Gå til innhold

Streaming box til tv

Anbefalte innlegg

Slik at jeg kan streame fra pc til tv. Vil gjerne kunne streame de vanligste formatene som xvid, divx, avi osv gjerne i full hd. Så på en fra d-link dsm-330 divx connected, men finnes det flere tilbud her til lands?

ikke helt sikker om jeg postet under riktig emne nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-156236

Er storfornøyd med DSM-330 DivX Connected, har hatt den et par måneder nå, skaffet den fra Amazon.co.uk.

Per igår så modifiserte jeg den til å spille av en H.264 film jeg hadde, og nå kan den spille av MP4, WMV, MOV, AC3 og alt som ffdshow håndterer.

Lenke til kommentar
Er storfornøyd med DSM-330 DivX Connected, har hatt den et par måneder nå, skaffet den fra Amazon.co.uk.

Per igår så modifiserte jeg den til å spille av en H.264 film jeg hadde, og nå kan den spille av MP4, WMV, MOV, AC3 og alt som ffdshow håndterer.

Var det enkelt å modifisere den til a spille av h.264. Hvor mye koster den med frakt og moms til norge?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236

Ja, den er enkel å modifisere. Alt du må gjøre er å installere ffdshow og slenge en XML-fil i riktig mappe, så er alt i boks for H.264 og andre ting. DivX Connected jobber med ny versjon av programvaren også, som skal gjøre det mulig å bytte ut bakgrunner som brukes på GUI på TVen, og litt andre snacks.

Den kosta ca 1400-1500kr å skaffe, måtte ikke betale moms.

Popcorn Hour ser bra ut på papiret, men hvordan funker den i virkeligheten? Mange av disse mediastreamerene har hatt masse bugs og problemer, ikke minst dårlig/treg GUI osv.

DSM-330 er iallfall ikke treg, og jeg er kjempe fornøyd med den, til tross for at jeg måtte installere en codec og en XML-fil på PCen min for å se H.264...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, den er enkel å modifisere. Alt du må gjøre er å installere ffdshow og slenge en XML-fil i riktig mappe, så er alt i boks for H.264 og andre ting. DivX Connected jobber med ny versjon av programvaren også, som skal gjøre det mulig å bytte ut bakgrunner som brukes på GUI på TVen, og litt andre snacks.

Den kosta ca 1400-1500kr å skaffe, måtte ikke betale moms.

Popcorn Hour ser bra ut på papiret, men hvordan funker den i virkeligheten? Mange av disse mediastreamerene har hatt masse bugs og problemer, ikke minst dårlig/treg GUI osv.

DSM-330 er iallfall ikke treg, og jeg er kjempe fornøyd med den, til tross for at jeg måtte installere en codec og en XML-fil på PCen min for å se H.264...

hei!

jeg er på jakt etter en boks som kan spille av alt jeg kaster etter den av video, musikk og bilder. Denne boksen virker ideell, bortsett fra at det på amazon.co.uk står at boksen støtter video opp til 720p?? Dette er litt svakt, når både popcorn-hour og Tvix-boksene støtter 1080p. Begge disse boksene har sine mangler i programvare etc, men uten støtte for 1080p blir det trolig ingen DSM-330 på meg...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236
jeg er på jakt etter en boks som kan spille av alt jeg kaster etter den av video, musikk og bilder. Denne boksen virker ideell, bortsett fra at det på amazon.co.uk står at boksen støtter video opp til 720p?? Dette er litt svakt, når både popcorn-hour og Tvix-boksene støtter 1080p. Begge disse boksene har sine mangler i programvare etc, men uten støtte for 1080p blir det trolig ingen DSM-330 på meg...

Meh, for oss som ikke har 50+ tommer TV, så spiller ikke det noen rolle ettersom 1080p ikke gir noen merkbar forskjell under det. Har en 42" Panasonic 720p/1080i TV, så 1080p spiller ikke så stor rolle for meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...