Gå til innhold

Perfekt kropp eller?


Pinup

Anbefalte innlegg

Det er ingen ting som setter idealhøyden. Idealhøyden er noe man bestemmer helt selv, akkurat som hva slags kropp man liker. Jeg selv er 172 og ville likt å hatt en kjæreste som var litt høyere. Jenter som er over 170 føler seg vanligvis ganske høye, og liker det ikke, og vil da ha en kjæreste som er høyere for å føle seg mindre. Det er da helt naturlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og idealhøyden for menn er 183-193 :thumbup: Men uansett så tror jeg dere som foretrekker de lave uansett neppe hadde takket nei til for eksempel Adriana Lima, med sine 178 centimeter, for å si det sånn..

 

Alt over 1.90 ser bare dumt ut. Dessuten har jeg lest at den gjennomsnittlige høyden til mannlige modeller er 1.87, noe som er nærmere en idealhøyde.

 

Skjønner litt hva du mener med at "alt over 1.90 ser bare dumt ut". Men det er fordi det er ofte de veldig tynne og høye man legger merke til og registrerer som høye. Og jeg kan være enig i at en på 1.94 som veier 75 kg kan se veldig dumt og giraffete ut. Men en litt kraftig kar på 194 som igrunn bare ser ut som en forstørre utgave av et "normalt" menneske syntes jeg bare er tøft. Nå er jeg gutt da, men tror nok ikke jenter har noe imot store gutter. Dvs at høyde og vekt jamner ut hverandre.

Lenke til kommentar
Alt over 1.90 ser bare dumt ut. Dessuten har jeg lest at den gjennomsnittlige høyden til mannlige modeller er 1.87, noe som er nærmere en idealhøyde.

Har ikke ord... eller vent, jo det har jeg. Jeg er 190 - 191 cm, i tillegg er jeg veltrent, det siste folk ville noensinne sagt til meg er at det ser "dumt ut", kanskje det er bare det at du er en liten fjert som er sjalu på de som er høyere enn deg selv? I så fall kan jeg forstå utsagnet ditt.

Lenke til kommentar
Og idealhøyden for menn er 183-193 :thumbup: Men uansett så tror jeg dere som foretrekker de lave uansett neppe hadde takket nei til for eksempel Adriana Lima, med sine 178 centimeter, for å si det sånn..

 

Alt over 1.90 ser bare dumt ut. Dessuten har jeg lest at den gjennomsnittlige høyden til mannlige modeller er 1.87, noe som er nærmere en idealhøyde.

 

Skjønner litt hva du mener med at "alt over 1.90 ser bare dumt ut". Men det er fordi det er ofte de veldig tynne og høye man legger merke til og registrerer som høye. Og jeg kan være enig i at en på 1.94 som veier 75 kg kan se veldig dumt og giraffete ut. Men en litt kraftig kar på 194 som igrunn bare ser ut som en forstørre utgave av et "normalt" menneske syntes jeg bare er tøft. Nå er jeg gutt da, men tror nok ikke jenter har noe imot store gutter. Dvs at høyde og vekt jamner ut hverandre.

Enig med deg. Så lenge høyde og vekt jevner seg ut med hverandre, så har ikke jeg noe problem med høye gutter ihvertfall.

Lenke til kommentar
Og idealhøyden for menn er 183-193 :thumbup: Men uansett så tror jeg dere som foretrekker de lave uansett neppe hadde takket nei til for eksempel Adriana Lima, med sine 178 centimeter, for å si det sånn..

 

Alt over 1.90 ser bare dumt ut. Dessuten har jeg lest at den gjennomsnittlige høyden til mannlige modeller er 1.87, noe som er nærmere en idealhøyde.

 

Modeller, og alle mennesker som stort sett er foran kamera er mye mindre enn vanlige mennesker fra virkeligheten. Har opplevd at jeg har møtt "feite folk" fra TV i virkeligheten, og de er langt ifra feite. De som ser normale ut i størrelsen, som for eksempel Brad Pitt og Al Pacino, ser ut som små barn for meg.

 

Personlig er jeg 194 selv, og opplever kanskje at de gjennomsnittet du refererer til er lite norskt. De fleste av mine venner som er født og oppvokst i Norge, er faktisk veldig høye, og det er en av de klassiske kjennetegnene til "vikingene fra nord", vi er ikke små italienske modeller.

 

For å tilføre et bilde til tråden har jeg aldri sluttet å bli forført av JLO's deilige rompe og lår.

En jente må ha fyldige lår synes jeg. Varme og mektige. Ikke små kyllinglår.jennifer-lopez-bikini-3-02.jpg

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Og idealhøyden for menn er 183-193 :thumbup: Men uansett så tror jeg dere som foretrekker de lave uansett neppe hadde takket nei til for eksempel Adriana Lima, med sine 178 centimeter, for å si det sånn..

 

Alt over 1.90 ser bare dumt ut. Dessuten har jeg lest at den gjennomsnittlige høyden til mannlige modeller er 1.87, noe som er nærmere en idealhøyde.

 

"Ser bare dumt ut?"

post-156623-1215725414_thumb.jpg

Dette er Tom Brady (193 cm), hvis du kan få deg til å si at han ser "dum" ut, så værsegod.. :roll: Kan gi deg mange flere eksempler dersom du skulle ønske det. Men jeg skjønner at å være lav som mann hvertfall fører til komplekser. Er en grunn til at veldig mange menn "lyver på seg" noen ekstra centimeter (både når det gjelder høyde og andre ting) Utrolig idiotisk utsagn hvertfall, ta litt hensyn til hvordan dette kan oppfattes for folk som i følge deg "ser dumme ut".

Lenke til kommentar
Finnes veldig mange menn over 1.90. Vil påstå at det er ganske normalt.

 

Gjennomsnittshøyden i Norge er 1.80. Hva betyr dette? - Jo, nemlig at det eksisterer (approksimativ) like mange menn over 1.90 som under 1.70. Hvor mange menn ser du på en daglig basis som måler under 1.70? Akkurat. Vi snakker maksimalt om 10% av den mannlige befolkningen. 'Ganske normalt' er en fatal bommert i denne sammenhengen. Majoriteten legger stort sett grunnlag for hva som er normalt.

 

 

Det er ingen ting som setter idealhøyden. Idealhøyden er noe man bestemmer helt selv, akkurat som hva slags kropp man liker.

 

Igjen så snakker vi om hva majoriteten synes. Hva dolly synes som enkelt person er betydningsløst og lite representativt for hva som er 'perfekt' for flest av nordmenn. Når Ola nordmann dropper innom forumet og lurer på hva som er 'perfekt' (løst begrep), gir han faen i hva dolly mener som enkelt person, men hva majoriteten mener, nettopp fordi den fungerer som en normsetter og et talerør for samfunnet som en slags helhet (trass i at det bare er snakk om den største gruppen, ikke alle).

 

Modeller eksisterer fordi vi (majoriteten) ønsker det og gjenspeiler det vi betrakter som 'perfekt'. At gjennomsnittsmodellen er 1.87 sier oss at dette er en høyde hvor menn ser best ut, altså den ideelle kroppshøyden.

 

Det var jaggu logisk. er du 191 ser du dum ut, men er du 4cm lavere har du gjennomsnittlig modell høyden.. :roll:

 

Logikk er ikke din beste venn.

 

Utsagnet var satt på spissen, en behøver ikke å ligne en lavpannet gjøgler fordi du presist topper 1.91, poenget er at man nærmere seg en grense hvor det begynner å bli lattervekkende og håpløst i form av estetikk. Man vil enten se ut som en neglisjert sjiraff eller en utblåst primat på veksthormoner. Ellers blir det en grad av de ovenfornevnte gruppene.

 

 

 

 

Men jeg skjønner at å være lav som mann hvertfall fører til komplekser. Er en grunn til at veldig mange menn "lyver på seg" noen ekstra centimeter (både når det gjelder høyde og andre ting) Utrolig idiotisk utsagn hvertfall, ta litt hensyn til hvordan dette kan oppfattes for folk som i følge deg "ser dumme ut".

 

Jeg er altså en dverg fordi jeg karakteriserer høyder av rimelig abnormale dimensjoner som komisk?

 

:)

 

Tror ikke jeg kunne ha fått en bedre kroppshøyde.

 

 

 

 

Jeg er 190 - 191 cm, i tillegg er jeg veltrent, det siste folk ville noensinne sagt til meg er at det ser "dumt ut", kanskje det er bare det at du er en liten fjert som er sjalu på de som er høyere enn deg selv? I så fall kan jeg forstå utsagnet ditt.

 

:D

 

Du er altså mere mann en Goliat han selv, men lider av noe så infantilt som større-tiss-enn-deg mentalitet som gjennomsyrer hele innlegget ditt? Du vet, høyere er ikke ekvalent med bedre, jeg liker å få lange blikk fordi jeg har kroppslige særtrekk (bl.a høyde) som faller i smak hos et bredt spekter mennesker, ikke fordi at jeg er en forvokst kjempe med krummet rygg, presset ned i en T-skjorte 2 nummer for små (satt på spissen).

 

Utsagnet mitt i åpningsinnlegget var også satt på spissen (med hensikt) og jeg synes at du av alle burde ha tatt det med noen paller salt. Istedenfor overreagerer du til det pinlige og tar i bruk vulgære personkarakteristikker for å hevde deg. Lighten up :thumbup:

 

Dette ble unødvendig langt.

Lenke til kommentar

Det fortsetter å forundre meg over hvor mange som faktisk lyver om høyden sin. Jeg har en kompis som ble målt på omtrent samme tid som meg, og da fortalte han meg at han var skuffet over at han bare var 176, på det tidspunktet var jeg 179.7 (de var ganske nøye på testen). Ett halvt år senere så hadde var vi på sesjon sammen, da jeg spurte han hva høyden å hans var så svarte han "...179" som ikke stemmer i hele tatt siden jeg stirret ned på han fra 180.5 cm.

En annen kompis insisterer på at han er 181, selv om jeg er høyere enn han..

Lenke til kommentar

Men husk at posituren til personer har alt å si.

Det er ikke alle som har lært seg å gå med rak rygg, og dette alene gjør at høyden kan variere hos en person fra måling til å gå ute på gata.

 

Når du måler deg på sesjon så retter du ryggen opp mot veggen med hodet inntil, og da blir du lengere. Men deretter har alle personer sin egen kurve i ryggen som de er komfertable med.

Lenke til kommentar
Men husk at posituren til personer har alt å si.

Det er ikke alle som har lært seg å gå med rak rygg, og dette alene gjør at høyden kan variere hos en person fra måling til å gå ute på gata.

 

Når du måler deg på sesjon så retter du ryggen opp mot veggen med hodet inntil, og da blir du lengere. Men deretter har alle personer sin egen kurve i ryggen som de er komfertable med.

 

Jeg skjønner at holdning, tid på dagen osv kan være en faktor (Broren hadde 3 par sokker på den dagen han ble målt :roll: ) men, noen ganger er det bare tydelig at folk lyver. Selv om det er helt tåpelig, det er omtrent det samme som å lyve om øyefarven sin.

Lenke til kommentar
Men husk at posituren til personer har alt å si.

Det er ikke alle som har lært seg å gå med rak rygg, og dette alene gjør at høyden kan variere hos en person fra måling til å gå ute på gata.

 

Når du måler deg på sesjon så retter du ryggen opp mot veggen med hodet inntil, og da blir du lengere. Men deretter har alle personer sin egen kurve i ryggen som de er komfertable med.

 

Jeg skjønner at holdning, tid på dagen osv kan være en faktor (Broren hadde 3 par sokker på den dagen han ble målt :roll: ) men, noen ganger er det bare tydelig at folk lyver. Selv om det er helt tåpelig, det er omtrent det samme som å lyve om øyefarven sin.

 

Ja det er sant, og jeg skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt lyver om høyden sin. HVEM er det som faktisk bryr seg om hvor mange centimeter en person er? Vi er ikke planker og selges ikke i løsvekt.

 

Men det som jeg argumenterte for er at en person kan faktisk ha vokst noen centimeter uten at det synes. Vi har en på jobben som går med hodet bøyd forover, dette har han sikkert gjort hele livet, og det ser ikke pent ut. Hvis han derimot har vokst så er det vanskelig å si, fordi hvis ryggraden hans har blitt lengere så henger jo hodet fortsatt fram, og blir derfor ikke lengere i høyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...