Gå til innhold

Dataparty med 20 års grense. Er det tingen ??


Anbefalte innlegg

Det kan diskuteres langt og lenge om det bør være aldersgrense på lan, jeg er for det, men til en viss grad, for det må sees ann åssen lan det er snakk om..

 

et lan der det kan nytes alkohol er det seff nødt til å være 18 års grense på, det er de fleste enig i.

 

jeg vil bare si at det er adminene til hvert lan som bestemmer og der er faktisk ikke så mye vi kan gjøre når de har bestemt seg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke snakk om 20 års aldersgrense på alle LAN.. Det er snakk om enkelte LAN og de fleste vill fremdeles bli fritt for alle.

 

Jeg synes ideen er genial. Har ofte ønsket dette på brøleLAN.. Dette var ikke noe problem før, da kun data-interesserte deltok, i motsetning til dagens gamer-interesserte CS-generasjon. De som før var yngst var et fåtall geeks.

 

De som sier aldersgrense er feigt og urettferdig.. synes dere at det er uretferdig at dere ikke får drikke, røyke og kjøre bil også?

Det er snakk om noen få LAN..!

Lenke til kommentar

Hei

 

Bare sånn for de som ikke har fått med seg det :

Det blir > 2 < rom på Sarpelan....

1 for de over 20 og 1 for de under så slapp av :p

 

Kanskje en bedre ide enn å arrangere to separate lan

Har overhodet ikke noe i mot " 14iser " bare så det er sagt

Men det er ikke lett å plassere de over 20 eller de over 30 ,som meg, i samme rom bestandig :)

En klok man sa engang " age is a state of mind " er nok noe i det

Vel uansett alle dere kjekke undommer utpå forumet her...ta dere en tur innom hvis dere bor i rimelig avstand fra Sarpsborg

 

/Jan

Lenke til kommentar
Høres helt knall ut. fjortisene er en av grunnene til at jeg ikke går på LAN.

 

Om det blir LAN i Trondheim med aldersgrense så skal jeg vurdere sterkt å dra. PS. de kan gjerne ha sjenkebevilling også.. Så blir nok alders-kontrollen bedre.

Enig med du :)

Pin wrote:

Flytt inn på en studentby .  

 

AtW

Ikke alle som gidder å bo på 10 kvadrat... :p

Lenke til kommentar

huff dere.

 

Dere må begynne å skilde mellom folk. Det finnes forskjellige type 14åringer. De som er såå "store og tøffe" og er mer modene.

 

Jeg mener det er MYE bedre å dele i en spille del og en ikke spille del.

 

Dere kan ikke kom å si at det bare er 14tisser som hyler og skriker når en clan kammerat driter seg ut i CS.

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Jo det finns faktisk andre spill enn CS der ute folkens....

Syns ikke jeg ser annet cs cs cs i alle replyene her :evil:

 

Poenget med det her lanet var at alle i alle aldre skulle få en mulighet til å komme på lan

Derfor 2 SEPARATE rom

Ta en titt på www.sarpelan.org , litt mere enn CS compos der 8)

 

Håper det kommer mange spillere i alle aldre

Som noen nevnte lengre opp her så er ikke spilling nr1 på lan,nødvendigvis,for de over 20-30

Litt sosialt samvær,litt tanking,litt spilling...hele pakka

 

Og ja...skriker jeg også på lan :D

 

/Jan "crew sarpelan"

Lenke til kommentar

hmmm......... ehhhh, Anders du misforsto meg....

 

Jeg mente at det å øke aldersgrensen og innføre skjenking fører til de samme tilstandene som det ville vært uten aldersgrense, og mye verre (mest sannsynlig).

 

"Alko-LAN" i England er en ting, men i Norge er det slik at 90% av befolkningen (det tallet er sikkert ikke korrekt, men fuck it) ikke kan å drikke. Den herskende norske mentaliteten er jo "jo høyere promille, jo morsommere er det", og ikke glem "grøftefyll er tøft" og så kommer jo så klart "150 i fylla skader ingen"

 

Har ikke noe i mot aldersgrensa, siden det ikke kommer til å bli så altfor lenge å vente til jeg kan komme inn (så fremt det blir 18 og ikke 20 da).

Det jeg reagerte på var forslaget om "alko-LAN" i Norge

 

Have I made myself clear now?

Lenke til kommentar

Synes det er et godt forslag. Har veldig lyst til å dra på lan, men gidder ikke når jeg vet at majoriteten er 10 år yngre enn meg. Ikke spiller jeg cs heller lenger, så jeg blir vel utelatt av 90% av folkene på et vanlig lan. Hadde ikke skadet å kunne ta seg en pils eller 3 heller.

 

Og til dere som hyler om at ikke alle 14 åringer er fjortiser: Ja, men sånn er det med alt. Det er bestanding noen som ødelegger for alle andre. En plass må man sette en grense, og jeg synes 20 er fint. Vil tro at de fleste over 20 vil kunne oppføre seg, og gjør de det ikke så kan de helt sikkert snakkes til fornuft. Er ikke så sikker på at det er tilfelle med alle "fjortiser"...

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle arrangert LAN, skulle det vært et laaangt søknadsskjema å fylle ut for å være med. Man måtte hadd referanser fra tidligere LAN som sa at man hadde vært snill og aldri bråket. Men det er lov å flire litt høyt når man har gjort no morsomt i cs f.eks.

 

De i stemmeskifte skulle ikke sluppet inn (det er god grunn for aldersgrense det da...), skulle slettes ikke vært noe skjenkebevilling for hva f*n er vitsen med det.

 

Skulle hatt flere rom der, et stille, et til cs-spillere, et med bråk generelt, et med fjortiser (de som har unngått stemmeskifte, les:jenter), og et med gamlinger.

Resultatet da ville blitt et stille rom med en sjenert nyinnflyttet 16-åring, et cs-spiller-rom med et par stykker som ikke var stille, som ikke bråket, som ikke var fjortis, som ikke var jente og som heller ikke var gammel. De andre rommene hadde vært tomme (de også forsåvidt), fordi ingen bråker (sier de), ingen jenter tør å være på LAN (fordi de rett og slett ikke vet hvordan de melder seg på, hva de skal gjøre der, eller hvor det er), og det finnes vel ingen gamlinger??

 

Jeg gleder meg villt allerede. Men et LAN med 18 eller 20-års grense hadde ikke vært dumt, kanskje til og med jeg hadde dukket opp da - selv om jeg er jente....(Hvis noen hadde fortalt meg hvordan jeg meldte meg på, hva jeg skal gjøre der, og hvor det er...)

Lenke til kommentar
Vi har skitt like mye rett til å dra på lan som alle andre har!!!

Det er ikke alle som er sånn som roper: du cheater!!!! din stygging skitt ta deg!!

De som sier det er bare sinnsvakt dårlige!!!

 

Dere har også vert fjortiser en gang!! trur dere at dere var bedre da???!!! :x  :evil:

 

det er ikke snakk om å være bedre, det er snakk om oppføre seg på akkurat den måten du gjør over.

 

men, det høres ut som et lan jeg ville gått på. hovedgrunnen til at jeg ikke går på lan nå, er de sinnsykt irriterende ungene som er overalt. litt mer modne personer, som ikke har med seg tre meter høye høyttalere som spiller elendig techno og "morsomme" sanger.. da hadde det blitt bra, da.

Lenke til kommentar

20 års-grense er jo heeelt på tryne! :grumpy:

halvparten av de som er på data - party/LAN er jo 14- åringer og jevnaldrede (inkludert meg selv)

Ikke alle brøler når de blir frægga eller taper, har opplevd at 18+ folk brøler mye mer enn de andre.... De tåler rett og slett ikke å tape ovenfor yngre personer..... tåpelig! :lol:

 

CS er veldig bra, men det finns andre bra MP spill også!

f.eks.

Starcraft!

Warcraft 3!

Jedi Knight 2!

SOF!

Battlefield 1942!

Codename Eagle!(nesten som en før version av BF1942, bare at det er totalt anderledes... :-? )

Worms World Party er også litt morsomt! (heheh, sinnsykt morro)

 

Så til alle dere som ikke liker fjortisser og jevnaldrede: dere har alle vært fjortisser, så HOLD KJEFT!!!

Lenke til kommentar
Vi har skitt like mye rett til å dra på lan som alle andre har!!!

Det er ikke alle som er sånn som roper: du cheater!!!! din stygging skitt ta deg!!

De som sier det er bare sinnsvakt dårlige!!!

 

Dere har også vert fjortiser en gang!! trur dere at dere var bedre da???!!! :x :evil:

 

det er ikke snakk om å være bedre, det er snakk om oppføre seg på akkurat den måten du gjør over.

 

men, det høres ut som et lan jeg ville gått på. hovedgrunnen til at jeg ikke går på lan nå, er de sinnsykt irriterende ungene som er overalt. litt mer modne personer, som ikke har med seg tre meter høye høyttalere som spiller elendig techno og "morsomme" sanger.. da hadde det blitt bra, da.

 

 

Hey!!! Ikke alle fjortisser liker sånn techno- skitt....

Det er noen som liker skikkelig musikk som METALLICA!!!!

 

Sint Metallica-fan...

Lenke til kommentar
Vi har skitt like mye rett til å dra på lan som alle andre har!!!

Det er ikke alle som er sånn som roper: du cheater!!!! din stygging skitt ta deg!!

De som sier det er bare sinnsvakt dårlige!!!

 

Dere har også vert fjortiser en gang!! trur dere at dere var bedre da???!!! :x :evil:

 

det er ikke snakk om å være bedre, det er snakk om oppføre seg på akkurat den måten du gjør over.

 

men, det høres ut som et lan jeg ville gått på. hovedgrunnen til at jeg ikke går på lan nå, er de sinnsykt irriterende ungene som er overalt. litt mer modne personer, som ikke har med seg tre meter høye høyttalere som spiller elendig techno og "morsomme" sanger.. da hadde det blitt bra, da.

 

 

Hey!!! Ikke alle fjortisser liker sånn techno- skitt....

Det er noen som liker skikkelig musikk som METALLICA!!!!

 

Sint Metallica-fan...

siden du sier det, så går jeg utifra at du er 14 år. Og i den sammenhengen så lurer jeg på hva det er med "fjortisser" og metallica ?

enten så liker "fjortissene" dårlig techno eller så er det metallica :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...