Gå til innhold

MIST Economy Singel Rad


Anbefalte innlegg

Hva med å teste hw i normal rom-temperatur?

27 grader er ikke akkurat hva folk normalt har i rommet de sitter i, hvis man ikke sitter i trusa/naken døgnet rundt.

 

20-22 grader er normal rom-temp, og vil jo ha stor innvirkning på målte temps her.

 

Forøvrig interessant artikkel, men skjerping på skrivefeil trengs.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å teste hw i normal rom-temperatur?

27 grader er ikke akkurat hva folk normalt har i rommet de sitter i, hvis man ikke sitter i trusa/naken døgnet rundt.

 

20-22 grader er normal rom-temp, og vil jo ha stor innvirkning på målte temps her.

 

Forøvrig interessant artikkel, men skjerping på skrivefeil trengs.

 

Mvh

 

De fleste har nok et miljø inne i kabinettet som er en 3-10 grader varmere enn luften i resten av rommet.

Lenke til kommentar

Mvh

 

Test oppsettet står ikke inne i et kabinett, det er brukt en testbenk og ikke en fysisk ekte prosessor.

 

Ja, det er sant, men med dette montert i et kabinett, i et rom med temp. på 20-22 grader,og ellers normalt oppsett av vifter bortsett fra cpu da, vil uansett målingene ikke stemme.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Lenge siden jeg har sett en vannkjølingstest på Hardware. Håper dere kan teste mer enkelt komponenter (pumper, blokker og radiatorer)i framtiden :)

 

Absolutt enig, har begynt med vann selv og det er vanskelig å finne bra komponenter. Ferdigsettene får såpass mye slakt att jeg ikke er intressert, men komponenter er en annen sak.

 

Akkurat nå trenger jeg en vannblokk som passer på g92, spesifikt en geforce 8800 gts 512. Hint hint ;)

 

Hadde også vært veldig fint om dere kjørte en oppdatert artikkel om vannkjøling generelt :D

 

Eneste jeg stusset på i artikkelen var att dere ville montert radiatoren på baksiden av kabinettet? Er ikke dette litt dumt med tanke på hvor vanlig det er å trekke inn luft i fronten? Så dere brukte en syntetisk testbenk til selve varmetesten, men uansett, hørtes ut som en litt dårlig ide.

Lenke til kommentar
Bra och intressant artikel.

Men är det inte mye jobb med att installere om man ska ha cpu, skjermkort og chipset kylare pga man bytar ut hardwaren ganska ofta?

Om det kommer en ny sockel blir detta då muligens obrukbart/kostbart?

 

Min GPU kjøler ble ubrukelig når jeg byttet kort (fra 8800 gts 320 til 8800 gts 512).

 

*edit*

Beklager dobbeltpost :(

Endret av MrBone
Lenke til kommentar
ohhh, det hadde vært nice... Type modulbasert slot inn, der man bare trengte å koble til det man eventuelt ville kjøle ned.

 

Det hadde jeg sett på som en kjempeløsning! Nesten så jeg hadde kjøpt det på dagen....'

 

 

-Tet

 

Thermaltake har jo Komplette sett, som man putter i 5,25" Bayer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva med å sammenligne med andre kjøle system?

idiotisk test

 

Hva med å følge linken til test av lufkjølere på "benken"?

Hva med å la Jørgen et co få tid til å kjøre flere tester av vannkjølingskit?

 

Idiotisk innlegg. :thumbdown:

 

Som andre har tatt opp over her, og som man kan se av linken til tidligere test av luftkjølere, så er de "råeste" heatpipekjølerne jevnbyrdige med enkle vannkjølingskit basert på en enkel raidator.

Dersom man blir "seriøs" mtp vannkjøling og bruker store/flere radiatorer på utsiden av kabinett, samt med kraftige (regulerbare) vifter, så er vannkjøling nokså overlegent i ytelse. Men på ingen måte lydsvake.

Naturlig nok.

:)

Lenke til kommentar
ohhh, det hadde vært nice... Type modulbasert slot inn, der man bare trengte å koble til det man eventuelt ville kjøle ned.

 

Det hadde jeg sett på som en kjempeløsning! Nesten så jeg hadde kjøpt det på dagen....'

 

 

-Tet

 

Thermaltake har jo Komplette sett, som man putter i 5,25" Bayer.

 

 

http://www.thermaltake.com/product/Liguid/...21/cl-w0121.asp

Så fint ut, synd jeg ikke finner det i prisguiden :)

Endret av AllFather
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
http://www.thermaltake.com/product/Liguid/...21/cl-w0121.asp

Så fint ut, synd jeg ikke finner det i prisguiden :)

 

Dette har jeg testet.

Plassering av radiator er kritisk.

Man får ikke lave temperaturer av å resirukulere varmluft/oppvarmet vann.

Det vil kreve nøye planlegging/routing av friskluft->"eksosluft" for å få noe særlig ytelse på ett slikt kit.

Men det ser jo pent ut, noe som også sikkert kan debatteres. :)

Lenke til kommentar

Bra artikkel! Utfyllende og fin test - sånt er fint :)

 

<språkfascist>

 

Skulle til å pirke på følgende formulering

 

Installasjonen av settet er ikke stort verre enn å sette sammen en litt avansert viftekjøler. Det første du må gjøre er å ta ut hovedkortet ditt fra maskinen, og sjekke manualen i forhold til hvilken sokkel du har.

 

PGA noe jeg trodde var feil bruk av "i forhold til" og hadde tenkt å slenge på en bemerkning om at folk som må sjekke manualen for å finne ut hvilken sokkel de har neppe er på utkikk etter vannkjøling, men så slo det meg at det antakeligvis var manualen til vannkjølinga det var snakk om :p Men siden jeg nesten satte i gang med å klage på det kan det sikkert med fordel omformuleres litt, eller så er jeg bare for trøtt nå ...

 

</språkfascist>

 

-G.G. :)

Lenke til kommentar

Relativt svakt å skrive en artikkel om et produkt og ikke oppgi hva det koster. Spesielt når det flere ganger nevnes at det er rimelig, og at det under konklusjonen får et pluss for nettopp pris. Litt relevant for mange å vite om det koster 800 kr eller 1400 kr. Dette burde være et must å oppgi når man skriver en test. Selv om ingen nettbutikker har den inne ennå, så kunne dere nok ha fått en ca. pris fra Microplex som har lånt dere denne.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Til dere som vurderer å bruke ekstra blokker, eks vga eller chipsett, ville jeg ha gått for et annet sett med kraftigere pumpe. Tviler på at flowraten blir bra nok med en eller to ekstra blokker i systemet. Laing/Swiftech pumpene er å anbefale isåfall, de tåler en del mere mottrykk. Selv ville jeg ha valgt løse deler, fra eks PetrasTechShop i USA. Drevet av entuiaster for entuiaster og servicen er fra øverste hylle. Bestilte selv deler derfra nettopp og slapp unna tull og mva siden de sendte med privat adresse, noe som var standard på utenlandske ordrer fikk jeg høre :thumbup:

 

Eks: Et komplett sett med den beste vannblokka på markedet og en Swiftech radiator for 2 vifter pluss Laing DCC-3 pumpe koster med dagens kurs ca 1350kr (249,99$). Dette vil gruse Mistsettet som er testet :)

 

link: http://www.petrastechshop.com/pecoel.html

 

Og til dere som tror at luftkjøling kan måle seg med vannkjøling, kan bare drømme videre om du kjøper kvalitet. Settet ovenfor er godt for 200W-250W med 2 vifter som går på 1000-1300 o/min og enda mere watt om du kjøper en 3x120 radiator laget av Swiftech eller Termochill (MCR320QP eller PA120.3). Har selv hatt både high-end luft og vannkjøling, og jeg kan med handa på hjertet si at vannkjøling er av en annen verden om du verdsetter stillhet, gjort rett vel å merke :love:

Endret av Colargol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...