Gå til innhold

Store nyheter til Half-Life 2: Episode 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper selv at Valve gir ut så lite informasjon som mulig om Episode Three, og i alle fall holder tett om hva som er det nye, "innovative" i denne episoden. En stor feil, etter min mening, med HL2 var at de viste så å si alt spillet hadde å by på i E3-visninger og diverse skjermbilder, og det var derfor veldig få overraskelser i spillet, med noen få unntak (Citadel f. eks, som var veldig kult).

Lenke til kommentar
Jeg håper selv at Valve gir ut så lite informasjon som mulig om Episode Three, og i alle fall holder tett om hva som er det nye, "innovative" i denne episoden. En stor feil, etter min mening, med HL2 var at de viste så å si alt spillet hadde å by på i E3-visninger og diverse skjermbilder, og det var derfor veldig få overraskelser i spillet, med noen få unntak (Citadel f. eks, som var veldig kult).

 

Syntes ikke valve ødela noe spillopplevelse i HL2 med hva de viste frem under f.eks. E3. De må selvsagt gå ut å vise hva spillet er godt for før de releaser det, for å få opp interesse og salgstall. (Nå kan det diskuteres hvor mye Valve faktisk trenger dette ). Og det de viste var heller hva spillets engine var god for enn gameplayet.

 

Jeg kommer nok til å følge godt med hva valve har å si om EP3 før det lanseres, og få med meg enhver fremvisning de har av spillet. Men jeg kommer aldri til å se hva en tredjepart har å si etter å ha prøvd spillet før release, jeg vil oppleve spillet selv. Samt skal jeg ikke lese noe om spillet etter releasen før jeg selv har spilt gjennom det :) Her snakker vi forhåndsbestilling med en gang det er mulig ;)

Lenke til kommentar
Jeg tipper forresten på en Source v2 til den nye boksen?
I tillegg til dette bekreftet Gabe Newell at Valve vil lansere en ny «Orange Box» (som inneholder mer enn ett spill), samtidig som han avkreftet at denne ville inneholde Counter-Strike 2.
Lenke til kommentar
Ah, okey. Er ikkje det litt tidleg? Dei vil sikkert bruke Source v1 til EP3 og Portal 2, kva som skjer etter dette med f.eks. HL3 er derimot uvisst. Dei har neppe klart å lage ein ny motor på den korte tida.

 

Det hadde vært fint om Valve modifiserte en Source v2, og brukte denne til Episode 3. Så slipper vi å vente i evigheter. En helt ny motor til HL3 hadde gjort seg.

Lenke til kommentar
Ah, okey. Er ikkje det litt tidleg? Dei vil sikkert bruke Source v1 til EP3 og Portal 2, kva som skjer etter dette med f.eks. HL3 er derimot uvisst. Dei har neppe klart å lage ein ny motor på den korte tida.

 

Det hadde vært fint om Valve modifiserte en Source v2, og brukte denne til Episode 3. Så slipper vi å vente i evigheter. En helt ny motor til HL3 hadde gjort seg.

Syns source motoren er super i grunn, de fleste andre spill motoren som har kommet ut har en "plastik look" som er veldig irriternde. Så jeg håper bare valve holder det slikt og ikke går over til plastik..

Lenke til kommentar
Tipper vi Black Box? Eller.. Purple Box? Eller, kanskje, kanskje.. Green Box?

 

Mulighetene er uendelige.

 

Fra wikipedia:

Alternatively, in software engineering an orange box is any mechanism that record the sequence of events leading to a crash, probably by analogy to the flight data recorder (FDR) in airplanes, which is typically housed in an orange box (to ensure visibility in the wreckage after a crash). Curiously, the FDR itself is popularly (if misleadingly) known as a "black box"; possibly the term "orange box" was adopted in software engineering because "black box" already had a different meaning (see black box testing).

 

Så kanskje ikke :p

 

Uansett, blir spennende å se hvilke nyvinninger de kommer med i episode 3, selv om jeg ikke ble helt solgt på de tidligere episodene.

Lenke til kommentar

Utgivelsesdato anyone??

Venter sykt mye her, har hele serien, fra første utg , har spilt det siden utgivelsen.

Sammenligning med andre spill går ikke, siden HL er det første, rævdiltere kan ikke sammenligne seg, de ligger konstant etter.

Mestparten av spillene som er utgitt,(ikke HL) følger en eller annen dum Doom tankegang, at når man ikke får til noe nytt, på nivå løsninger, så gjør man kontroller ubrukbare..lite smart, siden spill er ferdigheter.blir som å fjerne brems og gass på en bil i fart..

Hl, er bare nr one, no doubt.

Portal, kunne de spart seg, et poengløst kjedelig evendelighets spill. Fornæmmer at det kanskje er tenkt portalting implementert i Hl..p 1 som trening til det??? Håper ikke det, det vil degradere Hl, om det skulle følge portal 1 stil..

Crysis er et godt spill, Fear også..aliens-predator likeså-- god gr, spillbarhet. Ingen håpløse ødelagte nivå hvor kontroll er fjernet, slik at nivåene er uoverstigelige tidlig i spillet..

Håper også at Conker blir utgitt på pc, husker bare det knallgode bad hair day...ingen over, ingen ved siden..

Lenke til kommentar

Valve har ikke kommet ut med noe offisiell utgivelsesdato ennå, er nok en liten stund til vi får høre noe om akkurat det. Portal er jeg litt uenig i, spillet er ganske annerledes enn alt annet jeg har spilt før, så det er pluss i margen egentlig. Crysis synes jeg ikke noe om, helt greit.

Lenke til kommentar
Portal, kunne de spart seg, et poengløst kjedelig evendelighets spill. Fornæmmer at det kanskje er tenkt portalting implementert i Hl..p 1 som trening til det??? Håper ikke det, det vil degradere Hl, om det skulle følge portal 1 stil..

Atte? Portal er jo noko av det mest innovative og geniale innanfor FPS på aldri så lenge. :dontgetit:

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Ah, okey. Er ikkje det litt tidleg? Dei vil sikkert bruke Source v1 til EP3 og Portal 2, kva som skjer etter dette med f.eks. HL3 er derimot uvisst. Dei har neppe klart å lage ein ny motor på den korte tida.

 

Det hadde vært fint om Valve modifiserte en Source v2, og brukte denne til Episode 3. Så slipper vi å vente i evigheter. En helt ny motor til HL3 hadde gjort seg.

 

Det som gjør source til en spesiell motor er nettopp at den er designet med tanke på oppgraderinger. Valve har invistert mye penger i motoren slik at de kan fortsette å bruke den.

 

Valve har kommet med grafiske oppdateringer til alle hl titler og vil gjøre det med episode 3 også. Men de vil nok ikke gi motoren noe annet versonummer.

 

Etter hva jeg har hørt så stammer faktisk source motoren fra den motoren som ble brukt i hl1, men den er selvfølgelig kraftig modifisert, og det er ikke mange likheter igjen.

Endret av Ltr
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...