er egentlig bare "spells", som man så godt kjenner fra gamle spill som Hexen, helt til nyere Might and Magic: Dark messiah.

- Skiftenøkkelen man starter med kan man gjøre om til det beste våpenet på hele spillet, samt at alle de andre våpnene føles ut som luft.

- Spillet er lett selv på den høyeste vanskelighetsgraden.

- "De moralske valgene" er å redde en jente eller å drepe hu, dette valget får du glatt over 10 ganger. Med andre ord så står det feil bakpå boksen, da "moralske valgene" skal være i entall. Dessuten så suger dette valget hardt...

- Historien er rett og slett ræva, og det finnes ikke noe mer kjedelig enn å spille av de forbanna bånda man finner gjemt overalt.

- Selvom ting detter fra hverandre slik at man får inntrykk av at man skal løpe, så kan man egentlig bare stå helt stille uten at noe skjer, da alle effektene er scriptet.

- Big daddies er helt åndsvake og er ikke skumle i det hele tatt. På toppen av dette, så kan du bare gå forbi dem uten at de bryr seg hvis du vil.

- Plukke opp items for å så bygge dritt utavdem er det døveste systemeet som noengang har blitt misbrukt på en konsoll.

- Man starter seriøst å bli LEI av oil digger etter å ha låst opp en lås for Nte gang!

- Går man litt tilbake, så har fiendene magisk stått opp fra de døde. Ser ut til at Rapture hadde klonemaskiner også.

 

De eneste som liker dette spillet er enten de som liker flashie effekter(flammekasteren er faktisk ganske kul), eller de som aldri har prøvd spill av samme type før. Alt man ser i Bioshock har blitt brukt før, og det er ikke engang på grensen av å være innovativt.

 

Med andre ord, jeg skal støtte menneskeheten ved å IKKE kjøpe Bioshock 2, da det fremdeles vil suge selvom det blir dobbelt så bra som enern. Vil ikke at andre folk skal bli like skuffet som jeg ble.

Lenke til kommentar

Bioshock er til nå det beste og mest fantasifulle FPS-spillet jeg har spillt til, det kan bare måle seg til Half life 1 og 2. Og det at det vil komme en oppfølger gjør meg helt skelven, mens hårene reiser seg på armen! :D Jeg gleder meg sååå forferdelig til dagen Bioshock 2 gis ut. :dribble:

Endret av Passekul
Lenke til kommentar
Får dette blir like bra som forgjengeren. Jeg elsker BioShock og forstår ikke de som klager på det. Riktig nok kan man bli lei av det, det er bare et singleplayerspill, men så blir jeg lei av de fleste spill når jeg spiller dem mye. Det er bare og forvente.

 

Tja, min grunn til å ikke like Bioshock, det er en remake av System shock 2. Det vil si, settingen er annerledes og det er litt variasjon i inventory etc, men storyline var dønn lik, plasmids/implants dønn lik. Det er en remake, rett og slett.

 

Joda, morsomt en liten stund, men når du ser at de ikke har gjort stort mer med historien enn å forandre navn på folk syns jeg det lukter latskap lang vei.

Lenke til kommentar
Yes, endelig får jeg en sjanse til å IKKE gjøre samme feil igjen! Brukte 500 spenn på Bioshock, og det spilte jeg i fire timer.

 

Bioshock er spillet som har tatt det dårligste fra alle spill som er er lagd før.

 

(Klipp, klipp)

 

Heisann.

 

Jeg har ikke tenkt til å diskutere innlegget ditt, ettersom smaken er som baken og alt det der...

 

Men jeg må innrømme at jeg nå ble veldig nysgjerrig på hvilke spill du setter pris på. Kan du ramse opp noen titler du mener vi litt mindre spillteknisk begavete (som liker Bioshock) bør teste ut?

 

Hadde vært kult å lese. :yes:

 

Edit: Klippet litt...

Endret av Schwiin
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at noen kan syns bioshock er bra ... Det er jo ikke annet enn gjentagelser. Og den "hackinga er helt latterlig. Dessuten er animasjonene helt latterlig dårlige (spesielt når folk snakker). Syns egentlig ikke grafikken er noe særlig imponerenes heller. Det eneste som er bra med grafikken er vannet noen steder.

Endret av Ltr
Lenke til kommentar

Det som kunne gjøre bioshock litt repeterende og kjedelig mot slutten for mange var vel at de fant seg en spillestil som de brukte om og om igjen. Selv er det flere ting jeg aldri prøvde.

Vi har det at inventoryen blir full i ett sett, at det ligger ting overalt, og at fiendene tåler flere magasiner mot slutten, men det var jo fortsatt et ganske bra spill.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd verken System Shock 1 eller 2 så jeg kan ikke vite om BioShock virkelig er en remake, og siden jeg ikke har spillt de førstnevnte så har det jo ingenting og si for meg. Heller ikke for andre som ikke har prøvd dem. Jeg synes BioShock er bra og jeg tror faktisk at jeg har spillt så mange spill gjennom tiden at jeg vet det når jeg ser et bra spill eller et dårlig spill. Folk har forskjellige meninger om dette spillet, det er tydelig. Men uansett om dette likner for mye på noe eldre spill så kan det ikke forandre det faktum at det ser designmessig veldig annerledes ut enn de fleste andre spill av nyere årgang.

 

De fleste spill de siste åra av action sjangeren er jo enten satt i moderne tid, i fremtiden, andre verdenskrig eller i middelalderen. Og blandt alle disse overbrukte sjangerne så kommer BioShock som et friskt pust.

 

Jeg gleder meg i hvertfall til og se hvordan BioShock 2 blir, selvom det skulle være ønskelig at det var samme utviklere bak den som den første. Men vi får håpe disse er like eller mer kompetente enn de tidligere.

Lenke til kommentar

Haha, mye morsom lesning her inne. Tydelig at Bioshock var/er mer opphypa enn Halo 3, Crysis og Assassin's Creed til sammen. De punktene Camper_killer kommer med er helt korrekte (bortsett fra det med historien). At folk liker Bioshock er helt greit, men når folk kommer med uttalelser som at det tok FPS sjangeren til et nytt nivå, kaller det et FPS 2.0 og lignende så blir jeg frustrert. :nei:

Lenke til kommentar

jeg skal i alle fall ikke kjøpe Bioshock2 når det kommer. Kjøpte det første pga hypen og syntes det var veldig bra i begynnelsen. Så ble det litt kjedelig, men siden spillet var ferdig på 2 kvelder var det greit nok. Alt i alt et ok spill, men når det har 0 gjenspillingsverdi ser jeg ikke at det gir noe særlig valuta for pengene. Skal aldri mer kjøpe spill uten en god multiplayer. (Bortsett fra evt oppfølgere til Oblivion som jo var et kongespill.)

 

Nei da har Halo2 og 3 vært bedre investeringer for meg. Har brukt hundrevis av timer online på disse to.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...