Gå til innhold

Installere programmer på dvd/cd?

ssf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig å installere diverse programmer på cd eller dvd, og kjøre de derfra? (Programmer som ikke trenger cd såklart, så tenker da ikke på spill... (evt trackmania nations?) )

Hvis noen har erfaringer fra dette er jeg veldig interessert å høre om de :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøbbelet ved å "installere" et program på en CD er hvis programmet lagrer innstillingene i en fil i samme mappe som det er installert i, så vil ikke programmet lengre fungere som det skal.

Mye lurere å installere det på en minnepenn.

Skrevet

Hva om du innstalerer programmet på skrivebordet i en mappe, som du så kan brenne på en cd? :hmm:

Ville tro det var sånn man må gjøre det hvis det faktisk går... :thumbup:

Skrevet

så f.eks adobe photsoshop kan ikke installeres på en dvd, siden det er ei mappe det skrives til??

Men slik jeg forstår det kan denne brennes og brukes uten problemer...

Skrevet
så f.eks adobe photsoshop kan ikke installeres på en dvd, siden det er ei mappe det skrives til??

Men slik jeg forstår det kan denne brennes og brukes uten problemer...

Den platen inneholder programmer klar for installering, og ikke for kjøring fra platen.

atlef.

Skrevet
Den platen inneholder programmer klar for installering, og ikke for kjøring fra platen.

atlef.

Fant det ut da jeg prøvde:P Da gjør den nok ikke den nytten jeg hadde tenkt meg, men portableapps er nok en fin ting..skal prøves ut!

Skrevet
Portable apps er bare noe surr, ikke bruk det...

Det går fint å innstallere programmer på eksterne harddisker og kjøre det derfra, men hvis det legger igjen noen filer i Windows mappen så blir det vanskelig å bruke det programmet på en annen pc. Men jeg har kjørt programmer på flere pcer fra for eksempel minnepenn og ekstern harddisk, har virket helt fint.

Photoshop kan fort bli et litt tungt program så vil anbefale at du innstaller det på en intern harddisk!

Jeg ville ikke anbefale å bruke portable apps, har prøvd det selv... :sick:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...