Szmekken Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 (endret) Jeg kommer hjem fra en kamerat, går inn på Dagbladet, og der ser jeg ingen ringere enn den sleske erketrønderen Tron Giske. Link Blir dette innvilget er det spikern i kista for min del. Jeg har kjøpt dyre spill i Norge for å være en god borger og støtte økonomien, men kommer dette er det slutt! %¤#£?&$¤ sosialister edit: Ser at jeg har skrevet Trond feil øverst i posten. Kommer jeg til å rette det opp? Nei, simpelt hen fordi jeg mangler all respekt for denne forferdlige mannen. Endret 7. mars 2008 av Jorchi
DeadManWalking Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Kjøper faktisk en del spill selv, blir det dyrere er det slutt for min del også. Eller man kan kjøpe via Steam, det må vel omgå avgiften?
Brian Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Dette kommer kun til å føre til at en større andel personer kommer til å begynne å laste ned spill istedet. De som enda er såpass ærlige kommer til å kjøpe fra utlandet, så de vil tape på det uansett. Spill er mer enn dyre nok i Norge som det er fra før. Jeg kjøper ikke så mye spill, men kommer denne avgiften inn blir det iallelfall slutt på all spillkjøp for meg.
Erasus Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Trond Giske igjen. Idioti på sitt beste. Dette her vil kun føre til en ting: vi får flere som går over til å bli pirat. Yarrr! Yarrr! Spillene i Norge er allerede sykt overpriset, enkelte spill kommer så høyt som KR 699,- ... noe som er helt absurd. Dessuten må det nevnes at hva som angår NORSK spillproduksjon, så er det pent lite å skryte av. Tvert imot er det hele rimelig tragisk. Eneste norske selskapet som gjør det greit er Funcom, og tom. de sliter for å si det mildt, fordi det som skulle bli deres flaggskip (Age of Conan) ser ut til å feile horibelt. Men tiden viser om de rekker å få rettet opp det som er nødvendig for at folk skal engang gidde å spille. Nei... Går dette forlaget gjennom, blir det KR 0,- i "støtte" fra meg.
Mala Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Kjøper minst mulig spill her til lands, der det funker å importere der importerer eg. Spillene her til lands er dyre nok i dag meiner eg.
Licht Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 (endret) fordi det som skulle bli deres flaggskip (Age of Conan) ser ut til å feile horibelt. Uh? Ideen om en avgiften er på grensen til det absurde. Hvis noen i dette landet kunne klare å komme på et forslag så fullstendig blottet for forstand og forståelse, måtte det være Trond Giske. Skal vi nå måtte betale for å subsidiere ineffektive og ubrukelige spillutviklere som ikke ellers ville ha vært levedyktige, slik at de kan spy ut flere Josefine-aktige-spill og samtidig fremme det norske språk på "den nye kulturfronten"? Betaler vi ikke nok allerede, både med penger og ved å holde ut de stadig mer omfattende og påtrengende antipiratverktøyene, som likevel kun skader oss som faktisk betaler i dyre dommer for herlighetene? Endret 8. mars 2008 av fredrik Slengbemerkning som kan oppfattes som trusler fjernet.
Smyegel Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 haha og de prøver og få mindre pirat kopiering rundt.... Glimrende forslag da giske
Erasus Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 haha og de prøver og få mindre pirat kopiering rundt....Glimrende forslag da giske Skjønner ikke helt hvordan Giske er kvalifisert til den jobben han har nå. Når han skal begynne å "vurdere" tiltak og forslag hva som gjelder film og spill f.eks så ville det ha vært ønskelig at han ikke var en komplett IQ-brems.
Pilot_ Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Få opp øynene da Giske! Dette blir jo bare et stor tap-prosjekt når alle kommer til å boikotte spillkjøp. Da kommer det i hvert fall til å gå dårlig med norsk spillindustri (som det allerede gjør).
Bjonski Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Fy Giske! Prisene er stive nok fra før i dette landet. Skal de legge på avgifter, så får de trekke fra tilsvarende på den originale prisen.
KayAU Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Det er vel og bra å styrke norsk spelutvikling, men eg trur ikkje ei slik avgift er den beste måten å finansiere det på. Det er til sjuande og sist salg spelutviklarane skal leve av, og høgare prisar er ingen fordel med tanke på dette. Eg kan gjerne vere med på å betale, men då gjennom skatten. Kay
Szmekken Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Skrevet 7. mars 2008 (endret) Nå har jeg nettopp kjøpt COD4 til PS3. Imidlertid uten noen Giskeangift enda. 499 kr på Elkjøp er likevel ganske stivt spør du meg. edit: skrev feil pris Endret 7. mars 2008 av Jorchi
Mala Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 250,- for eit spill er rimelig bra spør du meg. 400+ da begynner det å blir litt drøyt.
Erasus Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Nå har jeg nettopp kjøpt COD4 til PS3. Imidlertid uten noen Giskeangift enda. 250 kr på Elkjøp er likevel ganske stivt spør du meg. Tja, den prisen der hørtes faktisk relativt lavt ut, spesielt med tanke på at spill til consoll er som regel priset et hakk høyere enn spill til PC.
realnils Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Blir ikke overaska hver gang jeg ser et spill i hylla til prisen 599,-. Gud velsigne Steam sier jeg!
Bruker-104685 Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har kjøpt masse spill til 600kr før i tiden. Men nå går det i absoluttspill sine priser Viss det kommer mer avgift for spill, da fører det til enda mer piratkopiering, vil ikke ha mer enn det er allerde idag!!
Znoken Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 (endret) Rødgrønn regjering = masse avgifter...Takk og lov at vi har mange trackere og hente gratis spill fra for de som ikke vil kjøpe de da....... Respekten for politikere i Norge blir bare mindre og mindre blant folket... og politiker forrakten bare øker blant oss... Endret 7. mars 2008 av Znoken
Inc Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Jeg siterer "..og til syvende og siste tror jeg de vil tjene på det" sier Giske til distributørene. Du skal ikke tro, du skal vite FGDS
Erasus Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Jeg siterer "..og til syvende og siste tror jeg de vil tjene på det" sier Giske til distributørene.Du skal ikke tro, du skal vite FGDS Jeg begynner å lure på om han har virkelig altfor lite å gjøre på jobben sin som minister. Man skulle tro det var andre ting å ta tak i istedenfor å gå løs på tema han har ikke peiling på. Men å drite seg ut, det har han klart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå