Gå til innhold

Asus P5N-E SLI og Quad Core/Q6600 overklokking (Intel P35 og X38/X48 Tweaking)


Anbefalte innlegg

at jeg ikke leste denne tråden før jeg kjøpte mitt p5n-e var bare dumt, men gjort er gjort å nå har jeg oppgradert biosen til den nyeste også å så leser jeg her at jeg burde bruke 0608 versjonen. Så jeg prøvde å nedgradere men jeg får bare en beskjed at den ikke passer eller noe. før jeg gjorde dette så prøvde jeg meg litt på sån automatis klokking å satte den til 20% oc da fikk jeg 2,8 men når jeg prøver dette nå så får jeg BSOD når windows starter. Noen som har en ide hvordan jeg kan få nedgradert biosen?

Hei, du må lage deg en bootdiskett om du skal degradere bios. Altså en DOS diskett og flashe derfra.

Hei! Tenkte jeg skulle fange oppmerksomheten din:) Har du dette kortet ASUS P5N-T DELUXE 780i? Kunne du være så snill, og sende meg oppsettet ditt=)(Q6600), som kjører stabilt på 3 GHZ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvilken BIOS versjon medfølger mitt hovedkort? Er det normalt at det medfølger 1 versjon, altså den som ikke er oppdatert? Skal sjekke ut 0608 på hjemmesiden til Asus! Takk!

 

Btw, dette sto opplyst på amentio :

 

8 Mb Flash ROM

DMI 2.0

PnP

WfM 2.0

SM BIOS 2.3

Award BIOS

Multi-language BIOS

Lenke til kommentar
Men hvilken BIOS versjon medfølger mitt hovedkort? Er det normalt at det medfølger 1 versjon, altså den som ikke er oppdatert? Skal sjekke ut 0608 på hjemmesiden til Asus! Takk!

 

Btw, dette sto opplyst på amentio :

 

8 Mb Flash ROM

DMI 2.0

PnP

WfM 2.0

SM BIOS 2.3

Award BIOS

Multi-language BIOS

 

Hvilke hovedkort har du egentlig?

Lenke til kommentar
ASUS P5N-T DELUXE ATX LGA775 Core 2 Quad nForce780i FSB1333 8Gb DDR2 3xPCI-Ex16 SLI SATA2 Raid GigaBit LAN 2x1394a Audio (P5N-T DELUXE)

 

Vel... Da har du et helt annet hovedkort enn Asus P5N-E SLI som jeg opprinnelig startet denne tråden med... Og da skal du se bort fra biosen jeg nevnte. Siden ditt kort har egne bioser.

 

Har du kortet og prosessoren, eller venter du på å få det i posten? Tror du bare kan se helt bort fra denne tråden, for tror ikke Nvidia 780i har samme problemer med å klokke Quad som 650i og 680i har...

Lenke til kommentar
Du har ikke versjon 1.0 av P5N-T tilfeldigvis? Det trives ikke med Quads, du bør uansett oppdatere bios, for 3ghz med en Q6600 skal ikke kreve mer enn å øke fsb til 333mhz, selv på et Nforce 780 kort.

 

Skal prøve dette etterpå! Jeg skulle egentlig bestille asus striker extreme 2 kortet, men det ble så unødvendig dyrt..Så ble jeg tipset om dette kortet da:P.. Nå angrer jeg fryktelig! Håper for guds skyld at bluescreen ikke blir emnet i ettermiddag =P

Lenke til kommentar
Du har ikke versjon 1.0 av P5N-T tilfeldigvis? Det trives ikke med Quads, du bør uansett oppdatere bios, for 3ghz med en Q6600 skal ikke kreve mer enn å øke fsb til 333mhz, selv på et Nforce 780 kort.

 

Skal prøve dette etterpå! Jeg skulle egentlig bestille asus striker extreme 2 kortet, men det ble så unødvendig dyrt..Så ble jeg tipset om dette kortet da:P.. Nå angrer jeg fryktelig! Håper for guds skyld at bluescreen ikke blir emnet i ettermiddag =P

 

Du får bare prøve deg frem. Kjenner ikke til det der kortet. Men tror nok at det skal klokke Quad bedre enn Asus P5N-E SLI.

Lenke til kommentar
Takk for all hjelp OcMax! Det skal jeg gjøre! Krysser både fingre og tær! God helg til dere alle!

 

Du er vell nå på tur ned i nForce helvetet... Husk å pakke med deg rifla for du kan bli MEKTIG irritert etter en stund ;)

Blir det riktig ille i allefall så kan du gjøre som OCMax, PerUlv2 og OpelPower... Skrot Nvidia og kjøpe Intel istedet...

 

Hw.no bruktmarkedet er kanskje ikke det beste stedet å selge HK'et da... Ser det kryr av nForce hovedkort.

Lenke til kommentar

Når folk tror man må ha Nforce for å bruke Nvidia skjermkort så må det bli solgt mange av dem, dessuten er det veldig mange som kjøper dem fordi de høres og ser "tøffe" ut, så er det en liten del som faktisk skal kjøre SLI og da har man jo ikke noe valg... Det verste er jo at de stort sett er dyrere enn motsvarende Intel kort.....

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
sånn bortsett fra at de blir varme, er jo nforce chipset helt greie når man ikke skal klokke da :)

 

 

Helt greie? Tja... hvis du er heldig

 

Edit: Etter å ha testet Phenom i de siste par måneder så kan jeg i alle fall si at AMD's 7xx chipset heller ikke er verdens mest stabile eller feilfrie plattform heller - gode og varme er de også :ohmy:

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

ok sorry at jeg ikke har svart tidligere, jeg fant ut hvordan jeg kunne nedgradere bios. Brukte bare awdflash komandoen når jeg boota med cd`n som kom med å satte på en /f på slutten tror jeg det var, da lot den meg nedgradere. Nå kjører jeg stabilt på 3Ghz noe jeg er fornøyd med. Har blue orb II vifta (måtte skjere vekk litt i kabinettet for å få plass) å den er meget stillegående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...