Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] ikke bilde på skjerm


Anbefalte innlegg

Etter en del driver problemer så tenkte jeg at jeg skulle defaulte overklokkingen jeg hadde satt. i det jeg trykker på å defaulte OC'ingen så står det at jeg me restarte PC-en så jeg trykker bare ok og PC-en skrur seg av.

Men i det PC-en prøver å starte opp igjenn så snurrer skjermkort vifta for 100 % og jeg får ikke noe bilde på skjermene mine overhode.

Så hjelp, nå er det straks sønndag og de er alltid kjedelig uten pc!!

Endret av odderling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken OCing defaultet du? skjermkortet eller CPU/HK/minne i BIOS?

 

Gi oss så mye info du kan om hvordan du overklokket (altså ikke nødvendigvis hvor mye osv. men HVA og HVORDAN sånn grovt, samt hvordan du resatte dette før du fikk problemet).

 

Kan tippe at en lang CMOS clear på hovedkortet sansynligvis vil rette problemet.

 

EDIT: zipp- slo meg på målstreken ;)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg overklokket skjermkortet med rivatuner og der var det en funksjon som gjør at jeg kan defaulte OC'ingen. jeg trykkte på knappen og så måtte jeg restarte PC-en og det skjedde automatisk og så når den skulle starte iigjenn så sanurret vifta på skjermkortet for fullt og det ble ikke bilde på skjermene.

Har prøvd å tatt ut batteriet på hovedkortet samt å ta ut strøm ledningen og latt strømen gå ut av strømforskyningen. Så andre tips godtar jeg med åpne armer!!

Endret av odderling
Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg fikset problemet! Etter å ha lest igjennom frundt 6-7 sider her i "maskinen fungerer ikke" forumet så la jeg merke til at det var noen som sa at en kan prøve å bytte plass på RAM brikkene og det gjorde jeg, og vips så fikk jeg bilde igjenn og alt virket som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...