Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har læreren rett til å tvinge meg til å bruke paint.net?


Yaricks

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har ett kjapt spørsmål..

Vi driver med foto og "fotomanipulering" på skolen, og siden skolen er fattige, har de ikke råd til å kjøpe inn photoshop, derfor er vi stuck med paint.net.

 

Men da er det store spørsmålet, kan læreren tvinge meg til å bruke det når jeg har photoshop lovlig på maksinen min som jeg bruker hver dag?

 

Jeg kommer jo ALDRI til å bruke paint.net i andre sammenhenger enn det vi gjør nå, da jeg bruker photoshop hjemme osv, og hvis jeg klarer å få samme resultat i photoshop, burde jeg da få bruke det?

 

/Yaricks :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå handler vel ikke bilderedigering akkurat om hvilket program man bruker. Prinsippene er jo de samme om man bruker Photoshop, Paint Shop Pro eller Paint.net. Og selvfølgelig kan læreren/skolen din bestemme hvilke hjelpemidler som er godkjent i faget sitt.

Lenke til kommentar
Nå handler vel ikke bilderedigering akkurat om hvilket program man bruker. Prinsippene er jo de samme om man bruker Photoshop, Paint Shop Pro eller Paint.net. Og selvfølgelig kan læreren/skolen din bestemme hvilke hjelpemidler som er godkjent i faget sitt.

 

Er du sikker på det? så vidt jeg minnes fra vgs var det de sa veiledende, om en valgte noe annet så var det ens eget ansvar.

Lenke til kommentar
Er du sikker på det? så vidt jeg minnes fra vgs var det de sa veiledende, om en valgte noe annet så var det ens eget ansvar.

I prøver for å sjekke at elevene har tilegnet seg den kunnskapen de skal, kan man forutsette at eleven har brukt ett spesifikt verktøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...