Gå til innhold

Xbox 360 med 60 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig at 20 GB ikke er mye når man laster ned mye. Da må man hele tiden slette innhold for å få plass til nytt. Både priskutt og 60 GB høres interessant ut.

 

Kanskje de senker prisen på Arcade og Elite, og beholder prisen fra 20 GB-modellen for den nye 60 GB-modellen. Jeg for min del synes de burde ha kuttet ut den modellen uten harddisk. En 20 GB 2,5" HDD kan umulig koste all verden for MS.

Lenke til kommentar
En 20 GB 2,5" HDD kan umulig koste all verden for MS.

 

Det er akkurat det den gjør. En harddisk vil alltid koste minimum 400-500kr å produsere uansett størrelse.

 

Også derfor MS droppa Xbox så brått, de tapte store summer nettopp fordi alle maskiner hadde harddisk innebygget.

Lenke til kommentar
Mener personlig Microsoft har feilet mtp. SKU-utvalget sitt. Alle trenger HD, og hvorfor kun levere med 20GB i første omgang?!

 

Birger :)

 

Alle trenger da ikke harddisk. De fleste 360 eiere selv i dag bruker jo ikke Live, enda det er helt gratis. Så hva skal disse med harddisk?

 

Når flere og flere av den yngre garde for eksempel får 360 blir harddisk bare mindre og mindre viktig. Hvis jeg kjøper en 360 til lillebroren min på 10 år tror jeg ikke han har mye bruk for harddisk.

 

Mye viktigere at man etterhvert kan spille GTA/Halo/Fifa/osv på en maskin til 1000kr. PS3 vil nok aldri komme i nærheten av den prisen nettopp fordi alle maskiner MÅ ha harddisk.

Endret av Raidenball
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Mener personlig Microsoft har feilet mtp. SKU-utvalget sitt. Alle trenger HD, og hvorfor kun levere med 20GB i første omgang?!

 

Birger :)

 

Alle trenger da ikke harddisk. De fleste 360 eiere selv i dag bruker jo ikke Live, enda det er helt gratis. Så hva skal disse med harddisk?

 

Når flere og flere av den yngre garde for eksempel får 360 blir harddisk bare mindre og mindre viktig. Hvis jeg kjøper en 360 til lillebroren min på 10 år tror jeg ikke han har mye bruk for harddisk.

 

Mye viktigere at man etterhvert kan spille GTA/Halo/Fifa/osv på en maskin til 1000kr. PS3 vil nok aldri komme i nærheten av den prisen nettopp fordi alle maskiner MÅ ha harddisk.

 

 

vil nå si at en hdd er viktig. tenk så mye load vi kunne ha sluppet dersom alle xbox modellene hadde hatt hdd i utgangspunktet med tanke på cache

Lenke til kommentar
Mener personlig Microsoft har feilet mtp. SKU-utvalget sitt. Alle trenger HD, og hvorfor kun levere med 20GB i første omgang?!

 

Birger :)

 

Alle trenger da ikke harddisk. De fleste 360 eiere selv i dag bruker jo ikke Live, enda det er helt gratis. Så hva skal disse med harddisk?

 

Når flere og flere av den yngre garde for eksempel får 360 blir harddisk bare mindre og mindre viktig. Hvis jeg kjøper en 360 til lillebroren min på 10 år tror jeg ikke han har mye bruk for harddisk.

 

Mye viktigere at man etterhvert kan spille GTA/Halo/Fifa/osv på en maskin til 1000kr. PS3 vil nok aldri komme i nærheten av den prisen nettopp fordi alle maskiner MÅ ha harddisk.

 

 

vil nå si at en hdd er viktig. tenk så mye load vi kunne ha sluppet dersom alle xbox modellene hadde hatt hdd i utgangspunktet med tanke på cache

 

Utviklere kan fremdeles bruke cache så mye de vil, det er bare å legge inn kode som gjør at det benyttes hvis maskinen har harddisk. Tror Oblivion bl.a gjør det.

 

Uansett, de aller fleste utviklere bruker ikke harddisken særlig nyttig, noe MS lærte med Xbox. Er jo bare å se på PS3, ser ikke akkurat noen store fordeler der enda. Med mindre man synes 20+ minutters installeringer av hele spillet er fordeler.

Lenke til kommentar
For utviklerene kan det vere synd at HDD ikkje er implementert som standard på Xbox 360.

 

Utviklerne ble spurt av MS om de ville ha 512mbram eller 256mb og harddisk som standard. Alle valgte 512mb ram.

 

Harddisk er mindre viktig enn mange tror.

 

512 MB RAM vs 256 MB RAM + HDD <-- hvis dette var valget, så er jeg veldig glad for at dem gikk for 512 MB RAM.

Lenke til kommentar
For utviklerene kan det vere synd at HDD ikkje er implementert som standard på Xbox 360.

 

Utviklerne ble spurt av MS om de ville ha 512mbram eller 256mb og harddisk som standard. Alle valgte 512mb ram.

 

Harddisk er mindre viktig enn mange tror.

 

512 MB RAM vs 256 MB RAM + HDD <-- hvis dette var valget, så er jeg veldig glad for at dem gikk for 512 MB RAM.

 

Jepp.

 

When Microsoft was finalizing hardware specifications for Xbox 360, they apparently asked developers to make a choice: a bundled hard drive standard to every Xbox 360 or 512MB RAM, compared to the previously planned 256MB RAM.

 

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3154633

Lenke til kommentar
For utviklerene kan det vere synd at HDD ikkje er implementert som standard på Xbox 360.

Korrekt! Om Microsoft ga de det valget, var det rett og slett dumme. Kunne glatt klart å levere 512MB minne og en harddisk på 20GB.

 

Ryktene vil nå ha det til at 60GB skal komme. Men dato er ikke satt. Skal komme i løpet av Q2.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er dette bra at dem leverer ut en konsoll med 60GB harddisk? Når Elite har 120GB. Den er jo ikke så dyr nå for tiden uansett... Synes det er litt teit og hoppe over stokk og stein av lykke over dette.

 

Gi meg heller Blu Ray Addon sier jeg! ;)

Endret av Bare Ban
Lenke til kommentar
Tror dere de kommer til å selge den enekeltvis også? For jeg gidder ikke å kjøpe den svindyre 120 gb, så da hadde det vært greit med en 60 gb i det minste :D

 

Ja. Hvis dette ryktet stemmer vil de garantert slutte å produsere 20gb og kun ha 60gb og 120gb. Eventuelt enda større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...