Gå til innhold

MIST Economy Singel Rad


Anbefalte innlegg

Om jeg f.eks skulle ha kjøpt den versjonen med 2x 120 mm radiatorer, vil jeg da kunne henge den ene radiatoren i 120mm plassen for vifte bak i antec p182 kabinettet og kan jeg da henge den andre i den vifta som henger bak i taket på det kabinettet?

 

Og vil dette systemet være tilstrekkelig til å kjøle både CPU(e6600 nå men skal oppgradere til en quad 2.6 ghz etterhvert) og GPU (8800 GTS 640 mb nå men skal oppgradere til hva enn som er hot til høsten).

 

Noen formeninger om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om jeg f.eks skulle ha kjøpt den versjonen med 2x 120 mm radiatorer, vil jeg da kunne henge den ene radiatoren i 120mm plassen for vifte bak i antec p182 kabinettet og kan jeg da henge den andre i den vifta som henger bak i taket på det kabinettet?

 

Og vil dette systemet være tilstrekkelig til å kjøle både CPU(e6600 nå men skal oppgradere til en quad 2.6 ghz etterhvert) og GPU (8800 GTS 640 mb nå men skal oppgradere til hva enn som er hot til høsten).

 

Noen formeninger om dette?

 

Lurer også på å gå til annskaffelse av et sånn vannkjølingssett ilag med p182kabinettet, men er det plass til pumpa/vanntanken inni det kabinettet da?

Lenke til kommentar
Om jeg f.eks skulle ha kjøpt den versjonen med 2x 120 mm radiatorer, vil jeg da kunne henge den ene radiatoren i 120mm plassen for vifte bak i antec p182 kabinettet og kan jeg da henge den andre i den vifta som henger bak i taket på det kabinettet?

 

Og vil dette systemet være tilstrekkelig til å kjøle både CPU(e6600 nå men skal oppgradere til en quad 2.6 ghz etterhvert) og GPU (8800 GTS 640 mb nå men skal oppgradere til hva enn som er hot til høsten).

 

Noen formeninger om dette?

 

Vet ikke så mye om plassen i P182, men du kan alltids plassere radiatoren utenfor. Pumpa er liten, så den kan du plassere hvor som helst, samme med vanntanken :)

 

Systemene fra PetrasTech vil være ypperlig, eneste problemet er at vgablokkene har en lei tendens til å bare passe til den "plattformen" den er laget for. Så d er ikke sikkert at en G92 blokk vil passe på d neste hotte om nvidia eller amd bestemmer seg for et annet design på selve kortet :cry:

Endret av Colargol
Lenke til kommentar

Hei. Jeg er rimelig blank når det gjelder vannkjøling og jeg ser på dette settet som en fin måte å begynne. Det jeg lurer på er om dette settet klarer å kjøle ned 2x8800 ultra kort + cpu'en? Vet selvsagt at jeg må kjøpe meg en blokk til.

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Hmm, jeg vet minimalt om vannkjøling men jeg vet mye om luft. Jeg vet hvilke varmepumper ultra-kortene er, og jeg tviler på at det vil gå så bra, tilsvarende prisklasse i luftkjøling vil vel gå bedre.. Det har med at det blir et større mottrykk, og såklart muligens vil radiatoren ikke kunne kjøle av varmen på vannet..

Lenke til kommentar
Om jeg f.eks skulle ha kjøpt den versjonen med 2x 120 mm radiatorer, vil jeg da kunne henge den ene radiatoren i 120mm plassen for vifte bak i antec p182 kabinettet og kan jeg da henge den andre i den vifta som henger bak i taket på det kabinettet?

 

Og vil dette systemet være tilstrekkelig til å kjøle både CPU(e6600 nå men skal oppgradere til en quad 2.6 ghz etterhvert) og GPU (8800 GTS 640 mb nå men skal oppgradere til hva enn som er hot til høsten).

 

Noen formeninger om dette?

 

Vet ikke så mye om plassen i P182, men du kan alltids plassere radiatoren utenfor. Pumpa er liten, så den kan du plassere hvor som helst, samme med vanntanken :)

 

Ja det går jo alltids ann men jeg vil aller helst ha ett system som er 100% internt om det lar seg gjøre..

Kan noen anbefale ett ikke altfor stort kabinett til dette bruket?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg er rimelig blank når det gjelder vannkjøling og jeg ser på dette settet som en fin måte å begynne. Det jeg lurer på er om dette settet klarer å kjøle ned 2x8800 ultra kort + cpu'en? Vet selvsagt at jeg må kjøpe meg en blokk til.

 

Takk for all hjelp!

Nei, ikke i nærheten en gang.

 

Thermochill trippelrad, skikkelig pumpe og blokker, så kan vi begynne å snakke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hei. Jeg er rimelig blank når det gjelder vannkjøling og jeg ser på dette settet som en fin måte å begynne. Det jeg lurer på er om dette settet klarer å kjøle ned 2x8800 ultra kort + cpu'en? Vet selvsagt at jeg må kjøpe meg en blokk til.

 

Takk for all hjelp!

Nei, ikke i nærheten en gang.

 

Thermochill trippelrad, skikkelig pumpe og blokker, så kan vi begynne å snakke.

 

Støtter siste taler.

 

2x8800Ultra = "tree-huggers most wanted list".

 

Dette kan knapt kjøre stock uten sidedør av.

 

Her må det bilradiator "i fonna" og Laing-pumper > 4bar for å håndtere spillvarmen fra atomkraftverket av noen (idag) totalt utrangerte kort (mtp strømforbruk vs. ytelse).

Lenke til kommentar
Fra artikkelen:
Den er sortlakkert for å optimalisere varmeoverføringen.

 

Den påstanden synes jeg trenger en begrunnelse. Kan noen forklare meg hvorfor svart farge er bra for varmeoverføringen?

 

 

Det har med stråling og gjøre. Fargen sort er egentlig alle farger i spekteret, mens fargen hvit ikke er noen farger. Sort "suger" altså til seg all varmen fra strålingen, mens hvitt bare reflekterer den bort.

 

Rett meg hvis jeg er feil, men jeg er ganske sikker på at det var slik det hang sammen :-)

 

Når det gjelder prisen, så gikk jeg definitivt på en smell der. I det nye designet så står produktet til høyre i artikkelen, og der skal egnetlig prisen automatisk stå på alle sidene. Men, siden prisguiden ikke har funnet en pris så står den ikke der. Jeg skal skjekke opp dette.

 

På en annen side, så har Microplex Economy-settene inne. MIST er Microplex sitt merkenavn. Se under Vannkjøling --> komplette sett.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar
Ja det går jo alltids ann men jeg vil aller helst ha ett system som er 100% internt om det lar seg gjøre..

Kan noen anbefale ett ikke altfor stort kabinett til dette bruket?

 

Du har jo I&S kabinettene på microplex, samme med Addtronics, Yeong Yang, Chenbro, de største Lian Li kabinettene. Kort og godt store kabinetter med masse av plass, men du må kanskje tilpasse kabinettet med en dremel for å få plass til radiatoren. Er du kreativ og hendig med dremel'n, er mulighetene uendelig :)

 

Har sett mange smarte løsninger på xtremesystems, bl.a folk som skjærer ut bunnen for å sette en 3x120 radiator der. Sjekk ut vannkjølingsgalleriet på xtremesystems, så får du kanskje noen ideer :thumbup:

Lenke til kommentar
Det har med stråling og gjøre. Fargen sort er egentlig alle farger i spekteret, mens fargen hvit ikke er noen farger. Sort "suger" altså til seg all varmen fra strålingen, mens hvitt bare reflekterer den bort.

 

Rett meg hvis jeg er feil, men jeg er ganske sikker på at det var slik det hang sammen :-)

 

Da burde vel radiatoren i så fall vært hvit, siden sort absorberer all energi vil jo det si at en sort radiator vil absorbere energien også i lyset rundt den noe som ikke bidrar til at vannet blir kaldere i alle fall.

 

Tror nok fargen er valg som svart fordi den da er nøytral og passer best inn i de fleste kabinetter.

Lenke til kommentar
Har selv vannkjøling, men synes vannkjøling har blitt har presset de siste årene, hvor mye bedre er denne enn en Scythe Ninja eller tilsvarende ribbe med samme vifte? Synes ofte disse småsettene ikke gir så nevneverdig mye bedre ytelse enn et godt luftbasert sett.

 

AtW

 

Jeg må si meg litt enig med deg. Når det gjelder kjøling av CPU har ikke lenger vannkjøling veldig stort forsprang. Men jeg har ikke sett noen luftkjøler som kan hevde seg med vannkjøling når det gjelder kjøling av skjermkort/GPU. Der er utvalget langt dårligere også.

 

 

Nilsen: Du blander vel litt nå. Det er strengt talt hvitt som inneholder stråling med alle bølgelengder (innenfor det synlig spekteret).

 

todda7 -2rst1-: Ulakkert vil sikkert være best, men det har ikke mye å si. Radiatoren er uansett ikke lakkert der hvor det teller, nemlig "inni" hvor alt det store overflatearealet befinner seg (hva enn det kalles :p ).

Lenke til kommentar

Ang. fargen, så er det helt korrekt at svartfargen faktisk gjør at radiatoren gir fra seg varme raskere. Grunnen til at f.eks. radiatorer som brukes til oppvarming av hus er malt hvite er at det begrenser strålevarmen. Radiatorsystemer er stort sett seriekoplet, så det hadde vært kjipt om all varmen i vannet ble «brukt opp» av de første radiatorene i serien.

 

Dette kan jo lett oversettes til vannkjøling. En svart radiator vil helt sikkert gi fra seg mer varme enn en lakkert i en annen farge, og radiatorer befinner seg jo stort sett inne i kabinettet, så den vil jo ikke absorbere mye energi fra lys. Derimot er det sikkert en del strålevarme generert inne i et kabinett som radiatoren vil absorbere. På den andre siden, så er vel lakk isolerende, så om det er noen særlig vinning involvert i å lakkere radiatoren svart vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...