Gå til innhold

Ser etter -->komfortable<-- øreplugger


Anbefalte innlegg

Emnetittelen forklarer vel det meste.

Det jeg er ute etter er meget komfortable øreplugger istedenfor hodepinemaskin slik som mine sony hpm-75 som jeg bruker nå. Jeg syns rett og slett de er vonde og ha i øret. Som regel etter en halvtimes bruk.

 

Håper på at noen her vet om noen behagelige øreplugger med sånn passe god lyd til en billig penge :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Emnetittelen forklarer vel det meste.

Det jeg er ute etter er meget komfortable øreplugger istedenfor hodepinemaskin slik som mine sony hpm-75 som jeg bruker nå. Jeg syns rett og slett de er vonde og ha i øret. Som regel etter en halvtimes bruk.

 

Håper på at noen her vet om noen behagelige øreplugger med sånn passe god lyd til en billig penge :p

 

Sennheiser cx300/400, spørs hva du mener med "billig". Komforten får du ikke hodepine av.

Lenke til kommentar
Emnetittelen forklarer vel det meste.

Det jeg er ute etter er meget komfortable øreplugger istedenfor hodepinemaskin slik som mine sony hpm-75 som jeg bruker nå. Jeg syns rett og slett de er vonde og ha i øret. Som regel etter en halvtimes bruk.

 

Håper på at noen her vet om noen behagelige øreplugger med sånn passe god lyd til en billig penge :p

 

Sennheiser cx300/400, spørs hva du mener med "billig". Komforten får du ikke hodepine av.

 

De lignet jo veldig på de jeg hadde fra før av

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Problemet med akkurat dette spørsmålet er at vi ikke vet hvordan dine rører er å føles. jeg kan godt synes at de pluggene du klager på føles som fløyel i øret. Utformingen på de fleste gode ørepluggene er jo slik at man dypper de så langt inn i øret man får dem før det begynner å gjøre vondt:P jeg for mindel hadde ingen problemer med CX300 kombinert med de minste gummidingsene som fulgte med. akkurat nå har jeg fått meg noen nye plugger, å sitter å forsker på hvilke størrelse som er mest behagelig.

 

det jeg vil fram til er vel egentlig at det spørsmålet du stiller er ganske håpløst:P du får gå finne noen som støper øreplugger til deg:P

Lenke til kommentar
Problemet med akkurat dette spørsmålet er at vi ikke vet hvordan dine rører er å føles. jeg kan godt synes at de pluggene du klager på føles som fløyel i øret. Utformingen på de fleste gode ørepluggene er jo slik at man dypper de så langt inn i øret man får dem før det begynner å gjøre vondt:P jeg for mindel hadde ingen problemer med CX300 kombinert med de minste gummidingsene som fulgte med. akkurat nå har jeg fått meg noen nye plugger, å sitter å forsker på hvilke størrelse som er mest behagelig.

 

det jeg vil fram til er vel egentlig at det spørsmålet du stiller er ganske håpløst:P du får gå finne noen som støper øreplugger til deg:P

 

Jaja, lurte bare mest på om jeg var den eneste som følte at de medfølgende fra sony ericsson walkman telefonene skapte et vakum i øret som gjorde det noe jæ**** ubehagelig (som skaper noe sykt til hodepine).

Lenke til kommentar

Det vil vel strengt tatt komme ann på hva du bruker proppene til, blåser du 2k på propper til ipoden din har du nok gjort en temmelig dårlig deal. Er så langt strålende fornøyd med mine til 300, men skal da sies at de ikkje er kjøpt i norge, vet ikke helt hva de ville havnet på i pris her i landet.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis aldri prøvd propper til over 300 kr. Lydisolerte propper er et must om du ikke skal bruke de kun hjemme.

 

Selv har jeg prøvd de meste som er å prøve, du vil aldri gå tilbake om du først legger litt penger i lyd produktene dine.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Ørepropper som sitter godt uten lydisolasjon kan bli vanskelig, om du leter etter kvalitets ørepropper... Selv bruker jeg mine lydisolerte i bakken også, forstår ikke hva slags lyder man skal høre for å unngå å krasje i bakken.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Lydisolasjon er heilt greit, må jo være det om det skal henge fast. Høyrer ingenting uansett om eg har støydemping eller ei. Såg ein artikkel om Comply-pluggar i dag på Amobil. Ut frå teksten såg dei fine ut, men vanskeleg å sei, du har vel ikkje prøvd dei?

 

Er noko eg gjerne kan bruke på buss eller fly og, så lenge dei er komfortable.

Lenke til kommentar

Eg har Shure E3C, veldig nøgd med lydkvaliteten, men dei medfølgande proppane har eg problemar med å få til å henge sjølv på bussen, ser ikkje for meg at dei skal halde når eg er i aktivitet. Følger med gule skumgummisaker, har ikkje brukt dei så mykje, meiner eg ikkje var heilt nøgd, men skal plukke dei fram og sjå. Dei ligg sjølvsagt i ein leilighet langt vekk akkurat no. Er det nye pluggar til dei nye Shure-settene?

 

Litt svak på bassen, men om dei sit fast og lufttett er det med eitt mykje betre.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Eg har Shure E3C, veldig nøgd med lydkvaliteten, men dei medfølgande proppane har eg problemar med å få til å henge sjølv på bussen, ser ikkje for meg at dei skal halde når eg er i aktivitet. Følger med gule skumgummisaker, har ikkje brukt dei så mykje, meiner eg ikkje var heilt nøgd, men skal plukke dei fram og sjå. Dei ligg sjølvsagt i ein leilighet langt vekk akkurat no. Er det nye pluggar til dei nye Shure-settene?

 

Litt svak på bassen, men om dei sit fast og lufttett er det med eitt mykje betre.

 

Shure E3 er ikke de som passer best til aktivitet, ved bruk av hjelm eller lignende.

Har også disse, lyden er grei, i alle fall dersom du bruker de rett ut fra en god spiller.

Shure E5, dersom du finner disse, kan brukes også inni hjelm (har disse , og de sitter godt inni motorsykkelhjelmen!).

Eventuelt dyrere, som Ultimate Ears UE10, er laget etter avtrykk av innsiden av øregangen, og disse sitter!

Du må se på noen som ligger inni øret, ikke stikker rett ut fra øregangene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...