Gå til innhold

Problem med LCD tv


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 32" lcd kjøpt fra best-buy for litt over 1 år siden, Philips ett eller annet, kan finne ut nøyaktig hva den heter om det trengs.

 

Problemet er at når tv'n har vært slått av og så slåes på så er skjermen svart og hører bare lyd.

 

Jeg må slå av og på tv'n 5-6 ganger normalt for å få frem bilde, nå måtte det nettopp 12 på-slåinger til for å bilde frem.

 

Hva kan være galt og kan det fikses?

 

Da jeg bestilte tv'n spurte fikk jeg ett brev om jeg ville forsikre den, er ikke det bare tull i og med at det er 5år(?) reklamasjons-rett?

 

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så vidt jeg vet er det minimum 2 års reklamasjonsrett i norge, om varen er dyr og ment vare lengre enn 2 år er det 5 års reklamasjonsrett. Vil tippe det er 5 år på en TV, og du kan derfor reklamere på den...

Skrevet

Er dette en 32PF5321 eller 5331? Isåfall er dette en kjent feil, og den må leveres inn. Feilen er isåfall at bakgrunnsbelysningen har vanskelig for å tenne, og at inverteren gir opp.

 

Såfremt at dette ikke er en feil du selv har forårsaket (noe dette ikke høres ut som) så blir dette dekket på garanti.

Skrevet

Er en 32PF5331 ja.

 

Hvor kan jeg levere den inn og må jeg betale noe? Frakt? Reperasjon?

Blir den reparert eller får jeg ny tv?

 

Er forøvrig meget godt fornøyd med tv'n forutenom at den er dødsvanskelig å få "igang".

 

Har du link til problemet med den?

 

Takk for kjapt og hurtig svar.

Skrevet

Hvor i landet holder du til?

 

Den blir mest sannsynlig reparert, da dette er en vanlig feil.

 

Har dessverre ikke link til bedre beskrivelse av problemet, da det er på philips sine servicesider, som du må ha brukernavn og passord for å komme inn på.

Gjest Slettet+9812398713
Skrevet
Hvor kan jeg levere den inn og må jeg betale noe? Frakt? Reperasjon?

Blir den reparert eller får jeg ny tv?

 

Ta kontakt med butikken.

Enkelte servicepartnere kommer hjem til deg og henter produktet, men du skal ihvertfall slippe å betale fraktkostnader.

Skaden/feilen skal rettes uten at det koster deg noe.

 

Butikken har krav på å reparere produktet 3 ganger før de er forpliktet å tilby deg et nytt produkt.

Skrevet

Takker for hurtige og gode svar.

 

Ringte best-buy og de vær veldig hyggelige. Sendte meg alt jeg trengte av papirer og ga meg den infoen jeg trengte.

 

Fikk beskjed om å ta kontakt med J.M. Hansen her i Tromsø da de er med i elesko-sammarbeidet og er pliktig å reparere Philips tv'n min, og om de skulle være tverr og vrang som de hadde hatt problemer med før, så skulle jeg bare ta kontakt med best-buy igjen og få sendt den avgårde til ett annet verksted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...