Gå til innhold

Catalyst 8.3 klar


Anbefalte innlegg

Med 8.2 fikk jeg 16121 poeng, med 8.3 får jeg ca 10200 .... merkelig nedgang i ytelse.

 

Da kjører jo kort/et/ene ikke i crossfire! Se om Catalyst AI er aktivert...

 

 

AI er aktivert og driveren har default settings på alt - AI står helt til venstre, altså som standard.

 

Brukte tilogmed Guru3D Drivesweeper før jeg la inn 8.3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med 8.2 fikk jeg 16121 poeng, med 8.3 får jeg ca 10200 .... merkelig nedgang i ytelse.

 

Da kjører jo kort/et/ene ikke i crossfire! Se om Catalyst AI er aktivert...

 

 

AI er aktivert og driveren har default settings på alt - AI står helt til venstre, altså som standard.

 

Brukte tilogmed Guru3D Drivesweeper før jeg la inn 8.3.

 

Ok. Litt Rart siden jeg sitter med x2 og får 17669 under vista x64 med samme driver...

Lenke til kommentar

Foruten CrossfireX og Hybrid Crossfire støtte har også Catalyst 8.3 nyheter som (hentet fra Beyond3D forumet):

 

- CFX support also includes multimonitor support while in crossfire mode, something old CF nor SLI could ever offer.

- HydraVision support for Vista - Easy organization of applications under one or more displays, HydraGrid if I understood it right for example allows you to make sure your chosen applications open up in specified space on the screen always

- HydraVision enables also use of Virtual Desktops

- GPU accelerated digital panel scaling, with totally new "maintain aspect ratio" option to prevent distorted aspect rates

- Hardware AVIVO Noise reduction and Edge Enhancement with user controllable sliders

- Folding@Home support for HD2600, 2900, 3600 and 3800 cards, however there's no definate date yet for the upcoming, GPU accelerated GUI version of the F@H client

 

Ikke minst har driveren nå AA støtte for alle Unreal Engine 3.0 spill (med å tvinge AA i driveren).

Lenke til kommentar

Ser at flere på forskjellige forum har samme problemet som meg, la inn 8.2 og nå er alt som normalt igjen.

 

Det som er merkelig er at flere fikk en elendig lav cpu score med denne driveren - noe jeg også fikk. Ligger på rundt 4572 og fikk rundt 2700 husker jeg ikke helt feil.

 

Regner med at xs kommer med oppdateringer på dette.

Lenke til kommentar
Foruten CrossfireX og Hybrid Crossfire støtte har også Catalyst 8.3 nyheter som (hentet fra Beyond3D forumet):

 

- CFX support also includes multimonitor support while in crossfire mode, something old CF nor SLI could ever offer.

- HydraVision support for Vista - Easy organization of applications under one or more displays, HydraGrid if I understood it right for example allows you to make sure your chosen applications open up in specified space on the screen always

- HydraVision enables also use of Virtual Desktops

- GPU accelerated digital panel scaling, with totally new "maintain aspect ratio" option to prevent distorted aspect rates

- Hardware AVIVO Noise reduction and Edge Enhancement with user controllable sliders

- Folding@Home support for HD2600, 2900, 3600 and 3800 cards, however there's no definate date yet for the upcoming, GPU accelerated GUI version of the F@H client

 

Ikke minst har driveren nå AA støtte for alle Unreal Engine 3.0 spill (med å tvinge AA i driveren).

Flott at vi endelig (snart) kan få Folding@Home på den, siterte sitatet ditt i tråden om F@H. :)

Lenke til kommentar
Med 8.2 fikk jeg 16121 poeng, med 8.3 får jeg ca 10200 .... merkelig nedgang i ytelse.

 

Da kjører jo kort/et/ene ikke i crossfire! Se om Catalyst AI er aktivert...

 

Jeg merka også rar ytelse med 3870X2 i 3dmark i XP, vista derimot, 15k stock quadCF :p

 

med sugen amd cpu og da :p

Lenke til kommentar

AnandTech har gjort en test...

 

The situation with two GPUs is actually quite good these days, particularly if you're willing to search forums and other technical sites for information on tweaks to help performance prior to the inevitable release of new drivers. Unfortunately, CrossFireX takes a step back to the earlier days of CrossFire, and there are numerous titles where scaling is either nonexistent or at least much lower than we would expect. As we've seen in the results today, drivers matter - there's no other aspect of graphics as likely to help (or hurt) performance.

 

Drivers aren't the only concern at present, of course. The installation process for CrossFireX is far more involved - with more potential conflicts - than any other graphics solution we've used recently.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3256

 

Av de spillene de tester så er Oblivion der hvor multi-GPU skalerer best. Der gjør både 3 og 4 kort det bra. I Call of Duty 4 skalerer det også bra, men her gjør nVidia hardware det mye bedre, og 2 stk. HD3870x2 må se seg slått av 2 stk. 9600GT i SLI. Samme gjelder også STALKER og World in Conflict.

 

En av grunnene til at 9600GT gjør det veldig bra i SLI er at det kortet bruker nVidia's nyeste 170-serie driver. Her er det gjort veldig mye med hensyn på SLI. 170-serien er nVidia sin driver som skal komme med QuadSLI for 9800GX2 og HybridSLI for de andre 9000-serie kortene. Eldre kort vil også få fordel av SLI-forbedringene.

 

Det er alikevel begrenset hva man kan fikse med drivere enten det er nVidia eller AMD vi snakker om. Veldig mange av skaleringsproblemene vi ser skyldes at mange spill ikke er designet for multi-GPU.

Lenke til kommentar

For meg ble driver 8.3 i Vista 32-bit en herlig ytelsesøkning :D Spesielt i Crysis (1.2)! Kjører det i 1440x900 | Shaders på High | Resten på Very High | 0xAA | fikk rundt 25-30FPS med mitt oppsett (se signatur)

 

:thumbup:

 

EDIT: bruker 2GB foreløpig! venter på Vista 64-bit :D

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...