Gå til innhold

Logitech Z-2300 eller CERWIN-VEGA ?


Anbefalte innlegg

om jeg da dropper tanken på sub og holder meg til 2.0 oppsett med bare 2 høytalere..

hva kan jeg tjene ved og velge cambridgen da? om det ikke er noe ennet enn at "cambridge er bra" er det vell ingen grunn til og velge denne...

 

var virkalig mange som ga kjappe svar her i kveld, takk :)

 

Cambridgen har litt mer kraft, og veier 1,2 kg mer. Men det kan være lurt å stikke innom en butikk, slik at du kan høre forskjellen selv, og få gode forslag derfra.

 

Alternativt, kan du jo som de andre er inne på vurdere å oppgradere til hodetelefoner i premiumkategorien. Hvilken lyd du vil ha vil avgjøre valget der. Selv liker jeg AKG, mens andre foretrekker Sennheiser eller Bayerdynamics. Til enkelte hodetelefoner trengs det dog en egen hodetelefonforsterker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så cambridge da, som hadde mulighet for SUB..(?)

og CERWIN-VEGA VE-5M..

 

har en del penger kommende inn i tiden fremover så muligens jeg slenger inn en sub..

noen som da har noen tips?

 

ARGON Sub 12 Subwoofer noe bra?

 

eller vil det da lønne seg og kjøpe bedre høytalere til høyere pris og droppe Sub?

f.eks:

CERWIN-VEGA VE-8F

 

CERWIN-VEGA HD-63S

CERWIN-VEGA CLS-6

 

Mvh Meg :p

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar
Gå for VE-8F høyttalerene, selv med en liten forsterker som den Argon du har sett på, vil disse gi greit med lyd.

CV er lettdrevne høyttalere, som gir mye lyd med liten forsterker (selvsagt mer med større forsterker).

 

Med den forsterkeren må han være forsiktig når han spiller, da den er for svak til å ha skikkelig kontroll over 8" bassene. Mine VE-8 får 115 watt hver, og jeg merker at de godt kunne hatt det dobbelte. CV er lettdrevent ja, og kan spille høyt og kraftig med lite effekt, men bass krever effekt, sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Bass krever da virkelig ikke mye effekt, det kommer jo mer ann på høyttalerkonstruksjon _og_ forsterkeregenskaper. Har selv ett annlegg som lett får samtlige lukkede dører i huset til å vibrere uten problem - gjett effekten?

 

2*0.75W

 

Til normal lytting har jeg nok av bass å ta av, og den er god, selv ved lavere volum :D

Lenke til kommentar

Klasse A watt eller?

 

Er klar over at man kan få en del bass med lite effekt, men her er det snakk om CV høyttalere. Skal man spille med Cv høyttalere slik de er ment å spilles med, så krever det en del effekt, selv på de mindre modellene.

 

Er litt selvmotsigende, i grunn, CV høyttalere er relativt lettdrevne, men krever samtidig en del effekt for å beholde kontrollen på basselementet\elementene ved store utslag.

 

P.S.: CVHD høyttalerne er spesielt beregnet på bruk sammen med sub, da delefilteret deler bort alt under 150Hz. De er ment for å brukes sammen med subben som også er i CVs CVHD serie.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Med den forsterkeren må han være forsiktig når han spiller, da den er for svak til å ha skikkelig kontroll over 8" bassene. Mine VE-8 får 115 watt hver, og jeg merker at de godt kunne hatt det dobbelte. CV er lettdrevent ja, og kan spille høyt og kraftig med lite effekt, men bass krever effekt, sånn er det bare.

 

At han må være forsiktig er vel en liten overdrivelse, men helt enig i at en større er bedre.

Bruktmarkedet inneholder også mange gullfunn, denne ville vært en nær perfekt match: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...9112&cat=13

Lenke til kommentar
så cambridge da, som hadde mulighet for SUB..(?)

 

har ikke dedikert utgang for sub. Men, den Aragon suben som du linket til, kan kobles inn på høyttalerkablene, eksakt hvordan det gjøres, vet jeg ikke. Men det står nok forklart i brosjyren som følger med.

 

Selv ville jeg foretrukket å legge pengene i ett sett med gode høyttalere og en forsterker som ikke har problemer med å drive disse.

Lenke til kommentar
Med den forsterkeren må han være forsiktig når han spiller, da den er for svak til å ha skikkelig kontroll over 8" bassene. Mine VE-8 får 115 watt hver, og jeg merker at de godt kunne hatt det dobbelte. CV er lettdrevent ja, og kan spille høyt og kraftig med lite effekt, men bass krever effekt, sånn er det bare.

 

At han må være forsiktig er vel en liten overdrivelse, men helt enig i at en større er bedre.

Bruktmarkedet inneholder også mange gullfunn, denne ville vært en nær perfekt match: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...9112&cat=13

hmm.. ja det så jo ut som ett bra kjøp..:D

om noen har tips til andre anonser hvor forsterkere selge brukt og bra er det bare og komme med dem.

med:

stereo

bra kraft

bra pris

 

trenger ikke sub eller mulighet for fler enn 2 høytalere :)

 

ps bor i lørenskog så hadde vært fint om de hadde befunnet seg i nærheten. :p

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar
Ren klasse A Single-Ended Triode :love:

 

Ekstremt godt jern, sølvkabler konsekvent igjennom og veldig overkillstørmforsyning :D Faktisk er utganstransformatorene spesialbestilt og custom-wound hos transcendar :p

 

Blir noe annet med klasse A watt. Er jo en del forskjell på klasse A og klasse AB, klasse A er vel ganske mye mer strømsterkt om jeg ikke tar feil. Rørforsterkere har vel ikke like lett for å klippe heller, de klipper "mykere" hvertfall.

Lenke til kommentar

Men som sagt, i et gjennomsnittlig gutterom, så gir VE-5M god og kraftig bass, de må ikke dømmes etter størrelsen, det er ekte Cerwin Vega, til tross for størrelsen, tro meg.

 

De hadde nok spilt bra med den Argon forsterkeren eller helst Cambridgen. Jeg har mine CV høyttalere på Cambridge receiver, og det spiller ganske pent faktisk. Virker som Cambridge forsterkere klarer å temme den skarpe diskanten litt. :p

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...