Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

koble meg på naboen og dele videre.


Anbefalte innlegg

Har fått lov til å bruke naboens nett, og har 3 pcer i huset som er koblet med kabel til en ruter. Hva trenger jeg da for å ta mot wifi signalet fra den trådløse ruteren hans og dele dette videre ut til ruteren og pcene? Trenger også og åpne div porter på de forskjellige pcene. Er dette mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vil brukt en buffelo box(kan bruke linksys og) som er støtta av dd-wrt, så setter du den i "routed client mode" det vil si at naboen ikke har tilgang til dine PC-er. så forword du bare en ip range eks: 10 000 til 20 000 til deg på hans router, så styre du hvilken du vil ha vidre inn til din pc.

Lenke til kommentar

De fleste rutere støtter ikek slik videresending av signal (via wireless eller kabel) som du spør etter.

 

Du kan enten som nevnt over bruke en vanlig repeater for å utvide det trådløse nettet bedre inn i ditt område ved at det som navnet tilsier bare gjenntar signalet og dermed forsterker det, eller du kan bruke avansert custom firmware (som DD-WRT)på rutere som støtter dette for å få ruteren til å støtte dette. En del Linksys modeller støtter DD-WRT samt Buffalo og noen andre. Googler DD-WRT for å finen en liste over alle som gir full slik støtte. Dette involverer dog en del teknisk finesse sidne du må refleahse firmwaren på ruteren, så noe peil bør du ha.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Ikke sikkert bro funker mot naboens router. Du kan uansett bare sett routeren som Client. Jeg anbefaler deg å bruke OpenWrt med X-Wrt web-interface fremfor DD-Wrt. Du kan laste ned ferdig firmware som inkluderer web-interfacen fra X-Wrt til en rekke routere, men alt som funker med OpenWrt skal også funke med X-Wrt. Du finner mer info i signaturen min.

 

Når du har installert firmware (gjøres enkelt fra web-interfacen til routeren), så setter du den som klient slik:

 

så fyller du inn innloggingsinformasjonen til naboen din (ESSID, krypteringsprotokoll og passord). Trådløsdelen av routeren vil da brukes til å ta inn naboen din, mens maskinene dine og andre routere kan kobles til trådnettportene på routeren. Du kan jo prøve bro også (ved å velge Client (Bridge) hvis du vet hva du gjør, nettet ditt vil da bare være en ekstensjon av trådløsnettet til naboen din. Det er som sagt ikke sikkert at Bridge det funker med din nabos router, og naboen din vil da være internt på ditt nett med sine maskiner, og det er det ikke sikkert du ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...