Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjeldent morra-brød unormalt?


Gjest gjwest

Anbefalte innlegg

Gjest gjwest

Lurte bare på om det er vanlig å ikke ha "morra-brød" så ofte.. penisen min er i perfekt tilstand og funker helt fint.. men lurte på om det er litt unormalt å ikke få "morra-brød" så ofte.. skjer faktisk utrolig sjeldent.. men har inget problem med ereksjon osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Morra brød" er forbundet med REM-søvn, altså dyp type søvn. Gjennomsnittlig har en frisk person 4-6 ereksjoner gjennom nattesøvnen og hvordan vi våkner opp om morgenen har avgjørende betydning om vi får oppleve "morra brødet". Hvis du ikke står tidlig opp, eller ikke legger deg til rimelige faste tider vil du sove gjennom ereksjonsfrekvensene slik at du går glipp av ereksjon i det du står opp.

 

Hvis du ikke har ereksjoner i nattesøvnen er det noe galt, men dette er tvilsomt tilfelle. Hvis du ikke har en partner som kan sjekke dette ut mens du sover kan du klistre et frimerke rundt penisen før du legger deg å se dagen derpå om det er brudt opp.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Man må ikke vel ha ståfres hver dag.Jeg har ikke det hvertfall.Det er litt plagsomt noen ganger og ha morrabrød faktisk for det gjør det til en utfordring bare og tømme blæra.
Helt riktig. Har selv hatt gleden av dette.

Det er heller ikke så gøy å bli vekt opp av farsab mens du har nybakt brød til 100 ogskal til å dusje mens du er omringet av to sminkeglade søstre..

Morninger.. :p

"Morra brød" er forbundet med REM-søvn, altså dyp type søvn. Gjennomsnittlig har en frisk person 4-6 ereksjoner gjennom nattesøvnen og hvordan vi våkner opp om morgenen har avgjørende betydning om vi får oppleve "morra brødet". Hvis du ikke står tidlig opp, eller ikke legger deg til rimelige faste tider vil du sove gjennom ereksjonsfrekvensene slik at du går glipp av ereksjon i det du står opp.

 

Hvis du ikke har ereksjoner i nattesøvnen er det noe galt, men dette er tvilsomt tilfelle. Hvis du ikke har en partner som kan sjekke dette ut mens du sover kan du klistre et frimerke rundt penisen før du legger deg å se dagen derpå om det er brudt opp.

Stiller meg tvilende til dette. Er nok heller underbevisstheten som lager noe krøll som involverer erotiske drømmer.

Har du noen kilder på det du sier?

Jeg må meddele at det har jeg selv ikke så dette er heller hva jeg tror utløser det.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Stiller meg tvilende til dette. Er nok heller underbevisstheten som lager noe krøll som involverer erotiske drømmer.

Har du noen kilder på det du sier?

Jeg må meddele at det har jeg selv ikke så dette er heller hva jeg tror utløser det.

 

Tatt fra wikipedia:

 

Nocturnal penile tumescence (NPT) is the spontaneous occurrence of a penile erection during sleep. All men without erectile dysfunction experience this phenomenon, usually several times a night[1]. It typically happens during REM sleep and it is not uncommon for an erection to be present when a man wakes up — such an erection is colloquially referred to as morning wood in North America, and as morning glory in the United Kingdom (though in some areas of the U.K. the adjective piss-proud is often used instead).

Lenke til kommentar
Morrabrød har en sammenheng med hvor mye du drikker før du legger deg. Blir du tissetrengt under søvnen våkner du gjerne opp med en stiv en. Etter at jeg sluttet å drikke før jeg la meg, har det ikke skjedd. :)

 

Ja, det stemmer... Har blitt bekreftet. Vi får morrabrød fordi blæra er full, så lagrer vi resten i penisen mens vi sover. Noe som fører til at den blir i stå tilstand.

Lenke til kommentar
Ville ikke ha bekymret meg. Morrabrød er bare dritirriterende, spes når du må tidlig opp og du er nødt til å stå på huet for å treffe doskåla. Hvis alt annet fungerer fint så er det neppe noe å bekymre seg over.

fy som eg lo :!: Har faen morrabrø kvar dag, heldigvis står eg opp ein time før alle andre

Lenke til kommentar

Bare glad for at jeg aldri har det når jeg sover alene, like greit for det er bare mektig irriterende uansett :) Likevel har det alltid når jeg våkner med dama ved min side. Så slapp av, man må ikke våkne med tre bein for å forsikre seg om at man er frisk :p

Lenke til kommentar
Lurte bare på om det er vanlig å ikke ha "morra-brød" så ofte.. penisen min er i perfekt tilstand og funker helt fint.. men lurte på om det er litt unormalt å ikke få "morra-brød" så ofte.. skjer faktisk utrolig sjeldent.. men har inget problem med ereksjon osv.

 

 

Ja, du vil bli impotent om noen får år.

 

Neida nå tøyseløysa jeg, vell, først vil jeg bare si at denne posten er faktisk i feil "topic" siden morrabrød har faktisk ikke noe med sex og gjøre. Det kommer av "R.E.M" som bandet heter, rapid eye movement, og det skjer når du drømmer på "the max". "The max" er jo ofte rett før du våkner og det er vel derfor man våkner med "morrabrød", og det er faktisk blitt forsket på at jenter også får "morrabrød" bare de ikke har tiss da. Det samme skjer med dem bare de ikke har en tiss som kan bli hard, ergo ingen visste om det før nå. Så slapp av, enten så får du bare ikke morrabrød like hardt som andre eller så står du opp til en tid der du ikke hadde det.

 

Note: Man får morrabrød mange mange ganger om natten.

Lenke til kommentar

Morra-brød er noe dritt! Våkner alltid av det. Jeg får morra-brødet om ettermiddagen, de gangene jeg får. Ikke misforstå, går ikje rundt på jobb med en stiv en mot slutten av dagen, jeg sover om dagen. Er så irriterende å våkne av ettermiddags-brød, jeg vil sove, mens junior vil jokke i madrassen. :mad:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...